Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.10.2010, 22:40
KerT:n Avatar
KerT KerT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.10
Sijainti: Vantaa, Finland
Viestit: 147
Perusasetus

Terranon laittoa


Moi
Ostin tossa kesällä tollasen ykköskoppasen Terranon ja nyt olisi tarkoitus muokata sitä hieman maastokelpoisemmaksi. Autossa on 3.0L V6 bensa kone ja tomaattilaatikko.
Mitään extremeä en ala rakentamaan koska pudjetti ei ole kovin iso ja auton pitäisi olla myös katulaillinen, mutta jotain pientä kuitenki jotta pääsisi myös lumihangessa ja metsässä eteenpäin.
Ihan ensimmäiseksi ajattelin ostaa jotkut paremmat renkaat - ehkä BFG Mud-Terrain T/A KM2?
Millä pulttijaolla ja ET-lla noi alkuperäiset vanteet muuten on ja miten isoja renkaita passaa laittaa että jaksaa vielä ylämäetki mennä ja niin pois päin.
Mitäs muuta kannatta ja pystyy pienellä pudjetilla tekemään? Vara- ja viriosat taitaa olla aika kiven alla tähän autoon.
Miten joku pieni korotus onnistuisi? Edessä ilmeisesti jotkut vääntötangot - miten niitä säädetään? Entä miten takapää?

Ja sitten vielä muutamia (ehkä vähän hölmöjä) kysymyksiä:
1. Mitäs jos eteen laittaisi kemppi "lukon"? Jos jakolaatikosta laittaa takavedolle, niin pitäisi menna katsastuksesta läpi? Entä miten paikat kestää? Asfaltilla jakolaatikon keppi on kuitenki aina 2H asennossa ja nelivetoa käytän vain sellaisissa paikoisa jossa takvetolla ei enää pääse ja sutii.

2. Kaikkihan tietää että automaattilaatikko ei tykkää hinauksesta. Entä saako hinata jos jakolaatikko on N asennossa?

3. Tekeekö Terranolla maastossa edes yhtään mitään? Kestääkö toi automaattilaatikko offikäyttöä? Ku on kuulemma aika heikkoja noi nissanin automaati laatikot.


Viimeksi muokannut KerT : 23.12.2011 16:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.10.2010, 03:40
tratok:n Avatar
tratok tratok ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.10.09
Sijainti: *
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KerT Näytä viesti
Moi
1. Mitäs jos eteen laittaisi kemppi "lukon"? Jos jakolaatikosta laittaa takavedolle, niin pitäisi menna katsastuksesta läpi? Entä miten paikat kestää? Asfaltilla jakolaatikon keppi on kuitenki aina 2H asennossa ja nelivetoa käytän vain sellaisissa paikoisa jossa takvetolla ei enää pääse ja sutii.

2. Kaikkihan tietää että automaattilaatikko ei tykkää hinauksesta. Entä saako hinata jos jakolaatikko on N asennossa?

3. Tekeekö Terranolla maastossa edes yhtään mitään? Kestääkö toi automaattilaatikko offikäyttöä? Ku on kuulemma aika heikkoja noi nissanin automaati laatikot.
1. Ei kannata, saattaa tulla etuvetareista/napalukoista/murroksista verkonpainoja nopsaan. Ennemmin kytkettävä.

2. Kardaani irti vaan reilusti takapäästä ja liinalla runkoon kiinni.

3. Kyllähän se tyhjää parempi on. Kunhan ei liikaa kurita ja riehu niin kai se vähän kestääkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.10.2010, 15:48
KerT:n Avatar
KerT KerT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.10
Sijainti: Vantaa, Finland
Viestit: 147
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tratok Näytä viesti
2. Kardaani irti vaan reilusti takapäästä ja liinalla runkoon kiinni.
Mutta eikö toi "N" asento jakolaatikossa tarkoita sitä että sekä etu että takapää ovat kytketty irti?
Vai mitä varten toi N on siinä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.10.2010, 20:49
Daddy's Toy:n Avatar
Daddy's Toy Daddy's Toy ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.02.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 816
Perusasetus

Tervetuloa vaan ja onneksi olkoon hankinnasta.

