![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() 12 ht:n käyntilämpö talvella?Onko kukaan ottanu jäähdyttäjän ropellia talveks pois? Tuntuu pyörivän kesät talvet samalla tavalla. Lämpömittari ei nouse ekaa viivaa ylemmäksi oli kesä tai talvi. Turhaan ropelli varmaan talvella pyörii, eikä ainakaan mittarista huomaa vaikka talveks tukkii syylärin etupuolen. Laitoin eteen ahtimen coolerin, joten pahvia ei kehtais laittaa kennojen väliin ettei häiritse coolerin ilmavirtausta. Sellaista juttua kuulin et ykkös pytty menee väljäks kylmän ilman jäähdyttäessä moottorin etupäätä ja alkas olla vaihtovalmis 600 tkm kohilla. Voishan tuohon laittaa sähköflektin korvaamaan viskohässäkkää! Tuohon viskon toimintaan ei taida pystyä vaikuttamaan?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onkos termostaatti varmasti toimiva?
![]()
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#3
|
|||
|
|||
![]()
kannattaa kokeilla ostaa tosiaan uus termostaatti...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
moottorissa ei pala tarpeeks iso tuli
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä syötöt on kohillaan ja termari uusi 87 asteen. Sais varmaan olla kuumempikin termari, mut ei saanu 92 asteen.
Taitaa pirulaisessa olla tyyppivikana hidas lämmönnousu ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Suoraruikkareissa on tyyppiominaisuutena hidas lämpiäminen.Ja ulkomuistin mukaan 12H-T on suoraruisku.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mullakin lämmöt pysyy normi ajossa tuossa ekan viivan päällä kesät talvet. Sit jos ajaa pitempään yli 115 km/h niin nousee ekan ja tokan viivan väliin. Tonne ekalle viivalle päästään noin 5 km matkalla jos weba (5kw) lämmittänyt 1/2 h. Matkan voi melkeen puolittaa jos sisälämppäriä pitää kylmällä ajon alussa. Käytän jäähdyttimen edessä sitä rullaverhoa kun keli menee alle +5c, lämmöt nousee huomattavasti nopeammin.
Jos lyö kylmiltään käyntiin ja jättää tyhjäkäynnille ja pistää lämmöt kabiinissa täysille ei koneen lämpömittari juuri nouse tunnin tyhjäkäynnin aikana. Kyllä tossa mun autossa riittää lämpöä talvellakin kabiiniin. Koskaan ei ole tarvinnut takalämppäriä käyttää. Lämppärin kennon puhtaus on varmaan aika ratkaiseva tuon suhteen.
__________________
SLCK #364, HDJ100 2006 HJ-61 1989 ex |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
100% automaattilukko talvella? | hiluman | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 23.11.2005 17:54 |
chevy talvella | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 05.09.2005 12:03 | |
Pajeron käyntilämpö? | okkiM | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 01.02.2005 19:11 |
SJ:n peräöljyt talvella | Suizaman | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.12.2004 12:18 |
Tarkeneeko talvella? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 08.08.2004 16:26 |