![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hiluxin lukoistaJoo, aattelinpa perustaa uudet threadin lukoista. Elikkäs kyseressä 8" Toyotan akselit. Millaisia lukkoratkaisuja on porukat laittaneet omiin Hiluxeihin? Takanahan on LSD kitka ja edessä avoin tasauspyörästö. Lukkovaihtoehtojahan on vaikka mitä... -ARB (käy vissiin vaan avoimeen tasauspyörästöön, kopan kuorien takia) -TML paineilma (sama homma kun ARB:issa) -Quick Lock (vain huonoja kommentteja?) -Detroit Truetrack (aika hyvä ja huoltovapaa automaattilukko?) -Aussie Locker -Hodarin sähkölukko (Toyotan orggis) -Hitsi (ainakin pitää ja edullinen) Jos autolla ajaisi vaan maastoajoa niin taakse riittäisi hitsilukko ja eteen kytkettävä. Maantieajossa tuppaa hitsilukko syömään renkaita... Toisaalta etuperään voisi asentaa automaattilukon, vaikka ajettaisiin maantiellä (kun napalukot on kuitenkin auki) Maastossa auto olisi kyllä aika kankea kääntymään (joten siksi ARB parempi) Eli millaisia lukkoratkaisuja ootte Hiluxeihinne soveltanut?
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ARB:n lukko sisältää koko tasauspyörästön joten sopii mihin vaan toyotan 8" perään riippumatta onko alunperin kitka vai avoin...noista automaattilukoista en sitten tiiä.
suosittelen kyllä arb:tä ainakin eteen juurikin sen takia että saat käyttää sitä vain tarvittaessa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Käykö kiristää vakio kitkalukko niin että se on periatteessa 100% lukko?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Edessä HDJ sähkölukko takana 4runnerin sähkölukko.
Ottavat kosteutta herkästi ainakin jos on tapana upottaa akselit johonkin märkään.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kaltevalla ja liukkaalla pinnalla kemppilukko ei ole kauhean kiva
![]()
__________________
alanmiehet.com #3 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
molemmissa päissä aussiet
![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Omaan hiluun -88 kitkaperään tein pienen modauksen-->Paksun jousen esijännityksen lisääminen,ja se tapahtu jousen halkasijan kokosilla ja 5mm kummallekin puolen eli 10mm lisäys.
Perä toimii melkein niin kuin pitää eli pitää ihan huolella maastossa sekä kaupungissa (ehkä vähän liikaakin juputtaa jyrkissä mutkissa) Öljynä käytän NORMAALIT Castrollin 75w-90 +lisäaine Syy tähän: Oikein halpa,helppo tehdä.+teen etuperään samanlaisen,ehkä vähän vähemmän esijännitystä. Terv. Jonsson |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Itellä on takana lock right ja edessä vielä avoin. SAS jälkeen eteen tulee vanha kitkalukko jota hieman kiristän.
Lock right toimii tosi hyvin ainakin mulla ja on kestänyt. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä 2xarb - >Paras ratkaisu.
Jos kaluat selvitä halvalla niin pelkällä etulukolla pääsee jo pitkälle. Hilun perse on niin kevyt että takalukolla ei ole paljoa merkitystä etenemiseen. Isoilla renkailla kannattaa unohtaa Aussie lokkerit. Niillä on rikottu jo turhan monta hilun välitystä ristitapin poikkimenon takia. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jeepin lukoista | vepele | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 31.01.2007 09:03 |
tasauspyörästön lukoista | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 17.01.2007 18:23 | |
Tasauspyörästö lukoista =? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 24.10.2006 21:20 |
Tojotan lukoista kysyttävää | Aku | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.03.2006 20:05 |
hojottimen lukoista? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.03.2006 21:00 |