Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2011, 22:53
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Dodge Ram 2500 4x4 -96, cummins + manuaali


Notta tämmönen härveli löytys multa, auto toimittaa työ/offi/pyhä -auton virkaa joten sen varjolla hieman joutuu kompromissejä tekemään. Renkaina on 37x12.5 17 pro comp extreme a/t ja vanteina eagle alloy seosmetalli vanteet,leveyttä 10". Voimapuolta löytyy sitten silleen sopivasti, penkitetty ei ole mutta vakio nv4500 manuaali aski on jo kertaalleen saatu sileäksi 3. vaihteen osalta. Jos joskus rahatilanne salliin niin päävaihteistoksi päivitetään fuller fso-8406 ja sen pitäs sitten jo kestääkkin jotakin. Alustaa on nostettu edestä 2" lift kitillä ja takapäätä nostettu jousilla, kopan ja rungon väliin on ängetty 3" korotus palikat.

"isot pojat" on kertonu että nuilla palikoilla tuosta koneesta pitäs irrota +300hv/+1000nm jotka toivottasti saavutetaan penkityksessä, toivottavasti rikotaan kirkkaasti, hurjimmat veikkaukset on siellä 400/1200 lukemissa, selvinnee tämän vuojen aikana ja jos 1000nm rajaa ei rikota niin sitten viritetään lisää jotta se menee rikki.

Muutama päivä oston jälkeen, huomaa pajero taustalla...


Ompa joskus oltu vähä kiinnikki




Tämä video on kuvattu aika vasta loota rempan jälkeen ja se näkyy hieman varovaisesta käytöstä ja tuo mäki loppuu tuohon, vajaa auton mitta ois ollu vielä huipulle.
http://www.youtube.com/watch?v=mQ3EwZLSIWA

Up and Go
http://www.youtube.com/watch?v=maS0Z7E29Ec

Liejukossa rypemistä, pari ikävää monttua...
http://www.youtube.com/watch?v=ZMfjLeoTRDw

Autolla kyllä sitten kans ajetaan kaikki mun ajot, metsässä, hiekka/sora/murske montuilla, liejukossa, pellolla iha missä vaan, joskus poiketaan jopa asfaltti tielle ja ajetaan yhtä soittoa 200km ja ollaampa sitä sitten joskus oltu kiinnikkin... Tilaisuuden tullen myös kiusataan "urheilu" auton omistajia

Autoa tullaan päivittämään tasasen tappavaa vauhtia rahatilanteen mukaan:
-Etes jonku näköset ajovalot, nykyset yrjöttää...
-Vinssi
-Puskurit
-Uusi maali, eri väri
-Jne jne, lista on loputon, eihän nämä koskaan valmiita ole.


Viimeksi muokannut simu_l : 08.01.2011 20:13
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2011, 23:21
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Thumbs up

hieno dodge!! ja nuo ÄÄNET nannaa humalaisen korville
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.01.2011, 23:28
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Nöinkin tän yks päivä vissiin käyttöraudassa?

PS. http://www.kamkry.fi/
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2011, 16:21
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Kiitos kiitos.

En oo tällä käyttöraudassa käynyt, ainkaan muistaakseni... Mutta muuten olen kajaanissa pörränny dodgella jonniin verran.

Sävelet teille tarjoaa hx35 (vakio), k&n filter kit, vapaammin virtaava putkisto ilman vaimentimia yms. +2x5" pystypiiput.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.01.2011, 21:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simu_l Näytä viesti
putkisto ilman vaimentimia yms. +2x5" pystypiiput.
Onks kivat pitemmällä matkalla?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.01.2011, 22:08
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Post

4.2 straight sex piti jeepissä ainaki 2,5 tuuman suoralla hormilla sellasta mökää et 100km jälkee huoltsikal vuoro puhelu oli häh, mitä , täh, sanoha uuvestaa

ei kait tuo riiseli ny nii pahaa ääntä piä? oha siel kuristin heti sarjan jälkee ja eiks noista ääntä piäkki lähtee..
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.01.2011, 23:00
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Onks kivat pitemmällä matkalla?

