Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Hiluxin lukoista (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55080)

Morjenz 15.01.2009 10:52

Hiluxin lukoista
 
Joo, aattelinpa perustaa uudet threadin lukoista. Elikkäs kyseressä 8" Toyotan akselit. Millaisia lukkoratkaisuja on porukat laittaneet omiin Hiluxeihin? Takanahan on LSD kitka ja edessä avoin tasauspyörästö.

Lukkovaihtoehtojahan on vaikka mitä...
-ARB (käy vissiin vaan avoimeen tasauspyörästöön, kopan kuorien takia)
-TML paineilma (sama homma kun ARB:issa)
-Quick Lock (vain huonoja kommentteja?)
-Detroit Truetrack (aika hyvä ja huoltovapaa automaattilukko?)
-Aussie Locker
-Hodarin sähkölukko (Toyotan orggis)
-Hitsi (ainakin pitää ja edullinen)

Jos autolla ajaisi vaan maastoajoa niin taakse riittäisi hitsilukko ja eteen kytkettävä. Maantieajossa tuppaa hitsilukko syömään renkaita...

Toisaalta etuperään voisi asentaa automaattilukon, vaikka ajettaisiin maantiellä (kun napalukot on kuitenkin auki) Maastossa auto olisi kyllä aika kankea kääntymään (joten siksi ARB parempi)

Eli millaisia lukkoratkaisuja ootte Hiluxeihinne soveltanut?

make-lj 15.01.2009 13:27

ARB:n lukko sisältää koko tasauspyörästön joten sopii mihin vaan toyotan 8" perään riippumatta onko alunperin kitka vai avoin...noista automaattilukoista en sitten tiiä.
suosittelen kyllä arb:tä ainakin eteen juurikin sen takia että saat käyttää sitä vain tarvittaessa.

jonas_k 15.01.2009 14:16

Käykö kiristää vakio kitkalukko niin että se on periatteessa 100% lukko?

HiluxMan 15.01.2009 14:18

Edessä HDJ sähkölukko takana 4runnerin sähkölukko.
Ottavat kosteutta herkästi ainakin jos on tapana upottaa akselit johonkin märkään.

SL 15.01.2009 14:43

Kaltevalla ja liukkaalla pinnalla kemppilukko ei ole kauhean kiva :)

husky 15.01.2009 15:09

molemmissa päissä aussiet:) vällillä tulee kyllä mielenkiintoisia puskemis tilanteita:D ja metsässä tosiaan vähän kankee.

Jonsson 15.01.2009 15:47

Omaan hiluun -88 kitkaperään tein pienen modauksen-->Paksun jousen esijännityksen lisääminen,ja se tapahtu jousen halkasijan kokosilla ja 5mm kummallekin puolen eli 10mm lisäys.

Perä toimii melkein niin kuin pitää eli pitää ihan huolella maastossa sekä kaupungissa (ehkä vähän liikaakin juputtaa jyrkissä mutkissa)
Öljynä käytän NORMAALIT Castrollin 75w-90 +lisäaine

Syy tähän: Oikein halpa,helppo tehdä.+teen etuperään samanlaisen,ehkä vähän vähemmän esijännitystä.

Terv. Jonsson

j1s 15.01.2009 16:02

Itellä on takana lock right ja edessä vielä avoin. SAS jälkeen eteen tulee vanha kitkalukko jota hieman kiristän.

Lock right toimii tosi hyvin ainakin mulla ja on kestänyt.

H&K 15.01.2009 19:58

Itsellä 2xarb - >Paras ratkaisu.

Jos kaluat selvitä halvalla niin pelkällä etulukolla pääsee jo pitkälle. Hilun perse on niin kevyt että takalukolla ei ole paljoa merkitystä etenemiseen.

Isoilla renkailla kannattaa unohtaa Aussie lokkerit. Niillä on rikottu jo turhan monta hilun välitystä ristitapin poikkimenon takia.

burton 16.01.2009 01:57

volvon porttaalit:)
tai hätätilassa 61:sen lukkoakselit

Harzaa 16.01.2009 02:29

rockwellit tai d60 ja d70 tai d60 ja 14 bolt

jonas_k 16.01.2009 12:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 524717)
Itsellä 2xarb - >Paras ratkaisu.

Jos kaluat selvitä halvalla niin pelkällä etulukolla pääsee jo pitkälle. Hilun perse on niin kevyt että takalukolla ei ole paljoa merkitystä etenemiseen.

Isoilla renkailla kannattaa unohtaa Aussie lokkerit. Niillä on rikottu jo turhan monta hilun välitystä ristitapin poikkimenon takia.

