Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.01.2009, 10:52
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Hiluxin lukoista


Joo, aattelinpa perustaa uudet threadin lukoista. Elikkäs kyseressä 8" Toyotan akselit. Millaisia lukkoratkaisuja on porukat laittaneet omiin Hiluxeihin? Takanahan on LSD kitka ja edessä avoin tasauspyörästö.

Lukkovaihtoehtojahan on vaikka mitä...
-ARB (käy vissiin vaan avoimeen tasauspyörästöön, kopan kuorien takia)
-TML paineilma (sama homma kun ARB:issa)
-Quick Lock (vain huonoja kommentteja?)
-Detroit Truetrack (aika hyvä ja huoltovapaa automaattilukko?)
-Aussie Locker
-Hodarin sähkölukko (Toyotan orggis)
-Hitsi (ainakin pitää ja edullinen)

Jos autolla ajaisi vaan maastoajoa niin taakse riittäisi hitsilukko ja eteen kytkettävä. Maantieajossa tuppaa hitsilukko syömään renkaita...

Toisaalta etuperään voisi asentaa automaattilukon, vaikka ajettaisiin maantiellä (kun napalukot on kuitenkin auki) Maastossa auto olisi kyllä aika kankea kääntymään (joten siksi ARB parempi)

Eli millaisia lukkoratkaisuja ootte Hiluxeihinne soveltanut?

__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2009, 13:27
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

ARB:n lukko sisältää koko tasauspyörästön joten sopii mihin vaan toyotan 8" perään riippumatta onko alunperin kitka vai avoin...noista automaattilukoista en sitten tiiä.
suosittelen kyllä arb:tä ainakin eteen juurikin sen takia että saat käyttää sitä vain tarvittaessa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.01.2009, 14:16
jonas_k:n Avatar
jonas_k jonas_k ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.08
Sijainti: Pietarsaari, Finland.
Viestit: 815
Perusasetus

Käykö kiristää vakio kitkalukko niin että se on periatteessa 100% lukko?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.01.2009, 14:18
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Edessä HDJ sähkölukko takana 4runnerin sähkölukko.
Ottavat kosteutta herkästi ainakin jos on tapana upottaa akselit johonkin märkään.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.01.2009, 14:43
SL:n Avatar
SL SL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 16.05.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 425
Perusasetus

Kaltevalla ja liukkaalla pinnalla kemppilukko ei ole kauhean kiva
__________________
alanmiehet.com #3
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.01.2009, 15:09
husky:n Avatar
husky husky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.08
Sijainti: Varkaus
Viestit: 154
Perusasetus

molemmissa päissä aussiet vällillä tulee kyllä mielenkiintoisia puskemis tilanteita ja metsässä tosiaan vähän kankee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.01.2009, 15:47
Jonsson:n Avatar
Jonsson Jonsson ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.06.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 22
Perusasetus

Omaan hiluun -88 kitkaperään tein pienen modauksen-->Paksun jousen esijännityksen lisääminen,ja se tapahtu jousen halkasijan kokosilla ja 5mm kummallekin puolen eli 10mm lisäys.

Perä toimii melkein niin kuin pitää eli pitää ihan huolella maastossa sekä kaupungissa (ehkä vähän liikaakin juputtaa jyrkissä mutkissa)
Öljynä käytän NORMAALIT Castrollin 75w-90 +lisäaine

Syy tähän: Oikein halpa,helppo tehdä.+teen etuperään samanlaisen,ehkä vähän vähemmän esijännitystä.

Terv. Jonsson
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.01.2009, 16:02
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

Itellä on takana lock right ja edessä vielä avoin. SAS jälkeen eteen tulee vanha kitkalukko jota hieman kiristän.

Lock right toimii tosi hyvin ainakin mulla ja on kestänyt.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.01.2009, 19:58
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.620
Perusasetus

Itsellä 2xarb - >Paras ratkaisu.

Jos kaluat selvitä halvalla niin pelkällä etulukolla pääsee jo pitkälle. Hilun perse on niin kevyt että takalukolla ei ole paljoa merkitystä etenemiseen.

Isoilla renkailla kannattaa unohtaa Aussie lokkerit. Niillä on rikottu jo turhan monta hilun välitystä ristitapin poikkimenon takia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Jeepin lukoista vepele Tekniikka & Jutustelu 5 31.01.2007 09:03
tasauspyörästön lukoista Tekniikka & Jutustelu 6 17.01.2007 18:23
Tasauspyörästö lukoista =? tonnisata Tekniikka & Jutustelu 25 24.10.2006 21:20
Tojotan lukoista kysyttävää Aku Tekniikka & Jutustelu 1 13.03.2006 20:05
hojottimen lukoista? Tekniikka & Jutustelu 2 01.03.2006 21:00


Sivu luotu: 03:13 (GMT +2).