Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.07.2009, 18:50
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

WEBASTO ThermoTop C/Z


Millä kytkennällä kyseinen moottorin lämmitin saadaan pakkokäynnistymään?
Kysessä on KIA Sorenton alkuperäiskytketty moottorin lisälämmitin. Haluttaisi muuttaa laite kello-ohjatuksi esi- yms. lämmittimeksi. Kello ja erillinen vesipumppu on jo tullut hankittua.

Yleensä ehdotetaan ohjausvirran (12V) kytkentää kuusinapaisen pistokkeen pinniin numero 1. On jo kokeiltu, (myös 2- ja 3-pinni huomioon ottaen ), mutta laite pysyy mykkänä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.07.2009, 20:11
Pingviini:n Avatar
Pingviini Pingviini ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.08
Sijainti: Kempeleen ja Haukiputaan välimaasto
Viestit: 74
Perusasetus

Se on sitten varmaankin väyläohjattu, W-bus tai CAN? Mihin kaikkiin ohjausliittimen (6-nap.) nastoihin, paitevei, tulee johdot?

-Penguin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.07.2009, 20:56
Zamppa:n Avatar
Zamppa Zamppa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.07.04
Sijainti: Vantaa, Finland
Viestit: 615
Perusasetus

Jos en väärin muista niin nastasta 3 plus ohjauksella mutta vaatii lisäksi kiertovesipumpun muuten tulee veden keitin. Siihen on saatavilla semmonen Upgrade Kit.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.07.2009, 00:09
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

"PAKKOKÄYNNISTYS"


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zamppa Näytä viesti
Jos en väärin muista niin nastasta 3 plus ohjauksella mutta vaatii lisäksi kiertovesipumpun muuten tulee veden keitin. Siihen on saatavilla semmonen Upgrade Kit.
Kolmoseen näyttää tulevan ulkopuolinen lämpöanturi.
En tarvitse muita neuvoja kuin varman tiedon (ohjeen) "pakkokäynnistyksestä".
Ebereitä olen purkanut, kasaillut, testeröinyt ja asentanut useampiakin, joten rautapuoli paksun sähkön kera on jotenkuten hallinnassa...

Vaikkapas täältä ne nastat:
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24643

ja täältä laajemmin:
http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.07.2009, 06:17
Zamppa:n Avatar
Zamppa Zamppa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.07.04
Sijainti: Vantaa, Finland
Viestit: 615
Perusasetus

Nastaan kolme tulee lämpötilatunnistimen kautta D+ . Eli kun auto lähtee käyntiin niin D+ lataustieto tulee lämpötila kytkimelle jos lämpötila on alle +5 celsiusta niin lämpötilakytkkin rupeaa johtamaan jolloin plus menee lämppärin navalle 3 jolloin lämmitin käynnistyy. Sitten kun teet kytkentöjä niin laita esto diodi väliin ettei syötä autoon päin sähköä ainoastaan lämppärille. Tai toinen vaihtoehto jos haluat lämppärin päälle kun auto käynnistyy niin poista se lämpötilakytkin ja laita katkaisia tilalle.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.07.2009, 06:43
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Jos se on c/z niin vaatii c-kitin, jossa oma ohjausrele käynnistykseen ja vesipumppu jne...

Perusmallit lähtee tosta 1-navasta käyntiin, mutta nämä käynninaikaiset lisälämmittimet ei lähde, aivosta puuttuu vesipumpun ohjaus, lämm.puhaltimen ohjaus ym nippelit.

Joko vaihdat perus kauppamallin lämppäristä aivot tai hommaat ton kitin siihen.

Ton auton sarja on numeroltaan 13 013 81A ja siihen on webaston ihan omat ohjeet asennukseen olemassa myös...

Ja muistaakseni se kytketään juurikin tohon ulkolämpötilan väliin jotenkin...pitäähän sen kuitenkin toimia kuten alunperinkin on tarkoitettu ja lisäksi myös kellolla...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.07.2009, 10:27
G16AB G16AB ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Oulun lääni
Viestit: 49
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Zamppa Näytä viesti
Nastaan kolme tulee lämpötilatunnistimen kautta D+ . Eli kun auto lähtee käyntiin niin D+ lataustieto tulee lämpötila kytkimelle jos lämpötila on alle +5 celsiusta niin lämpötilakytkkin rupeaa johtamaan jolloin plus menee lämppärin navalle 3 jolloin lämmitin käynnistyy. Sitten kun teet kytkentöjä niin laita esto diodi väliin ettei syötä autoon päin sähköä ainoastaan lämppärille. Tai toinen vaihtoehto jos haluat lämppärin päälle kun auto käynnistyy niin poista se lämpötilakytkin ja laita katkaisia tilalle.

??? eli pystyykö lämmittimen käynnistämään kytkemällä 12V pinniin 3 ?
Tarkoitus olisi saada pelkkä lämmitin käynnistymään kellolta tulevalla ohjausjännitteellä.

Auton omaa puhallinta ei ole tarkoitus ottaa mukaan akkua tyhjentämään. Eikä hankkia mitään kittejä, koska vesipumppu on jo olemassa ja sen releöinti ei ole mikään ongelma.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Webasto Pingviini O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 04.08.2009 20:40
Myydään M: Webasto Stihl O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 20.11.2008 10:26
Ostetaan Webasto tms. rhm O/M/V Muut 3 18.11.2008 21:43
Webasto nana Tekniikka & Jutustelu 9 13.10.2008 17:05
webasto Tekniikka & Jutustelu 9 05.01.2005 14:04


Sivu luotu: 06:36 (GMT +2).