![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mobil 1 ATFOnko kellään kokemusta Mobil 1 ATF automaattivaihteistoöljystä Jeepin AW-4 (1999 Cherokee) vaihteistossa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pitäisi kyllä käyttää Dexron II:ta tai III:a, mutta on jenkkilän foorumeilla jonkun verran myös puhuneet Mobil 1 täyssynteettisen puolesta että hyvin toimii, pehmeästi vaihtaa ja monilla oli myös ollut laatikko hieman viileämpi. Tosin, enemmän ajetuissa lootissa oli joillain tullut ongelmaksi jarrupantojen kesto, eli oli loota poikinut hieman myöhemmin sen verran etä korjaus oli tarpeen.
Itse en laittaisi ym. syystä esim. omaani, mutta vähän ajettuun tai juuri huollettuun voisin hyvinkin kokeilla. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mäkin oon lukenut kaikenlaisia mielipiteitä, mutta noiden alleviivattujen asioiden vuoksi uskoisin sen käyvän Jeeppiinkin. Tekis mieli kokeilla, mutta olis kiva tietää muiden käyttökokemuksia siitä.
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mut eikös too AisinWarner oo joku tojotajohdannainen loota millä ei oo mitään tekoa Syslerin laatikoihin.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Joo, ei ole Chryslerin laatikko!! On Aisin-Warner 4 (AW-4), jolla ei ole mitään tekemistä Chryslerin kanssa!!
AW-4:n menee ihan normi DEXRON III -öljy, ei tarvitse täyttää Moparin ATF+3 tai ATF+4 -vaatimuksia!! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuon luulisi toimivan kun lupaavat Dextron III / Mercon luokitukseen sopivuutta.
Onko Jamantilla tietoa onko kellään ilmennyt vikoja tuon ATF:n takia? Vaikeahan noita on joskus paikantaa missä se vika on, mutta kun käytän melkein kaikkialla muualla synteettisiä öljyjä niin tekisi mieli niitä laittaa tuonnekkin. En vaan tahdo lootaa tieten tahdoin rikkoa jos se ei siitä tykkää. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Varaosia löytyy hyvin "kojootti" liikkeestä, muilla tuppaa olemaan vain se "yksi" varaosa... Ittellä "Volvo" S80:n VW:n koneella ja AW-42 laatikolla... Ruotsissa "valmistettu"??? ![]() ![]() AW:n askista "nippelitietoa": - toimii Dexron II öljyllä (tai paremmalla) - vaihtoväli max. 80.000km - ongelmia ilmenee vanhetessaan (jos öljyä EI vaihdeta) seuraavasti - pakin jarrupanta alkaa vuotamaan --> kylmällä laatikolla - ei pakkia! - venttiililohkon (integroitu askiin) S1ja S2 mankkavenat alkaa "ryytymään", koska kerää "sienimäistä" moskaa karan täyteen ja jumittuu - vetopyörästö "kulahtaa" 800.000km kohdilla ![]() ![]() ![]() Takseissa oli näitä Volvolla vaikka kui perhanasti ja rikki ei ajamaalla saaneet, pihistelemällä huolloissa menikin sitten lootia suhteellisen tiheään tahtiin... NIIN meinas unohtua... AW-44 on myös Bemarilla oleva aski ja siellähän on tuo 1. panta olut akilleen kantapää (johon kyllä huoltosarja löytyy)... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Huomasitko mitään hyötyä synteettisistä verrattuna tavallisiin öljyihin?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Eikös niitä harvoja grandeja missä AW4 laatikkona ollut '93 kuutoskoneiset? Kasikoneisissa on kaikissa Chryslerin lootat ja eri öljyt, joten siinä mielessä vertailu on vähän hankalaa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:MOBIL AGRI MOTOR OIL 10/30 20 L | Ipe64 | O/M/V Muut | 0 | 29.07.2006 13:22 |