Ei kuulu sisälle pakoäänet muutaku reilussa kiihytyksessä, turbo vislaa senki eestä mutta ei tasakaasulla (silencer ring poistettu).

Onse tuo manuaali eri miehekäs ajella, tosin kiihytyksessä ei pärjää automaatille... itellä vähä kiikun kaakun että kumpi ois mielusampi, ei osaa päättää, hyvä tuolla manuaalillakin on päästellä.
Hinta erot rakennetulle automaatille ja LUJALLE manuaalille on niin minimaaliset että sekään ei oikeen ole hyvä peruste kummallekkaan.

Tuohon videoon, miksipä ei, on vaan nuo rattaat sen verta arvokkaat artikkelit että ei iha huvikseen kehtaa kokkeilla
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.01.2011, 16:29
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.345
Perusasetus

Jos en ihan väärin kattonu, niin toi on mun vanha sotaratsu!
Jos on sama yksilö, nii se on penkitetty.

Ja eiks manuaaleissa oo hx40? Näin muistelisin.

Tuli jo oikee haikee mieli ku katteli noit videoita...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.01.2011, 16:51
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Jos en ihan väärin kattonu, niin toi on mun vanha sotaratsu!
Jos on sama yksilö, nii se on penkitetty.

Ja eiks manuaaleissa oo hx40? Näin muistelisin.

Tuli jo oikee haikee mieli ku katteli noit videoita...

Mjaaaa, laitappa varsin yv:nä että millä virillä irronnu mitä...? Ja tuota jonku tuntomerkin mistä sen tunnistas et onko sun entinen... kiinnostas iha pirusti tietää et mitä tuolle on loppujen lopuksi tehty aikonaan, jotaki tietoo on... esim. ei mitään hajua mikä kuvernööri setti tuossa on, kiertää iha pirusti...

Kyl tuossa on hx35, piti käyä iha tarkistamassa ja teknisten tietojen mukaan liki kaikissa on hx35, joissaki automaateissa on ollut hy35.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.01.2011, 17:05
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.345
Perusasetus

Alkaa näköjää muisti tekee tepposia.

Hmm... Tuntomerkkejä...
Lavarauta: pääkaari taivutettu putkesta kahesta osasta, ja keskellä hytin kohalla sauma? Verkko on normi salmiakkiverkkoa. Kaari pultattu kahella pultilla(M12?) per puoli.

Katon sisäverhoiluu oli kirjotettu joku puh nro?

Mul on profiilis kuvia, kato näyttääkö samalta?

Mitä tarkotat kuvernööri setillä?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.01.2011, 13:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simu_l Näytä viesti
koneesta pitäs irrota +300hv/+1000nm jotka toivottasti saavutetaan penkityksessä
Toivoahan sopii, mutta videoitten perusteella ei voimapuolelta vakio-totkesta juuri eroa muuta kuin lähtöpöläytyksessä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.01.2011, 14:39
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Toivoahan sopii, mutta videoitten perusteella ei voimapuolelta vakio-totkesta juuri eroa muuta kuin lähtöpöläytyksessä.
Kyllä siinä on

