![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Jeepin vaihteistosta....????Onko kukaan pöyhiyt jeepin automaattilaatikkoo joku ashia tai vataava (japsi)? Renkkaa koko ajan vaihteita tasasella nopeudella...olisko kellään mitään käryä asiasta???
|
|
||||
|
||||
![]()
Se on AW-4!! Ja vika on todennäköisesti moottorinohjauksessa!!!
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuten Jamant totesi, tod. näk. moottorin- ja/tai laatikonohjauksessa on vika. Tsekkaa nyt kuitenkin ensin vaikka öljyt että on tarpeeksi ja näyttää sekä haisee normaalilta. Aika yleinen laatikon väärän toiminnan aiheuttaja on kaasuläpän asentotunnistin (=TPS, löytyy ylläri ylläri siitä kaasuläppäkotelon kyljeltä). Jos se on rikki tai edes vähän vituillaan niin laatikko voi tehdä ihan omiaan. |
|
|||
|
|||
![]()
joo kiitos kiitos taytyy varmaan kattoo se kaasuläppä jutska esti. kyllä mä siihe vaihdoin öljyt ja suodattimen öljyt oli kohtuu kirkkaat eikä haissu palaneelle, siitä aattelinkin että vika on varmaan josain muualla.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mitä öljyä laitoit laatikkoon?
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä kysymys - jos meni muuta kun Dexron III:a (tai II:a, jos sitä nyt jostain sattuisi saamaan) niin litkut KOKONAAN vaihtoon ennenkuin tuhoa tulee.
..ja jos selviää että on laatikko paskana, niin mulla on yksi ylimääräinen ehjä AW4 tuolla pihan perällä.. |
|
||||
|
||||
![]()
On vielä sellainen ominaisuus että normivälityksillä n. 80 nopeudessa jumppaa loikkarin ja kolmosen väliä, ei tiedä kummalla olisi. Tästä selviää kun siirtää valitsimen kolmoselle (tai vaihtaa välityksiä niinkuin minä tein).
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jotenkin miulla on sellainen mielikuva, että aikuisten oikeasti tohon vaihteistoon kuuluu Mopar 4+ öljy, ja jakolaatikkoon ATF. Oon kyllä itekkin kokeillut Dexron kolmosta vaihteistossa, koska alkuperäinen öljy on niin saakelin kallista, mutta liikkeelle lähtö Dexronilla on paljon kuminauhamaisempaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrolin vaihteistosta,4 lovinen.Kuva lisätty. | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 19.01.2008 10:17 |
Patrolin ,vaihteistosta tulee oljyä,(LandRover) | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.06.2007 08:24 |
Kokemusta Gaz-66 Vaihteistosta? | Erppa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.04.2007 20:56 |
Lisää Suikan vaihteistosta | Hopo | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.01.2004 14:16 |
Suzukin vaihteistosta | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.01.2004 08:38 |