![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 12-HT Pumpun säätö?Syöttöpumpun ruuvien merkityksistä tietoa olen koittanut kaivaa esille, vaan tietoa on monenlaista tarjolla. Eli onko jollaikin selkeät ohjeet, kuvat tms.. 12-HT syöttöpumpun säädöistä josta jokainen saisi selville mitä ruuvia pyörittelemällä mitäkin tapahtuu. Omaan tarkoitus tarjota lisää ainetta, alaväännön parantamiseksi lähinnä. Perussyöttöjä ruuvamalla savunmäärän saa ilmeisesti kasvamaan, mutta miten pelittää kun turbo alkaa pyöriä mukana. Niin, ja ruuvien pyörittelyyn vielä jos sais suunnan kumpaan päin pyöritetään. Haulla löytyi muutama kuvallinen ohje mutta niitä muutamaa vertailemalla huomasin pari ristiriitä ruuvien nimityksissä? ![]()
__________________
"Tuosta suon yli, että heilahtaa". Gen3 Pajero 3.2DI-D entiset: L200 Mitsuuppi 33" wrangler MT/R, betlokit, 3" alusta HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Buckshot mudder 33", TML12000 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Omasta hj:sta 2 ruuvvia vääntelin, pumpun takapäästä 12mm korkin alla latta-meisselillä käännettävä ruuvi, sitä kiinni päin ruuvasin 2 kiekkaa, etupuolelta löytyy kans olikohan 10mm korkin alta kuusiokoloruuvi, sitä aukasin kierroksen auki päin. Tämä korkki on hyvin piilossa letkunipun takana
![]() Ahtopaine nousee samalla, itsellä keulalla cooleri ja ahtoja max. 1.2 bar, tasakaasulla ei savuta ollenkaan, kiihdytyksessä ja raskaammalla vedolla antaa näkyvää haikua. Alle 2000 kiekan saapi ahot nousemaan tappiin, joten mukavasti vääntää. Perstuntumalla mitattuna kulutus ei juurikaan muuttunu 12 litraa noin satkulle. Voithan tuota käydä kattomassa, kun kerta Sukevalla asustelet ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo vielä pumppua joutanu säätämään, mutta jos jollain vielä olisi joku kuvallinen opus ko. hommaan niin helpottaisi. Voihan tuota vaikka ajella katsomaan sinne jos ei ala savua tulemaan
![]()
__________________
"Tuosta suon yli, että heilahtaa". Gen3 Pajero 3.2DI-D entiset: L200 Mitsuuppi 33" wrangler MT/R, betlokit, 3" alusta HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Buckshot mudder 33", TML12000 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
tuosta ensi alkuun http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...un+s%E4%E4t%F6
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
joo kuva ois kyllä asiaa jos joku/jollain ois laittaa mistä ja miten pyöritellä
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
en tiedä onko tämä pätevä kuva mutta pistetään nyt jotain. osilpin profiilista
itsee kiinnostais osaisko vaikka bemaripoju vastaa että kun kalvolle saadaa se 1.5 bari 110 pitäs tulla tavaraa. mutta jos sinne laittaa enemmän rupeko se laskee syötön määrää ? ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
eikai se enemmästä paineesta laske, mutta vanha korppuuntunu kalvo voi tietysti revetä.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
vielä asiaan, kumminko päin ruuveja pyöritetään syötön lisäämiseksi? Ja vaikuttaako "perus" syötön säätäminen ahtopaineisiin, vai ahdonanlaisen syötön säätö? kokeilemalla tietenkin loppu peleissä nähdään, mutta ns. karkeaa tietoa kaivataan.
__________________
"Tuosta suon yli, että heilahtaa". Gen3 Pajero 3.2DI-D entiset: L200 Mitsuuppi 33" wrangler MT/R, betlokit, 3" alusta HJ61, SOA, High Steer, Differential Locks, Maxxis Buckshot mudder 33", TML12000 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kato tuolta mun rofiilista albumi 12ht rumahoojiihin, siellä on kuvat pumpun ruuveista ja niiden säädöistä noilla tulee coolerin kanssa 170hp vakioahdoilla.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
jos turbon hukkaportin kello ja putket kunnossa niin ei vaikuta syötön lisäys paineisiin yhtää.
ja jos lisää ahtoja laittamalla prikkoja kellon alle tai lyhentämällä tankoo saattaa isoilla syötöillä karata ahdot ylemmäksi kuin on säädetty. elikkä kannattaa laittaa ennemmin vierelle lisäjousi vetään kelloa kiinnipäin. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
joo ei vaikutakkaan, mulla on venttiili jolla säädän ahtoja.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
hei ! mites paljon tota uskaltaa laittaa kiinni mihin tuo vaikuttaa ? mulla se on mynädiiselin jäljiltä ihan auki ja tuossa kuvassa käsketään laittaa 4-5 kierrosta kiinni. mitä teen kannattaako koskee
![]() http://forums.offipalsta.com/picture...853477&thumb=1 |
![]() |
Luokat |
12-ht syöttöpumppu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lj-70 pumpun säätö | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 11.05.2009 22:58 |
pumpun ajoitus LJ-70 | jukos | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.03.2008 14:01 |
O:Ohj.tehostajan pumpun. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.09.2007 17:52 | |
Pajeron diesel-pumpun ajotus-säätö? | Dunkel | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.05.2006 21:53 |
Pumpun säädöistä hj 60 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 10.08.2005 13:43 |