Eikä toi 300/1000 riitä ku alkuu...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.01.2011, 16:09
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Toivoahan sopii, mutta videoitten perusteella ei voimapuolelta vakio-totkesta juuri eroa muuta kuin lähtöpöläytyksessä.
Nuo vedothan on otettu vajaa kaasulla,että sellaista. Minun kuvaamia kaks noista videoista niin satun hyvin tietämään.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.01.2011, 17:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Okei, no mut missä ne täyskaasuvideot sitten on?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 09.01.2011, 19:12
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Täyskaasu vetoja tulee sitten ku löytyy sponsori vaihelootalle ei nimittäin ole ihan halpaa huvia tuon manuaalin kunnostaminen, toki kun itte tekee niin ei maksa aivan järettömiä. 3. vaihe ei yksinkertaisesti kestä nuita tehoja, voinhan mää joskus kuvata jonku 4 pykälällä vejon vaa pittää löytää siihen tarkotukseen sopiva suljettu alue, nimittäin kulkee nuilla renkailla jo nelosella ihan niku riittävästi...
Kerrankin on semmonen auto alla että ei ihan heti tarte olla virittämässä, itse asiassa ahtopaineita tuossa vähä aikaa sitten puotin jopa, ei näin talvikelillä nimittäin ole pitoa etes neliveto päällä jos tinttaa lämän tiskiin...

Nuo alkupään vaihteet jotka on videolla niin kyllä kestäs vetää, mutta ne loppuu niin pian että ei ole mitään järkeä huuattaa konetta aivan turhaan, savua tuosta vehkeestä kyllä irtoaa ihan omiin tarpeisiin... kesäkelillä takana tuleva saa ajaa pitkät päällä jos meinaa jotaki nähä ku tolla vejättää eellä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 09.01.2011, 23:10
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Toivoahan sopii, mutta videoitten perusteella ei voimapuolelta vakio-totkesta juuri eroa muuta kuin lähtöpöläytyksessä.
Mä kävin tota Dodgea joskus muinoin kattomassa kun se oli kipolla myynnissä.. Ja käytiin koeajollakin, kulkupuoli oli varsin mukava, mitä nyt kytkin luisti perkeleesti ja pakolämmöt nousi liian ylös jos vedätti yhtään pidempään. Ja näin mä siitä penkkipaperinkin, että ei pojat paskaa puhu.

Vakio-Rami on laiska ku mikä, siihen yhdistettynä vieläpä maailman paskin automaattiloota ni voe helvetti. Moottorista saa kyllä pikku muutoksilla irti sen verta perkeleesti että Toijota-miehet on ihmeissään, eikä maksa edes paljoa. Ameriikasta tilaa kunnollisen tomaattilootan siihen niin rupeaa maisemat vaihtumaankin

Viimeksi muokannut Tuomo : 09.01.2011 23:32
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 10.01.2011, 08:56
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Mä kävin tota Dodgea joskus muinoin kattomassa kun se oli kipolla myynnissä.. Ja käytiin koeajollakin, kulkupuoli oli varsin mukava, mitä nyt kytkin luisti perkeleesti ja pakolämmöt nousi liian ylös jos vedätti yhtään pidempään. Ja näin mä siitä penkkipaperinkin, että ei pojat paskaa puhu.

Vakio-Rami on laiska ku mikä, siihen yhdistettynä vieläpä maailman paskin automaattiloota ni voe helvetti. Moottorista saa kyllä pikku muutoksilla irti sen verta perkeleesti että Toijota-miehet on ihmeissään, eikä maksa edes paljoa. Ameriikasta tilaa kunnollisen tomaattilootan siihen niin rupeaa maisemat vaihtumaankin

Kippo on ostanu tuohon race kytkimen ja seuraava omistaja on sen vaihtanut, ei muuten luista mitä nyt takapyörät tahtoo asfaltilla luistaa

Pakolämmöt pysyy maantiellä kurissa ihan sama miten ajaa, millään vaihteella ei pysty veättään niin kauaa että lämmöt nousisi.

Mutta kylläpä näitten uusien tietojen valossa on niin että taidampa alkaa tekemään isomman downpipen ja imusarjan tulotötterön...

Viimeksi muokannut simu_l : 10.01.2011 09:00
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.01.2011, 10:56
Picu Picu ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.10
Sijainti: Vampula
Viestit: 916
Perusasetus

Itselläni on kauppakassina se vetelä perus Rami jolla ei kuulemma ole mitään virkaa. En ala väittelemään, vaikka hieman eri mieltä olenkin. Voittaa se Toyotan silti sellaisenakin mennen tullen.