Perjantaina sitten Ilolan ABC:lle näyttämään autoa ja tutustumaan muihin palstalaisiin
__________________
DADDY´S TOY
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.10.2010, 08:30
Markku_66 Markku_66 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 133
Perusasetus

Mulla on Terrano kanssa. Renkaina mulla on 31 tuumaset ja hyvin tuo toimii muuallakin kun tiellä.Etujousitushan tuo rajoituksia, kun se on vääntösauvoilla, mutta takapää on kierrejousilla, joten sen saa kyllä toimimaan. En ymmärrä että miksei laatikko pelais. Automaattilaatikkohan on metsässä huomattavasti parempi kun manuaali. Muista pitää vaan hyvät öljyt siellä. Kyllä sää voit hinata sitä autoa aivan normaalisti, mikäli se auto on käynnissä. Kun se on käynnissä, öljy kiertää automaattilaatikossa. Jos auto taas ei ole käynnissä, ota gardaani irti perästä ja köytä vaikka runkoon se kiinni. Pääasia että laatikko ei pyöri.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2010, 16:04
KerT:n Avatar
KerT KerT ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.10
Sijainti: Vantaa, Finland
Viestit: 147
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markku_66 Näytä viesti
Mulla on Terrano kanssa. Renkaina mulla on 31 tuumaset ja hyvin tuo toimii muuallakin kun tiellä.Etujousitushan tuo rajoituksia, kun se on vääntösauvoilla, mutta takapää on kierrejousilla, joten sen saa kyllä toimimaan
Kiitos vastauksesta.
Voisitko kertoa tarkemmiin, renkaiten kokoa ja vanteiten koko+pulttijako/ET? Sattuisiko sulla olemaan kuvia Tertusta näillä renkailla?
Mikä kone sulla on siinä?
Entä, oletko korottanut omaa autoa? vinkkejä siihen hommaan? Mistä autosta takajouset yms....
Olen ymmärtänyt että niitä "vääntösauvoja" kiristämällä pystyy korottamaan edes vähäsen?
Tarviiko myös iskarit vaihtaa jos korottaa vaikka 2"?
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Markku_66 Näytä viesti
En ymmärrä että miksei laatikko pelais. Automaattilaatikkohan on metsässä huomattavasti parempi kun manuaali. Muista pitää vaan hyvät öljyt siellä. Kyllä sää voit hinata sitä autoa aivan normaalisti, mikäli se auto on käynnissä. Kun se on käynnissä, öljy kiertää automaattilaatikossa. Jos auto taas ei ole käynnissä, ota gardaani irti perästä ja köytä vaikka runkoon se kiinni. Pääasia että laatikko ei pyöri.
ok, no entä mitävarten toi N on jakolaatikossa? Eihän automaattilatikon pitäisi silloin olla kmukana?
Vai olenko ymmärtänyt väärin.

Anteeksi tyhmyyttäni, mutta tämä on mun eka maasturi enkä ole ennen sitä ollut edes maasturin kyydissä.
Edelliset autot ollut kaikki bemareita
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Nissan Terrano WD21 takaluukun pumput ja vararengasteline. k0rh0nen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 04.04.2011 15:38
WD21 Nissan Terrano korjaamokäsikirja? k0rh0nen Tekniikka & Jutustelu 3 07.02.2010 17:15
Terrano WD21 ohjaus NisteR Tekniikka & Jutustelu 0 11.06.2009 20:14
M/nissan terrano 2.7 TD Heikki L O/M/V Ajoneuvot 2 02.04.2007 11:27
1991 1.6 16v Nissan Sunny savlari O/M/V Ajoneuvot 5 16.02.2007 08:33


Sivu luotu: 06:04 (GMT +2).