Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2008, 21:29
Taisto:n Avatar
Taisto Taisto ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.11.04
Sijainti: Nurmijärvi, .
Viestit: 1.003
Perusasetus

Mikä kone käy tehorajoihin?


Pähkäilen eri konevaihtoehtoja tuollaiseen vanhaan takaveto vauxhalliin... Paperit autossa on kohtuu hyvät ja nykysäännöillä sallitun koneen strategiset mitat olisivat:

- Max. kuutiotilavuus 2 848cc
- Max. teho 162hp
- Max. paino 170kg
Painosta ei ole vielä virallista paperia, mutta paivavin moottorimallisarjassa on 4-sylinterinen patarauta moottori. Oma arvio painosta+sallitut 20% on 170kg

Idea olisi löytää nykyainen(ruisku) kevyt alumiinilohkoinen moottori sovitettavaksi autoon. eli ajattelin kysyä täällä...Kummiskin kaikilla on joku oma tehokas jakevyt kone suunniteilla johokin offiautoon...

mitä omaan mieleen on jo tullut on

Volvo 2.3.... Tää 850/V70 5-kone. Löytyy monta eri tehoversiota

Opel Omega Dual-Ram. 6-kutonen.Outo kone minulle, mutta otetaan selvää...

Saab 9000 16v turbo. Tehoo saa vissiin jo pelkästään kiillottamalla venakopan...

Volvon B27E alumiini V-6 .Painava 150kg, mutta härski vaihtoehto


Saa ehdottaa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.12.2008, 21:33
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Entäpä esim Ford 2.8i OHV V6 EFI (Vaik Scorpiosta)
150HP 219Nm
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2008, 21:35
Suzukisj410K:n Avatar
Suzukisj410K Suzukisj410K ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.07.06
Sijainti: Deep south, Finland.
Viestit: 670
Perusasetus

Tohon volvon 2.3 vinokoneesta saa 2.5 kun vaihtaa pitkäiskukampuran penta(vene) koneesta.ja eikös opelilla ole joku 2.4 neloskone ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2008, 22:07
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Toi opelixin kone(c26ne) on myöskin alusta loppuun patarautaa, ja mistä lie 60/70 luvulta lähtösin.
Uudemmat dualramit(alumiinikansi,24v) on kolmelitraisia ja 204hv
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.12.2008, 07:27
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
Entäpä esim Ford 2.8i OHV V6 EFI (Vaik Scorpiosta)
150HP 219Nm
Tätä kannatetaan... Ehkä samanmoinen suzukin nokalle tulossa...
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2008, 07:47
lepoantti lepoantti on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.709
Perusasetus

vanhanliiton aikainen volvo B-20 työntötikkumaamoottori, paino n. 155kg 20-vuoden takaisten muistojen mukaan. kampiraudan muutoksella 2,8 L. yksinkertaista perustekniikkaa joka kestää täältä tähän, on "halpa" rakentaa ja osia löytynee. ja on aito valurautapata eikä mitään köykämiiniä.

ruutaksi joku jälkiasennuspaketti jne..erittäin pienellä vaivalla +200hv
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2008, 08:51
POHTO:n Avatar
POHTO POHTO ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.08.03
Sijainti: mäntsälä
Viestit: 777
Wink

Jos ranskanpullat ei pelota, niin 405 pösö mi16:sen kone.
Ei paina eikä maksa paljoo vakiona 160hv:tä
Muutoksia joutuu varmaan jonkun verran tekemään ku makaa pösössä niin vinossa.

Fiilistähän ja painoa V6:ssa olis tietty enemmän.
Se fordin 2,9 katsastukseen ja pitää huolen ettei katsuri kirjottele mitään typerää otteeseen.
Sitten leiman jälkeen se cossu scorpion 24v kone sinne.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2008, 12:06
vhanhisuanto vhanhisuanto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.07
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja POHTO Näytä viesti
Jos ranskanpullat ei pelota, niin 405 pösö mi16:sen kone.
Ei paina eikä maksa paljoo vakiona 160hv:tä
Muutoksia joutuu varmaan jonkun verran tekemään ku makaa pösössä niin vinossa.

Fiilistähän ja painoa V6:ssa olis tietty enemmän.
Kannatan tätä XU9J4-konetta, varaosat suht edullisia ja XU-pata on vielä yksinkertaista ja varmaa tekniikkaa verrattuna uudempiin elektroniikkahirmuihin. Vielä varmempi olisi 8-venttiilinen XU9J2 (405 SRi, 125hv), ei niin paljoa elektroniikkaa, palasäätö venttiileissä, varaosat vielä halvempia ja alavääntö hivenen 16-tappista parempi. Offikäytössä tekisin molempiin ainakin öljypohjaan kunnon loiskelevyn ettei pumppu pääse hörppimään ilmaa ja mielellään parantaisin vielä öljyn paluuta kannesta alakertaan. Molempia koneita saa käytettynä edullisesti, tosin 16-tappiset on usein loppuun poljettuja.

Omalla XU9J2-padalla on nyt 405200 km takana, päästän sen eläkkeelle huomenna kun tulee uusi 308 alle. Dieselmallista; vaimon autossa XU9DTE pannu ja yli 450tkm rullattu, siinä on myös vääntävä, kevyt ja kestävä kone. Isommalla föönillä ja coolerin paikkaa vaihtamalla (nyt typerästi koneen päällä) saisi vielä sopivasti lisää jerkkua.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.12.2008, 00:01
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Cool

Omega Lotusksen kone keulalle


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja POHTO Näytä viesti
Jos ranskanpullat ei pelota, niin 405 pösö mi16:sen kone.
Ei paina eikä maksa paljoo vakiona 160hv:tä
Muutoksia joutuu varmaan jonkun verran tekemään ku makaa pösössä niin vinossa.

Fiilistähän ja painoa V6:ssa olis tietty enemmän.
Se fordin 2,9 katsastukseen ja pitää huolen ettei katsuri kirjottele mitään typerää otteeseen.
Sitten leiman jälkeen se cossu scorpion 24v kone sinne.
Aika vinossahan se mootori Chevette HS:ssäkin aikanaan oli ja taisipa olla tuossa 2.3. 4koneisessa Magnumissakin. Jos tehoa haluaa niin Lotus Omegan kone nokalle. Niin ja Brittiin tietty Britti kone eli Opelin/Vauxhallin sukuinen konehan tollaseen tietty kuuluukin. Englannista etsit ton Vauhall Chevette HS:n motoori niin kyllä tehot riittää
Inhorealisti
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.12.2008, 21:34
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Thumbs up

Volvosta sen verran jotta kasiventtiililohkosta prosparkin ruutta/sytkähimmeleillä ja hieman kuutiotilavuutta nostamalla saa kestävän +300hp.kiukaan.
Jusalla on ratabimmerissä tollanen volvolainen nokalla ja hyvin on kestäny kenkimistä.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä kone tämä on? KooPee Tekniikka & Jutustelu 16 16.02.2008 20:34
Mikä kone? SamiN Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 20:06
Mikä kone FJ:n laatikon jatkoksi? ¤Offi-Osku¤ Tekniikka & Jutustelu 26 30.06.2006 10:02
Mikä kone ja kaasari kyseessä??? bj75 Tekniikka & Jutustelu 14 28.02.2006 19:29
Mikä kone 404 Unimoggiin?? Jare Tekniikka & Jutustelu 7 20.02.2006 07:00


Sivu luotu: 09:11 (GMT +2).