Mulle on jo kolmen vuoden ajan tullut oheinen lehti jenkeistä:

http://www.dieselpowermag.com/index.html

Itse katselen lähinnä kuvia, mutta tiedoksi kaikille niille jotka jenkki dieseleitä rakentelevat:
Lehti on todella hyvä tiedonlähde. Ilmestyy 12 kertaa vuodessa ja se on mahdollista tilata Suomeen ja on tosi edullinen. Sen voi tilata myös sähköisessä muodossa.

Joka lehti on täynnä tietoa, joka tällaisessakin projektissa ei ole haitaksi. Suosittelen.
__________________
Team Kutunjuuston "kätevä emäntä"

You Tube

Facebook/Kutunjuusto
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 10.01.2011, 11:05
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simu_l Näytä viesti
Pakolämmöt pysyy maantiellä kurissa ihan sama miten ajaa, millään vaihteella ei pysty veättään niin kauaa että lämmöt nousisi.
.
Et siis oo polkenu kunnolla?

Pakolämmöt nousee hetkessä taivaisii jos lähet ottaa huippuja!!

Kerran olisin sulattanu koneen, jos tota mittaria ei olis ollu. Se on aika halpa verrattuna tuhoo...

Motarillaki yllättää monen mielen, ku tollanen malmikasa lähtee juoksee. Mut loppunopeudessa toi häviää ku välitykset loppuu kesken, ja pakolämmöt alkaa sillon noista. Tosin toiki oli niil mun pikkupyörillä(35")...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 10.01.2011, 14:27
simu_l simu_l ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.06
Sijainti: Vaala
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Et siis oo polkenu kunnolla?

Pakolämmöt nousee hetkessä taivaisii jos lähet ottaa huippuja!!

Kerran olisin sulattanu koneen, jos tota mittaria ei olis ollu. Se on aika halpa verrattuna tuhoo...

Motarillaki yllättää monen mielen, ku tollanen malmikasa lähtee juoksee. Mut loppunopeudessa toi häviää ku välitykset loppuu kesken, ja pakolämmöt alkaa sillon noista. Tosin toiki oli niil mun pikkupyörillä(35")...
Kyllä tuo mulle on piisannu, ei ole tarvinut niin paljoa vejättää että ois ollu liialliset pakolämmöt, cumminssille ne on maks 750c ja yli 650c/maks.10sek, Nuo siis ehottomat maksimit... kyllä se liki menee ku vejättää...
En tiä sit miten isot rattaat vaikuttaa tuohon, periaatteessahan niitten pitäs rasittaa enemmän mutta kyl mää kesäkelillä raapasin sen verran vauhtia että riittää kyllä, eikä pakolämmöt ollu liikaa..

Turbohan se sulaa ensimmäisenä ja pakosarjan tiivisteet...

Edit:
Cumminssin virallinen ohjeistus asiaan on että 1300f/700c vaikka koko päivän, +1400f/760c 15sek, kestää hetkellisesti muutaman sekunnin kerrallaan jopa +1600f/870c. Ja jotku ihmettelee miksi seo hyvä moottori

Viimeksi muokannut simu_l : 11.01.2011 10:45 Perustelu: Lisätietoja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Dodge RAM 4x4 2500 5.9 Cummins pee O/M/V Ajoneuvot 16 27.03.2011 19:55
Dodge RAM cummins turbo diesel by Keräsen automaalaamo keranha Maasturiprojektit 27 03.10.2010 14:40
Myydään Dodge RAM W250 4x4 Extended Cab 1992 Cummins 5,9TD Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 07.07.2008 13:34
M: Dodge 2500 cummins 5.9 Killer-Wo O/M/V Ajoneuvot 1 06.03.2008 13:51
Dodge Ram 2500 4x4 -95 Cummins O/M/V Muut 6 11.08.2005 22:27


Sivu luotu: 09:44 (GMT +2).