![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vinssin moottorin testaaminenNyt olisi ongelmana tuo suikan vinssin moottorin testaus eli miten saisi ilman relepoksia testattua että toimiiko moottori kyseessä semmoinen 4 napainen malli. Kun moottori on purettu ja nyt kasattuna irrallaan niin olis kiva testata että toimiiko nyt kun putsailin pintoja. Releet naksu kyllä mutta ei vinssi inahtanutkaan..
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Älä testaa moottoria ilman kuormaa eli ilman vaihteistoa. Moottori kiertää ihan vitusti ja jotain hajoaa. Jos nyt kumminkin koitat niin laita se KUNNOLLA kiinni johonkin. Muuten et löydä sitä ennen kevättä
![]()
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Aikomuksena ei ollut huudattaa sitä muuta kuin sen verran että koittais että pyörähtääkö se. Ja viilapenkissä se on kiinni nytkin.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Deleted
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 Viimeksi muokannut -MAKE- : 27.12.2009 22:26 Perustelu: Väärää infoo |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ok. Täytyy kääydä viel testaamassa että puhuuko se mitään.
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Itelle on printattu hanskalokeroon matkaan seuraava ohje. Joskus kun pähkäiltiin venäjän mettässä jotain vinssiä mikä ei toiminut ja kukaan ei ymmärtänyt miten se pitäs kytkee oikein ilman releboxia että olis tienny missä vika oli.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Lainasin vanhoja juttuja vinssin kytkennöistä tarkkaan vastaukseen tarttin tietoo eli onko mottorille 3 johtoo boxixta + maapiuha (alempi kuva)? Jos on niin kytke a ja f1 yhteen ja f2 sähkö sisään. Runko on miinus. Jos haluat että vinssi pyörii toisinpäin kytke a ja f2, f1 sähkö sisään.
Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jep, palasin nurkasta häpeämästä
![]()
__________________
Lukekaa ne ohjeet K.T 10/06 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei toiminut juu maken konstilla kipinöitti vaan.. elikkä nyt kokeileen uudestaan
![]()
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Eipä pyörinyt millään lailla kytki miten vaan aina vain kipinöittee
![]()
__________________
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Minulla Nivan keulalla oleva TML9500 ottaa tyhjiltään pyöriessään n: 74A (mitattu pihtiampeerimittarilla) ja käynnistyessä hetkellisesti arviolta 150-200A eli jotain tuonne suuntaan olevia lukuja on oletettavasti siinäkin tapauksessa.
Eli laitoitko johdon hetkellisesti kiinni jolloin se ei kerkeä kuin räpsähtelemään vai kokeilitko rohkeasti esim 1s käynnistyskaapelilla siten että kone sai varmasti ja kunnolla virtaa? Edit: Merkkasitko hiilisillan asennon kenttään nähden että se tulee oikeaan asentoon? Kokeilit pyöräyttää käsin moottoria kun annoit virtaa? Viimeksi muokannut Patu925 : 27.12.2009 23:01 Perustelu: lisäkysymyksiä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan HJ-61 ...12-HT moottorin öljypohja | Hippo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 17.10.2008 11:30 |
Moottorin lämmitin | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 11.02.2007 01:05 |
Li-Lux moottorin ongelmista | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 26.05.2006 15:16 | |
M: Moottorin ym. nostoteline | Teijo | O/M/V Muut | 1 | 05.05.2006 12:40 |
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! | Glutton | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2005 12:49 |