Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2008, 16:47
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Unhappy

omituinen ongelma gm 6,5td


kapistus ei ole mikään maasturi mutta huolto auton virkaa ajaa

eli vani sammuu hetkellisesti aika ajoin(ilmenee säännöllisen epäsäännöllisesti), ajossa ilmenee nykäyksenä ja tyhjäkäynnillä
joskus jopa sammuu,käynnistyy heti kun avainta näyttää

toosa on skanneroitu muutamia kertoja eikä mitään koodia ole jättänyt
viimeiseks siitä kajahti kampiakselin asentotunnistin.
ja toivoin jo että nyt vika löytyi, mutta kun sain uuden tunnistimen paikalleen niin eikö
toi saatan... pas.. taas nykässyt.

en oikein usko että olisi syynä olisi fsd poksi koska toi on jo aikoinaan siirretty muualle ja lisätty jäähdytys levy.

ja kaiken hauskimmaksi tekee sen että vika voi olla yhtäkkiä kuukauden poissa
ja palata taas.

toosa on jokapäiväisessä ajossa

eli auttakee miestä mäessä

__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2008, 18:17
Kopone:n Avatar
Kopone Kopone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.06
Sijainti: Kajaani, Finland.
Viestit: 295
Perusasetus

muistelen jostain lukeneeni, että polttoaineen siirtopumppua ohjaa öljynpaine anturi jonka kärjet kuluu ja alkaa pätkimään. voisi aiheuttaa kuvailemasi ongelman.. ehkä
__________________
It's not broken, it's British.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2008, 18:26
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Eikös noiden perusvaiva ole ruiskupumppu?
En kyllä osaa sanoa sopiiko vian kuvaukseen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2008, 18:56
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MAKE- Näytä viesti
Eikös noiden perusvaiva ole ruiskupumppu?
En kyllä osaa sanoa sopiiko vian kuvaukseen.
voi olla mutta ei millään viitteis koittaa kun toi pumppu maksaa vähintään 1000e
jos nääs ton pumpun vaihdon jälkeen vielä nykäisee niin pistää herkkää miestä vituttamaan.
on nääs aika työläskin vaihtaa vanista ton pumppu
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2008, 19:02
-MAKE-:n Avatar
-MAKE- -MAKE- ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 11.02.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 3.789
Perusasetus

Juu kallis se on. Kaverilla meni niitä muistaakseni 2, joista ensimmäisen liike vaihtoi kiukuttelemata uuteen ja sitten jonkin aikaa myöhemmin piti jo vähän kiukutella mutta taas onnistui. Eli oli takuuhommia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2008, 18:28
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

toi siirtopumppu oli mullakin mieles
mä laitoin siirto pumpulle väliaikaisen lisä virta johdon mikä syötti pumpulle +:saa
aina kun oli "virta" päällä.


tuli itelle jus mieleen ohjaako toi öljyn paine anturi maalla vai plussalla
ja missä toi anturi mahtaa olla
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti

Viimeksi muokannut Kankku : 28.12.2008 18:30
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2008, 19:05
FoTo:n Avatar
FoTo FoTo ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 11.01.06
Sijainti: Vesilahti
Viestit: 29
Perusasetus

Eiköhän kyseisen mallin jakajapumppu (siis syöttöpumppu) ole aikamoinen legenda jo eläessään. Itellä aikaan -98 mallisessa Silveradossa tuli kans vikaa ihmeteltyä, juurikin samanlaiset oireet kuin kuvailit. Tuo ohjain boksi vaihdettiin ensin mutta turhaan. Pumpun vaihto siinä oli edessä. Metrolla sillon, muistaakseni 2005, peruskorjattu pumppu vaihtoineen makso noin 1800€. Nykysellään Tammer-Dieselista taitaa saada Stadynen valmistamaa pikkuisen parempi laatuista pumppua uutena suurin piirtein samaan hintaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.12.2008, 20:53
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Kyllä voi hyvinkin olla FSD-boxi, jos se kerran vanha on. Se Stanadynen boxi ei ikinä oo ollu mikään menestystarina, nykyään saa huomattavasti parempaa tarvikeosaa tilalle, hintaa n.300€. FSD-boxi voi hajota niin monella eri tavalla, voi just alkuun esiintyä nykimistä/satunnaista sammuilua, tai sitten se menee kertalaakista (niinkun mulla, kone sekos aivan totaalisesti). Ainakin kannattais kokeilla jollain toisella lootalla häviääkö oireet.

Siirtopumppun toimimattomuus aiheuttaa kanssa nykimistä/sammuilua, tosin noikin on hieman yksilöllisiä, jotkut ei lähde edes käyntiin ja toiset toimii normaaliajossa ok, vasta täyskaasulla kiukuttelee. Suburbaneissa/pick-upeissa ainakin siirtopumppu toimii öljynpaineanturin kautta, vanista en oo ihan varma. Jotenkin olis semmonen muistikuva että sitä ohjattais jotenkin muuten... Se että siirtopumppu nakuttaa ei takaa vielä mitn, pitäis mitata paineet. Onko vanissa samanlainen polttoainesuodatin kun esim. Subbarissa? Ilmaruuvi kannen päällä? Jos on niin helppo testi: kone käyntiin, ilmaruuvi auki. Naftaa pitäis tulla suht reilusti, auto ei saa sammua (väh. 30sek käyttö). Öljynpaineanturi on kansien välissä kuskin puolella, vaatii melkosen pitkän hylsyn että saa pois.. Muistaaseni 27mm.

Laitappa toi kysymys tonne: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=117624 Eiköhän tuolta rupee apua löytymään, ties vaikka jollain olis osiakin jemmassa. On OD:lla erikseen toi 6.5td vanien keskusteluketju, voi kysästä myös sieltäkin..
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.12.2008, 22:49
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Laitappa toi kysymys tonne: http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=117624 Eiköhän tuolta rupee apua löytymään, ties vaikka jollain olis osiakin jemmassa. On OD:lla erikseen toi 6.5td vanien keskusteluketju, voi kysästä myös sieltäkin..
Tuossapa oli heti alussa relekytkentä öljynpaineanturille, eli tuolla -> http://mysite.verizon.net/vze54tx9/id13.html

Öp anturi ei itsessään kestä siiropumpun kuormaa, ja aikaa myöten alkaa renata. Tuo relekytkentä helpottaa anturin työtä, koska sen tarvitsee vain ohjata relettä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
omituinen tyhjäkäyntiongelma velikani Tekniikka & Jutustelu 2 01.09.2006 19:08
Omituinen vika opelissa Revolver Chit-Chat 8 31.07.2006 14:09
Omituinen risteily Santeri Rakas Päiväkirja 0 30.04.2006 15:14
omituinen ongelma raudan kanssa leivos Helpdesk 3 02.11.2005 12:57


Sivu luotu: 09:07 (GMT +2).