Jos on varaa laittaa 2000,- pelkkä lukoille, ilman muuta paras ratkaisu..

Kaverilla on lockright lukko takana hiluxissa, ja se on tähän asti toimminnut ja kestänyt hyvin 35" pyörillä ja turbokoneella..
Makso vissiin noin 300,-

Viipo 16.01.2009 12:07

Lainaus:

rockwellit tai d60 ja d70 tai d60 ja 14 bolt
Mistäs löytäs D60 etuakseleita edullisesti? Itellä ois 3kpl chevyn 14-bolt taka-akseleita (orkkis palalukolla)...

HANE 16.01.2009 12:24

en tiedä miten toimis hiluxissa vaan BJ:ssä oli aussie.... en suosittele jos joutuu tiellä ajamaan metriäkään....
Kemppi taakse---> voi muuttua kankeeksi käännellä ja kestävyys...erittäin epävarma

oma mielipide.. eteen kytkettävä lukko ja ei se huono ois takanakaan... tiiä sitten tuosta detroitista...takapäätä ajatellen

lepoantti 16.01.2009 13:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H&K (Viesti 524717)
Itsellä 2xarb - >Paras ratkaisu.

Jos kaluat selvitä halvalla niin pelkällä etulukolla pääsee jo pitkälle. Hilun perse on niin kevyt että takalukolla ei ole paljoa merkitystä etenemiseen.

Isoilla renkailla kannattaa unohtaa Aussie lokkerit. Niillä on rikottu jo turhan monta hilun välitystä ristitapin poikkimenon takia.


mikä on iso rengas? olen käyttänyt luxissa 35" creepyjä ja 38,5" ja 39,5" boggereita, aussie takana ja vielä ainakaan ei ole ristitappi katkennut. kaiken tosin saa hajalle jos yrittää...

aiemmassa beejiissä oli aussie ja nyt luxissa on aussie takana, molemmat kilvissä ja arkikäytössä. en näe mitään estettä etteikö näillä voi liikennöidä normaalisti. vähän vääntää käännöksissä jos polkee mutta kun on jouheet linjat ja herkkä jalka niin ei mitään heikkoa.

arppimurikka on sorvin takana muovipurkissa jemmattuna, en vaan ole vielä nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa sitä taakse aussien tilalle. epäilyttää että kauanko o-renkaat kestää jatkuvaa ajoa? etuperässä kytkettävä ihan ok ja sellainen itselläkin.

kelkka 16.01.2009 13:16

Mitä eroa näillä lukoilla on, TML ja ARB.
Muuta kun merkki ja hinta?

H&K 16.01.2009 19:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 524931)
mikä on iso rengas? olen käyttänyt luxissa 35" creepyjä ja 38,5" ja 39,5" boggereita, aussie takana ja vielä ainakaan ei ole ristitappi katkennut. kaiken tosin saa hajalle jos yrittää...

Muistaakseni trial- kisoissa Reima on katkaissut takaperässä 3 ristitappia, rengaskoko huima 235/85r16. Reima ei ole niitä kaikkeista hulluimpia autonrikkojia, mutta ei myöskään autoystävällisin kuski. Ton viimeisimmän ristitappirikon jälkeen Reima laittoi myös takaperään arb:n.

-71 16.01.2009 19:46

Takana Aussie Locker ja edessä TML paineilma. Renkaina 35x13,5 Maxxiset. Vapari koneella toisteiseksi rikki saanut vain murroksia. Nämä muutaman kymmenen kilometrin harrasteajojen siirtymät onnistuu vaikka takaperässä onkin tuo AL.

ohvipete 16.01.2009 20:01

lukko
 
Eipä ole Aussie Locker takana siviiliajoo haitannu (joskus jarrutuksissa paukkaa) ja hyvin on kohta vuoden takana pelannut 35 boggerella ja kohtalaista hapetusta saanut.....

hermanni 16.01.2009 20:42

ihan pas.,.... aska on toi aussie ristitapit katkeiloo ja lukosta hampaat häviää het kun pikkusen sievästi ajelee se on mun mielipide

j1s 16.01.2009 22:59

Mulla pyöri varmaan puoli vuotta lock right takana ja otin auki kun vaihdoin välitystä tiheempään niin ihan samalta näytti ku silloin ku laittoi sen sinne. ristitappi ei ollut kulunut eikä lukon hampaat. ja kumminkin turbolla veellää että hyvin kestää sanon mä !

Ja renkaina 35" mudterrainit


Sivu luotu: 03:40 (GMT +2).