Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Rangen nelivedosta tietoja kaipaillaan (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83100)

spede80 11.04.2011 09:20

Rangen nelivedosta tietoja kaipaillaan
 
Elikkäs kyseessä on Range vogue 3,5 v8 vm89
Nelivetohan toimii tässä mallissa jakiksessa olevalla viskolukolla kysymys kuuluukin että olen asentanut autoon HJ61 akselit jossa on napikset joita rangen akseleissahan ei ole niin voiko jotain vaurioita tulla jos ajelen napalukot auki elikkäs niin kuin takavedolla? onko kellään kokemuksia tallaisesta ratkaisusta? vai voiko jakolaatikko hajota tai jotain tällaista?

ranke 11.04.2011 13:11

Visko saattaa hieman luistaa ja voimaa menee etu kardaanille, jolloin myös keskitasauspöyrästö rullaa. Tuskin heti hajoaa, jos visko on kunnossa...

Parempi olisi, jos olis kepillä lukittava keski diffi.

TEMÄHIK

Rekisteröimätön 11.04.2011 14:25

Meillä hajos kerran pinionin laakeri ja leikkas etuperä kiinni, löysäsimmä vain vetarin tumpit edestä irti ettei etuperä pyöri ja otimma etukardaanin peräkonttiin ja jatkoimma 200 km kotiin rempalle. Eli kyllä se viskolukko pitää silläkin tavalla. Sehän on suunniteltu tuo laatikko jatkuvaan nelivetoon joten veikkaisin että kannattaisi ajaa napalukot kiinni aina, silloinhan se paketti toimii vastaavasti kuin rankun akseleilla. Tietty akselilukot tiellä auki.

spede80 11.04.2011 16:47

Eli näyttäs siltä että ei tielläkään ajettaessa kannataisi laittaa napiksia free asentoon! Ajatuksena oli että rankusta olisi tällä konstilla saanut takavetoisen ja säästänyt ehkä hieman menovettä mutta taitaa tulla isompilasku jos jakis hajoaa!

pee 11.04.2011 16:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja spede80 (Viesti 758146)
Eli näyttäs siltä että ei tielläkään ajettaessa kannataisi laittaa napiksia free asentoon! Ajatuksena oli että rankusta olisi tällä konstilla saanut takavetoisen ja säästänyt ehkä hieman menovettä mutta taitaa tulla isompilasku jos jakis hajoaa!


Juuri näin, ei kannata säästää väärässä paikassa, eikä se säästö napalukot aukikaan voi mitenkään huomattava olla

solihull 12.04.2011 20:05

Ei se takavetoisena ajo Rangella sanottavasti menovettä säästä. Ehkä V8:ssa huomaa, mutta dieselissä jo lähes se ja sama...

Miten se voisi säästää, jos esim. Discovery I menee samalla nelivetotekniikalla reilusti alle 10 l/100km (8l) ? Menisikö takatuupparina jo kuuteen?

TT


Sivu luotu: 11:51 (GMT +2).