![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Rangen nelivedosta tietoja kaipaillaanElikkäs kyseessä on Range vogue 3,5 v8 vm89 Nelivetohan toimii tässä mallissa jakiksessa olevalla viskolukolla kysymys kuuluukin että olen asentanut autoon HJ61 akselit jossa on napikset joita rangen akseleissahan ei ole niin voiko jotain vaurioita tulla jos ajelen napalukot auki elikkäs niin kuin takavedolla? onko kellään kokemuksia tallaisesta ratkaisusta? vai voiko jakolaatikko hajota tai jotain tällaista?
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille www.lvikemppioy.webs.com |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Visko saattaa hieman luistaa ja voimaa menee etu kardaanille, jolloin myös keskitasauspöyrästö rullaa. Tuskin heti hajoaa, jos visko on kunnossa...
Parempi olisi, jos olis kepillä lukittava keski diffi. TEMÄHIK |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Meillä hajos kerran pinionin laakeri ja leikkas etuperä kiinni, löysäsimmä vain vetarin tumpit edestä irti ettei etuperä pyöri ja otimma etukardaanin peräkonttiin ja jatkoimma 200 km kotiin rempalle. Eli kyllä se viskolukko pitää silläkin tavalla. Sehän on suunniteltu tuo laatikko jatkuvaan nelivetoon joten veikkaisin että kannattaisi ajaa napalukot kiinni aina, silloinhan se paketti toimii vastaavasti kuin rankun akseleilla. Tietty akselilukot tiellä auki.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eli näyttäs siltä että ei tielläkään ajettaessa kannataisi laittaa napiksia free asentoon! Ajatuksena oli että rankusta olisi tällä konstilla saanut takavetoisen ja säästänyt ehkä hieman menovettä mutta taitaa tulla isompilasku jos jakis hajoaa!
__________________
Off Road Klupi Ilimanmithän Ei sole poika mikhän muutako lorttapohjassa ja mättöä konepellille www.lvikemppioy.webs.com |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juuri näin, ei kannata säästää väärässä paikassa, eikä se säästö napalukot aukikaan voi mitenkään huomattava olla
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei se takavetoisena ajo Rangella sanottavasti menovettä säästä. Ehkä V8:ssa huomaa, mutta dieselissä jo lähes se ja sama...
Miten se voisi säästää, jos esim. Discovery I menee samalla nelivetotekniikalla reilusti alle 10 l/100km (8l) ? Menisikö takatuupparina jo kuuteen? TT |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vitaran Nelivedosta?? | vitara1 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.11.2010 11:40 |
Casanovaspeedshack TIETOJA? | Kelkkakurko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.03.2009 16:01 |
SJ410 nelivedosta? | JPi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 14.10.2008 06:46 |
Totuus nelivedosta | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.10.2006 18:54 | |
Suzukin nelivedosta ja muutenkin ajamisesta | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 06.12.2005 14:32 |