![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() chevyn p-u nelivedoista?Elikkä kaiken nelikko kuumeen kourissa kanppaillessa tuli eteen chevyn p-u:t nelivetoina, yritin haulla kovasti etsiä mutta en hakemiani vastauksia löytänyt. Tarkoitus on perheen kakkosautoksi tavaran/polttopuiden yms kuljetteluun ja kevyehköön metsässä ajeluun?. Jenkkiläisillä jonkinverran tullut ajeltua myös p-u:lla ja jopa yks sportside ollutkin tosin takavetona mutta tuo nelivetojen toimivuus ja kestävyys on ihan täysi ? merkki. Ei ole tuollasia edes kellään kavereilla ollut joten ei voi soitella ja kysellä kestääkö jakolaatikot mitä automaatteja noissa on käytetty kannattaako edes tarjota tieltä metsään mitkä renkaat saa laittaa maksimissaaan alle yms. Jos joku esim näiden omistajia vois valotella kestävyydestä ja just tuosta nelivedosta, hakusessa kuitenkin kasikoneella ja bensa kun ei tärtte sillä reissuun lähteä japsikipolla voi sen hoitaa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Eiköhän noissa yleensä ole laatikkona th 350 tai th 700 ja jakolaatikkona np205,203 tai 208,ja sit perinä 10bolt ja 12 bolt tai 14bolt.edessä voipi olla dana 60:nen.Kyllä ne halonajelun ja kevyen metsäajelun kestää mukisematta.Mitään älytarkkaa mä en pysty selittään omaa ei ole"ollu".Sen verran voin kertoa,että broidi onnistu katkaseen omasta k20:stä kummatki vetarit edestä ja perä oli 10bolt ja renkaat 35".Mätä vikaahan noissa tuppaa oleen.Tarvis kyl vähän selvennystä,että minkä ikästä vehettä oot suunnitellu.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Rungot kestää kyllä kun on avopalkkirunko,joten ei samanlaisia rungonhitsuutalkoita kuin japseissa. Ja pellitkin kestää pidemmälle kun samanikäisissä japseissa.
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Juu tosiaan oleellisin melkein unohtui, eli 90-luvun taitteen autoja olen katellut ihan senkin takia, ettei olisi jo valmiiksi läpimätä. Tuota 700 lootaa epäilisin itsekin, mutta kun tekevät ristiin rastiin noita eri variaatioita niin ajattelin, ettei sentään tule nelikko p-u:a 200:lla lootalla(entinen oma sportside oli 5v manuaali eikä sekään se kaikkein yleisin). Ja koreista se, että melkein ehdoton on lyhyt lava ja hytti, toki lyhyt lava ja pitkä hyttikin kävis, mut ei ole tahdastekoisena varmaan edes sellaista tehty? Pitkälavaisissa kun tosiaan on jo sitä peränylitystä tuonne metsään jo ihan liikaakin. Nyt olis yks nelikko sportside tiedossa joka mielestäni pitäis olla noista jenkkivehkeistä yks kooltaan näppärimpiä esim metsään, tosin myös pienin lava jonka ulkosivut on sit lasikuitua! on helppo korjata ja särkeä. Lähtökohta olis kuitenkin kunnossa pienin kori isoin kone ja automaatti että sen puolesta pitäis kyllä mennä jopa siellä metsässä mutta tosin on siellä sitten sitä painoakin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
tähänkö tää ny lopahti onko oikeesti näin ettei näillä paljoa metsässä ajella varsinkaan jos ei siellä selvää tietä ole? onko joku esim hiluks yms p-u sitten niin paljon pienenpi, kevyempi vai mikä sen eron tekee? sitäkään en oikein täysin ymmärrä että joissain puheissa esim 2.3 vapari diiseli jaksaa mennä mtsässä hyvin kun taasen 5.7 bensa ei? tämä oli tietysti karrikoitu esimerkki mutta näitäkin kuulee...
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Enpä oo sportsidea metässä nähny...Eikös siinä ole retku keula?Jos nyt saa suositella,niin kato semmosta Chevyä missä on 5,7 kone,th700 aski,np208 jakoloota,dana 60 etuakseli ja 14bolt taka-akseli.Onhan niissä tuota kokoa,mut kohtalaisen kestävä tekniikkaa.Jenkeissä on ne avomurrokset,jotka rajoittaa tuota kääntymistä.Osiahan niihin saa niin paljon,että mielikuvitus loppuu kesken.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Pitää laittaa kunnon renkaat alle niin rupee menemään hyvin metsässä. Itse omistan blazer k5 vm-84, kun ostin sen, ajoin vähän aika 32" pyörillä maastossa, ja heti oli kiinni pehmeällä, kun se auto on niin painava(2500kg),(sama paino kun landcruiser hj-61) Mutta nyt se on korottettu ja ajaan nyt 42" superswamperilla, ja nyt kyllä pääsee pehmeällä, siellä missä hiluxit 35" pyörillä jää kiinni
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Chevyn käyntihäiriö? | Rompe | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.09.2008 16:32 |
Myyty m: chevyn lavakaukalo | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.04.2008 08:29 |
chevyn 4.3 efi v8 | longfiedteam | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.12.2006 21:36 |
m: chevyn akselit | tiku83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.02.2006 18:16 |
M: Chevyn 350 | O/M/V Muut | 3 | 04.10.2005 08:01 |