|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Dodge Ram 2500 4x4 -96, cummins + manuaaliNotta tämmönen härveli löytys multa, auto toimittaa työ/offi/pyhä -auton virkaa joten sen varjolla hieman joutuu kompromissejä tekemään. Renkaina on 37x12.5 17 pro comp extreme a/t ja vanteina eagle alloy seosmetalli vanteet,leveyttä 10". Voimapuolta löytyy sitten silleen sopivasti, penkitetty ei ole mutta vakio nv4500 manuaali aski on jo kertaalleen saatu sileäksi 3. vaihteen osalta. Jos joskus rahatilanne salliin niin päävaihteistoksi päivitetään fuller fso-8406 ja sen pitäs sitten jo kestääkkin jotakin. Alustaa on nostettu edestä 2" lift kitillä ja takapäätä nostettu jousilla, kopan ja rungon väliin on ängetty 3" korotus palikat. "isot pojat" on kertonu että nuilla palikoilla tuosta koneesta pitäs irrota +300hv/+1000nm jotka toivottasti saavutetaan penkityksessä, toivottavasti rikotaan kirkkaasti, hurjimmat veikkaukset on siellä 400/1200 lukemissa, selvinnee tämän vuojen aikana ja jos 1000nm rajaa ei rikota niin sitten viritetään lisää jotta se menee rikki. Muutama päivä oston jälkeen, huomaa pajero taustalla... Ompa joskus oltu vähä kiinnikki Tämä video on kuvattu aika vasta loota rempan jälkeen ja se näkyy hieman varovaisesta käytöstä ja tuo mäki loppuu tuohon, vajaa auton mitta ois ollu vielä huipulle. http://www.youtube.com/watch?v=mQ3EwZLSIWA Up and Go http://www.youtube.com/watch?v=maS0Z7E29Ec Liejukossa rypemistä, pari ikävää monttua... http://www.youtube.com/watch?v=ZMfjLeoTRDw Autolla kyllä sitten kans ajetaan kaikki mun ajot, metsässä, hiekka/sora/murske montuilla, liejukossa, pellolla iha missä vaan, joskus poiketaan jopa asfaltti tielle ja ajetaan yhtä soittoa 200km ja ollaampa sitä sitten joskus oltu kiinnikkin... Tilaisuuden tullen myös kiusataan "urheilu" auton omistajia Autoa tullaan päivittämään tasasen tappavaa vauhtia rahatilanteen mukaan: -Etes jonku näköset ajovalot, nykyset yrjöttää... -Vinssi -Puskurit -Uusi maali, eri väri -Jne jne, lista on loputon, eihän nämä koskaan valmiita ole.
Viimeksi muokannut simu_l : 08.01.2011 20:13 |
#2
|
||||
|
||||
hieno dodge!! ja nuo ÄÄNET nannaa humalaisen korville
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#3
|
||||
|
||||
|
#4
|
|||
|
|||
Kiitos kiitos.
En oo tällä käyttöraudassa käynyt, ainkaan muistaakseni... Mutta muuten olen kajaanissa pörränny dodgella jonniin verran. Sävelet teille tarjoaa hx35 (vakio), k&n filter kit, vapaammin virtaava putkisto ilman vaimentimia yms. +2x5" pystypiiput. |
#5
|
||||
|
||||
Onks kivat pitemmällä matkalla?
