![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hj61 lukkoakseleiden vipujen muutto paineilmalleelikkäs onko joku laittanut nuitten lukkoakseleiden vivuston vaijereitten tilalle paineilamsylinterit? et minkä kokoinen siihen passaisi et ne toimis?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa yks toteutus, tekijä (tai joku muu joka tietää) voinee kai kommentoida ite
![]()
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pakko kysyä että miksi?
Itse voitelin lukkomekanismit ja ne vetää päälle vaikka pikkurillillä. Mekaanista varmatoimisempaa ei ole eikä tule, pura ne vivustot ja voitele niin toimii hyvin.. Onhan ne hieno laittaa napista päälle jos sitten sattuu menemään, eikä sittenkään tiedä onko kytkeytynyt kunnolla.. Vaijereita voi oikaista aika paljon ennenkuin pituus loppuu kesken. Sorry, tää ei ollut vastaus kysymykseen.. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
kaiken fiksuinta tuo olis varmana toteuttaa silleen, jotta se paineilmasylinteri tulee suoraan kiinni siihen murikan kylkeen, ja se siirtäjähaarukka on kiinni siinä sylinterin varressa?
Jousitusta ei tarvittaisi, koska paineilma toimisi jousena ja se lukon merkkivalo ois hyvä varmaa laittaa käyttöön. Lähinnä siksi suoraan siirtelemään haarukkaa, eittei perän ulkopuolella olisi noita liikkuvia osia jäätymässä, ruostumassa ja hajoilemassa... Siihen taitaisi mahtua justiinsa joku 30-40mm paineilmasylinteri, jonka kiinnittäisi lattaan, jonka pulttaisi siihen murikan kylkeen. Jos männänvarsi on ohkaisempi, kuin entinen akseli, sen varren päällehän voisi sorvata käypäisen holkin, joka olisi käypänen sinne vastapuolen reikään, sekä siirtäjähaarukkaan. Iskuahan ei tartteis olla ku pari senttiä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Joop, tuossa itseasiassa kuvia hodarin etuperän toteutuksesta, mut samalla periaatteela vois koittaa hojon akseleihin
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64143 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
elikkäs kiitoksia ideoista..nyt rupesin värkkää nuita sylintereitä paikoilleen. oheessa linkissä on vähän projektikuvia
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3759 päätyin tollein kokeilee et miten se toimisi. sylinteri jakso toimia 1,5bar paineella moitteettomasti auki ja kiinni. ja kulmarauta suojaisi sylinteriä iskuilta, kotelo ei vain viellä ole valmis. syliteri on 32mm halkasia ja isku 50mm 12mm työntövarrella. sittenhän sen metässä tietää et miten se toimii luonnossa.. miten tuo lukon merkkivalo toimii kun itsellä ei ole valmiita johtoja auton alla et miten se kytketään et sais valon toimimaan? |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Onko näihin kukaan kokeillut kalvosylinteriä??? Ei olisi tiivisteistä kiinnijäätymis ongelmaa?? Vai onko sitä ylipäätänsäkään???
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ 60 lukkoakseleiden vaijereitten laitto | hojo85 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.02.2011 13:45 |
Suburbanin muutto nelivedoksi | Suzukisj410K | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 07.03.2007 14:38 |
muutto | Lars | Rakas Päiväkirja | 5 | 11.01.2005 17:46 |
M:hj:n lukkoakseleiden... | O/M/V Muut | 3 | 23.12.2004 22:38 | |
Matolaatikon muutto | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.09.2004 15:15 |