![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Auto vedenkestäväksiAina joskus iskee kauhea himo uittaa autoa jorpakossa ja aloin miettimään, että mitä kaikkea sille pitäis tehdä, että pääsee entistä syvemmälle? Tietoa löytyy varmasti projekteista ja vähän sieltä sun täältä, mutta olis helpompi, jos keräis ne yhteen topikkiin. Oma auto on Hilux LN-65, ei tosin haittaa vaikka kirjoittaa muistakin autoista. Snorkkeli on jo tehty, jostain luin, että syyläri pitää suojata, kun flektin siivet taittuu vedessä ja osuu syyläriin. Mitä sähköosia pitää suojata ja miten? Onko moottori niin tiivis, ettei vesi pääse öljytilaan? Miten öljyn mittatikku, pitääkö siihen keksiä tiiviste? Haittaako, jos pakoputken pää jää pinnan alle? Muuta?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Akseleitten huohottimille letkut johonki korkealle, samoin kytkimelle. Ja kannattaa huolehtia että akseleitten stefat on kunnossa, eli eivät päästä vettä läpi. Paineistus on hyvä konsti, eli ohjaa huohottimien reikiin tosi pienen ylipaineen.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Samoin vaihteiston huohotus.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Uusilla stefoilla pärjää ilman paineistustakin.
Aiemmin oli vettä jokapaikassa uittoreissujen jälkeen mutta kun uusi stefat niin eipä tarvinnu ööljyjä enää vaihdella veden takia. Huohotukset on mulla kaikki samassa linjassa, 6mm paineilmaputki lähtee takaperästä ja siihen on liitetty laatikkojen ja etuperän huohotukset, päättyy läpivientiin tulipellissä. Tarkoitus oli paineistaa mutta ei ole jaksanut kun vesi pysyy pihalla muutenkin. Pakoputken veden alle jäänti ei haittaa niinkauan ku auto käy. Moottorin stefojen suhteen pätee sama kuin akseleissa, jos huohotus ulos niin takaiskuventtiili letkun nokkaan. Öljytikun tiiveys pitää arvioida tapauskohtaisesti, suikassa pitää vakionakin riittävästi. Kytkin mulla saa vettä, mutta ainakaan centerforcella ja välitetyllä jakolaatikolla ei ole ollut ongelmia.
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 21.09.2009 10:20 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs ihmettä se pieni paineistus auttaa? Metrin syvyydessä vedessä on jo 1bar ja 2m 2bar
Ennemmin stefat kuntoon. RJ:ssä on nyt snorkkeli ja huohottimet ylhäällä, virranjakaja tiivistetty, tulpanjohdot vaseliinin kanssa laitettu kiinni. Sitä ei tosin juurikaan oo vielä upotettu. Edellisellä HJ:lla testattiin tuulilasisyvyyteen asti, mutta sen jälkeen se pahus lähti kellumaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
1m 0.1bar 2m 0.2bar 3m 0.3bar 4m 0.4bar 5m 0.5bar 6m 0.6bar 7m 0.7bar 8m 0.8bar 9m o.9bar ja yllättäen 10m 1bar |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu 4x4 auto | kuningaskulkuri | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 08.12.2008 17:09 |
EA-auto?? | Nerd-O | Chit-Chat | 14 | 17.08.2007 23:52 |
O:auto | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2006 21:12 | |
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? | SoksalItok | Formula 1 | 2 | 30.05.2004 19:48 |
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? | Laskos | Formula 1 | 11 | 28.11.2003 14:45 |