|
#6
|
||||
|
||||
4.2 straight sex piti jeepissä ainaki 2,5 tuuman suoralla hormilla sellasta mökää et 100km jälkee huoltsikal vuoro puhelu oli häh, mitä , täh, sanoha uuvestaa
ei kait tuo riiseli ny nii pahaa ääntä piä? oha siel kuristin heti sarjan jälkee ja eiks noista ääntä piäkki lähtee..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#7
|
|||
|
|||
Ei kuulu sisälle pakoäänet muutaku reilussa kiihytyksessä, turbo vislaa senki eestä mutta ei tasakaasulla (silencer ring poistettu). Onse tuo manuaali eri miehekäs ajella, tosin kiihytyksessä ei pärjää automaatille... itellä vähä kiikun kaakun että kumpi ois mielusampi, ei osaa päättää, hyvä tuolla manuaalillakin on päästellä. Hinta erot rakennetulle automaatille ja LUJALLE manuaalille on niin minimaaliset että sekään ei oikeen ole hyvä peruste kummallekkaan. Tuohon videoon, miksipä ei, on vaan nuo rattaat sen verta arvokkaat artikkelit että ei iha huvikseen kehtaa kokkeilla |
#8
|
||||
|
||||
Jos en ihan väärin kattonu, niin toi on mun vanha sotaratsu!
Jos on sama yksilö, nii se on penkitetty. Ja eiks manuaaleissa oo hx40? Näin muistelisin. Tuli jo oikee haikee mieli ku katteli noit videoita...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mjaaaa, laitappa varsin yv:nä että millä virillä irronnu mitä...? Ja tuota jonku tuntomerkin mistä sen tunnistas et onko sun entinen... kiinnostas iha pirusti tietää et mitä tuolle on loppujen lopuksi tehty aikonaan, jotaki tietoo on... esim. ei mitään hajua mikä kuvernööri setti tuossa on, kiertää iha pirusti... Kyl tuossa on hx35, piti käyä iha tarkistamassa ja teknisten tietojen mukaan liki kaikissa on hx35, joissaki automaateissa on ollut hy35. |
#10
|
||||
|
||||
Alkaa näköjää muisti tekee tepposia.
Hmm... Tuntomerkkejä... Lavarauta: pääkaari taivutettu putkesta kahesta osasta, ja keskellä hytin kohalla sauma? Verkko on normi salmiakkiverkkoa. Kaari pultattu kahella pultilla(M12?) per puoli. Katon sisäverhoiluu oli kirjotettu joku puh nro? Mul on profiilis kuvia, kato näyttääkö samalta? Mitä tarkotat kuvernööri setillä?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#11
|
||||
|
||||
Toivoahan sopii, mutta videoitten perusteella ei voimapuolelta vakio-totkesta juuri eroa muuta kuin lähtöpöläytyksessä.
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eikä toi 300/1000 riitä ku alkuu...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#13
|
||||
|
||||
Nuo vedothan on otettu vajaa kaasulla,että sellaista. Minun kuvaamia kaks noista videoista niin satun hyvin tietämään.
|
#14
|
||||
|
||||
Okei, no mut missä ne täyskaasuvideot sitten on?
|
#15
|
|||
|
|||
Täyskaasu vetoja tulee sitten ku löytyy sponsori vaihelootalle ei nimittäin ole ihan halpaa huvia tuon manuaalin kunnostaminen, toki kun itte tekee niin ei maksa aivan järettömiä. 3. vaihe ei yksinkertaisesti kestä nuita tehoja, voinhan mää joskus kuvata jonku 4 pykälällä vejon vaa pittää löytää siihen tarkotukseen sopiva suljettu alue, nimittäin kulkee nuilla renkailla jo nelosella ihan niku riittävästi...
