![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() omituinen ongelma gm 6,5tdkapistus ei ole mikään maasturi mutta huolto auton virkaa ajaa eli vani sammuu hetkellisesti aika ajoin(ilmenee säännöllisen epäsäännöllisesti), ajossa ilmenee nykäyksenä ja tyhjäkäynnillä joskus jopa sammuu,käynnistyy heti kun avainta näyttää toosa on skanneroitu muutamia kertoja eikä mitään koodia ole jättänyt viimeiseks siitä kajahti kampiakselin asentotunnistin. ja toivoin jo että nyt vika löytyi, mutta kun sain uuden tunnistimen paikalleen niin eikö toi saatan... pas.. taas nykässyt. en oikein usko että olisi syynä olisi fsd poksi koska toi on jo aikoinaan siirretty muualle ja lisätty jäähdytys levy. ja kaiken hauskimmaksi tekee sen että vika voi olla yhtäkkiä kuukauden poissa ja palata taas. toosa on jokapäiväisessä ajossa eli auttakee miestä mäessä
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#2
|
||||
|
||||
![]()
muistelen jostain lukeneeni, että polttoaineen siirtopumppua ohjaa öljynpaine anturi jonka kärjet kuluu ja alkaa pätkimään. voisi aiheuttaa kuvailemasi ongelman.. ehkä
![]()
__________________
It's not broken, it's British. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eikös noiden perusvaiva ole ruiskupumppu?
En kyllä osaa sanoa sopiiko vian kuvaukseen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos nääs ton pumpun vaihdon jälkeen vielä nykäisee niin pistää herkkää miestä vituttamaan. on nääs aika työläskin vaihtaa vanista ton pumppu
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu kallis se on. Kaverilla meni niitä muistaakseni 2, joista ensimmäisen liike vaihtoi kiukuttelemata uuteen ja sitten jonkin aikaa myöhemmin piti jo vähän kiukutella mutta taas onnistui. Eli oli takuuhommia.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
toi siirtopumppu oli mullakin mieles
mä laitoin siirto pumpulle väliaikaisen lisä virta johdon mikä syötti pumpulle +:saa aina kun oli "virta" päällä. tuli itelle jus mieleen ohjaako toi öljyn paine anturi maalla vai plussalla ja missä toi anturi mahtaa olla
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti Viimeksi muokannut Kankku : 28.12.2008 18:30 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän kyseisen mallin jakajapumppu (siis syöttöpumppu) ole aikamoinen legenda jo eläessään. Itellä aikaan -98 mallisessa Silveradossa tuli kans vikaa ihmeteltyä, juurikin samanlaiset oireet kuin kuvailit. Tuo ohjain boksi vaihdettiin ensin mutta turhaan. Pumpun vaihto siinä oli edessä. Metrolla sillon, muistaakseni 2005, peruskorjattu pumppu vaihtoineen makso noin 1800€. Nykysellään Tammer-Dieselista taitaa saada Stadynen valmistamaa pikkuisen parempi laatuista pumppua uutena suurin piirtein samaan hintaa.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä voi hyvinkin olla FSD-boxi, jos se kerran vanha on. Se Stanadynen boxi ei ikinä oo ollu mikään menestystarina, nykyään saa huomattavasti parempaa tarvikeosaa tilalle, hintaa n.300€. FSD-boxi voi hajota niin monella eri tavalla, voi just alkuun esiintyä nykimistä/satunnaista sammuilua, tai sitten se menee kertalaakista (niinkun mulla, kone sekos aivan totaalisesti). Ainakin kannattais kokeilla jollain toisella lootalla häviääkö oireet.
Siirtopumppun toimimattomuus aiheuttaa kanssa nykimistä/sammuilua, tosin noikin on hieman yksilöllisiä, jotkut ei lähde edes käyntiin ja toiset toimii normaaliajossa ok, vasta täyskaasulla kiukuttelee. Suburbaneissa/pick-upeissa ainakin siirtopumppu toimii öljynpaineanturin kautta, vanista en oo ihan varma. Jotenkin olis semmonen muistikuva että sitä ohjattais jotenkin muuten... Se että siirtopumppu nakuttaa ei takaa vielä mitn, pitäis mitata paineet. Onko vanissa samanlainen polttoainesuodatin kun esim. Subbarissa? Ilmaruuvi kannen päällä? Jos on niin helppo testi: kone käyntiin, ilmaruuvi auki. Naftaa pitäis tulla suht reilusti, auto ei saa sammua (väh. 30sek käyttö). Öljynpaineanturi on kansien välissä kuskin puolella, vaatii melkosen pitkän hylsyn että saa pois.. ![]() Laitappa toi kysymys tonne: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=117624 Eiköhän tuolta rupee apua löytymään, ties vaikka jollain olis osiakin jemmassa ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Öp anturi ei itsessään kestä siiropumpun kuormaa, ja aikaa myöten alkaa renata. Tuo relekytkentä helpottaa anturin työtä, koska sen tarvitsee vain ohjata relettä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
omituinen tyhjäkäyntiongelma | velikani | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.09.2006 19:08 |
Omituinen vika opelissa | Revolver | Chit-Chat | 8 | 31.07.2006 14:09 |
Omituinen risteily | Santeri | Rakas Päiväkirja | 0 | 30.04.2006 15:14 |
omituinen ongelma raudan kanssa | leivos | Helpdesk | 3 | 02.11.2005 12:57 |