![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikä kone käy tehorajoihin?Pähkäilen eri konevaihtoehtoja tuollaiseen vanhaan takaveto vauxhalliin... Paperit autossa on kohtuu hyvät ja nykysäännöillä sallitun koneen strategiset mitat olisivat: - Max. kuutiotilavuus 2 848cc - Max. teho 162hp - Max. paino 170kg Painosta ei ole vielä virallista paperia, mutta paivavin moottorimallisarjassa on 4-sylinterinen patarauta moottori. Oma arvio painosta+sallitut 20% on 170kg Idea olisi löytää nykyainen(ruisku) kevyt alumiinilohkoinen moottori sovitettavaksi autoon. eli ajattelin kysyä täällä...Kummiskin kaikilla on joku oma tehokas jakevyt kone suunniteilla johokin offiautoon... mitä omaan mieleen on jo tullut on Volvo 2.3.... Tää 850/V70 5-kone. Löytyy monta eri tehoversiota Opel Omega Dual-Ram. 6-kutonen.Outo kone minulle, mutta otetaan selvää... Saab 9000 16v turbo. Tehoo saa vissiin jo pelkästään kiillottamalla venakopan... Volvon B27E alumiini V-6 .Painava 150kg, mutta härski vaihtoehto Saa ehdottaa...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Entäpä esim Ford 2.8i OHV V6 EFI (Vaik Scorpiosta)
150HP 219Nm |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tohon volvon 2.3 vinokoneesta saa 2.5 kun vaihtaa pitkäiskukampuran penta(vene) koneesta.ja eikös opelilla ole joku 2.4 neloskone ?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Toi opelixin kone(c26ne) on myöskin alusta loppuun patarautaa, ja mistä lie 60/70 luvulta lähtösin.
Uudemmat dualramit(alumiinikansi,24v) on kolmelitraisia ja 204hv |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
vanhanliiton aikainen volvo B-20 työntötikkumaamoottori, paino n. 155kg 20-vuoden takaisten muistojen mukaan. kampiraudan muutoksella 2,8 L. yksinkertaista perustekniikkaa joka kestää täältä tähän, on "halpa" rakentaa ja osia löytynee. ja on aito valurautapata eikä mitään köykämiiniä.
ruutaksi joku jälkiasennuspaketti jne..erittäin pienellä vaivalla +200hv |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos ranskanpullat ei pelota, niin 405 pösö mi16:sen kone.
Ei paina eikä maksa paljoo vakiona 160hv:tä Muutoksia joutuu varmaan jonkun verran tekemään ku makaa pösössä niin vinossa. Fiilistähän ja painoa V6:ssa olis tietty enemmän. Se fordin 2,9 katsastukseen ja pitää huolen ettei katsuri kirjottele mitään typerää otteeseen. Sitten leiman jälkeen se cossu scorpion 24v kone sinne. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Omalla XU9J2-padalla on nyt 405200 km takana, päästän sen eläkkeelle huomenna kun tulee uusi 308 alle. Dieselmallista; vaimon autossa XU9DTE pannu ja yli 450tkm rullattu, siinä on myös vääntävä, kevyt ja kestävä kone. Isommalla föönillä ja coolerin paikkaa vaihtamalla (nyt typerästi koneen päällä) saisi vielä sopivasti lisää jerkkua. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Omega Lotusksen kone keulalleLainaus:
![]() Inhorealisti |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Volvosta sen verran jotta kasiventtiililohkosta prosparkin ruutta/sytkähimmeleillä ja hieman kuutiotilavuutta nostamalla saa kestävän +300hp.kiukaan.
Jusalla on ratabimmerissä tollanen volvolainen nokalla ja hyvin on kestäny kenkimistä.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä kone tämä on? | KooPee | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 16.02.2008 20:34 |
Mikä kone? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.11.2006 20:06 |
Mikä kone FJ:n laatikon jatkoksi? | ¤Offi-Osku¤ | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 30.06.2006 10:02 |
Mikä kone ja kaasari kyseessä??? | bj75 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 28.02.2006 19:29 |
Mikä kone 404 Unimoggiin?? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 20.02.2006 07:00 |