Kerrankin on semmonen auto alla että ei ihan heti tarte olla virittämässä, itse asiassa ahtopaineita tuossa vähä aikaa sitten puotin jopa, ei näin talvikelillä nimittäin ole pitoa etes neliveto päällä jos tinttaa lämän tiskiin... Nuo alkupään vaihteet jotka on videolla niin kyllä kestäs vetää, mutta ne loppuu niin pian että ei ole mitään järkeä huuattaa konetta aivan turhaan, savua tuosta vehkeestä kyllä irtoaa ihan omiin tarpeisiin... kesäkelillä takana tuleva saa ajaa pitkät päällä jos meinaa jotaki nähä ku tolla vejättää eellä. |
#16
|
|||
|
|||
Lainaus:
Vakio-Rami on laiska ku mikä, siihen yhdistettynä vieläpä maailman paskin automaattiloota ni voe helvetti. Moottorista saa kyllä pikku muutoksilla irti sen verta perkeleesti että Toijota-miehet on ihmeissään, eikä maksa edes paljoa. Ameriikasta tilaa kunnollisen tomaattilootan siihen niin rupeaa maisemat vaihtumaankin Viimeksi muokannut Tuomo : 09.01.2011 23:32 |
#17
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kippo on ostanu tuohon race kytkimen ja seuraava omistaja on sen vaihtanut, ei muuten luista mitä nyt takapyörät tahtoo asfaltilla luistaa Pakolämmöt pysyy maantiellä kurissa ihan sama miten ajaa, millään vaihteella ei pysty veättään niin kauaa että lämmöt nousisi. Mutta kylläpä näitten uusien tietojen valossa on niin että taidampa alkaa tekemään isomman downpipen ja imusarjan tulotötterön... Viimeksi muokannut simu_l : 10.01.2011 09:00 |
#18
|
|||
|
|||
Itselläni on kauppakassina se vetelä perus Rami jolla ei kuulemma ole mitään virkaa. En ala väittelemään, vaikka hieman eri mieltä olenkin. Voittaa se Toyotan silti sellaisenakin mennen tullen.
Mulle on jo kolmen vuoden ajan tullut oheinen lehti jenkeistä: http://www.dieselpowermag.com/index.html Itse katselen lähinnä kuvia, mutta tiedoksi kaikille niille jotka jenkki dieseleitä rakentelevat: Lehti on todella hyvä tiedonlähde. Ilmestyy 12 kertaa vuodessa ja se on mahdollista tilata Suomeen ja on tosi edullinen. Sen voi tilata myös sähköisessä muodossa. Joka lehti on täynnä tietoa, joka tällaisessakin projektissa ei ole haitaksi. Suosittelen. |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
Pakolämmöt nousee hetkessä taivaisii jos lähet ottaa huippuja!! Kerran olisin sulattanu koneen, jos tota mittaria ei olis ollu. Se on aika halpa verrattuna tuhoo... Motarillaki yllättää monen mielen, ku tollanen malmikasa lähtee juoksee. Mut loppunopeudessa toi häviää ku välitykset loppuu kesken, ja pakolämmöt alkaa sillon noista. Tosin toiki oli niil mun pikkupyörillä(35")...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#20
|
|||
|
|||
Lainaus:
En tiä sit miten isot rattaat vaikuttaa tuohon, periaatteessahan niitten pitäs rasittaa enemmän mutta kyl mää kesäkelillä raapasin sen verran vauhtia että riittää kyllä, eikä pakolämmöt ollu liikaa.. Turbohan se sulaa ensimmäisenä ja pakosarjan tiivisteet... Edit: Cumminssin virallinen ohjeistus asiaan on että 1300f/700c vaikka koko päivän, +1400f/760c 15sek, kestää hetkellisesti muutaman sekunnin kerrallaan jopa +1600f/870c. Ja jotku ihmettelee miksi seo hyvä moottori Viimeksi muokannut simu_l : 11.01.2011 10:45 Perustelu: Lisätietoja |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Dodge RAM 4x4 2500 5.9 Cummins | pee | O/M/V Ajoneuvot | 16 | 27.03.2011 19:55 |
Dodge RAM cummins turbo diesel by Keräsen automaalaamo | keranha | Maasturiprojektit | 27 | 03.10.2010 14:40 |
Myydään Dodge RAM W250 4x4 Extended Cab 1992 Cummins 5,9TD | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.07.2008 13:34 |
M: Dodge 2500 cummins 5.9 | Killer-Wo | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 06.03.2008 13:51 |
Dodge Ram 2500 4x4 -95 Cummins | O/M/V Muut | 6 | 11.08.2005 22:27 |