![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() 4x4 Auton hankintaOlen hankkimassa neliveto autoa että sais käydä vähä metikossa rällään. Mikä olisi hyvä vaihtoehto semmoseen 3000€:n budjettiin. Auton tulisi olla kuitenki sellainen että sillä voi ajaa muutaman kerran viikossa 40km töihin ja takas. Eli onko jossain vehkeissä parempia lukkoja ku toisissa, akselisto eroja ym?? Nissan king cab:ia olen ajatellut itse mutta antakaa neuvoja ketkä asioista tietää enemmän. Ja diesel sen pitää olla ja mieluiten ohjaustehostimen kera! Kiitos!!=)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jeep!
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
minkä sä luokittelet vähän metikössä rälläämiseksi... onko se A: hirvipassiin ajoa ja omenien vientiä peuroille
B: silloin tällöin käyt kavereiden kanssa ruopimassa soramontulla ja ajelet vanhoja mettäraktorin uria C: nälkä kasvaa syödessä, siitä moton polkemasta perämettän ojasta on päästävä yli ja siitä yhdestä kivikostakin ja siitä ja siitä ja sekin hajos ja sekin... a: autoksi on king cappi aika hyvä, B: henkin se menee ja C:hen ei auta sitten enään 3000 muuta käsirahaksi offitavarakauppaan... hiluxit ja muut on tunnetusti aika kestäviä jos siinä lava täytyy olla,totuushan taitaa olla että useimmat palstan porukan autoista on aihiona oolut tuota 3000 luokkaa, sillä saa jo valita aihiota itselleen, mutta se todellinen käyttö ja paikiat mihin tarvii päästä määrää sen auton hinnan ja hyvyyden joten jos heität lisää ajatuksia siitä tarpeesta niin voit saada tähän aikaan muutakin kuin luettelon suomeen rekisteröidyistä 4x4 autoista |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Minäkin miettinyt noita asioita, kokemusta pajeroista etupään kitkalukolla ja pyöräytettävillä napalukoilla olevia ollut ja on edelleen toinen. Käyttö lähinnä metsästykseen liittyvää. Nuiden pajeroiden meno hyytyy kyllä melko äkkiä, jää vain pahempiin paikkoihin kiinni. Hirveästi ei viitsis ruveta paranteleen menopeliä, niin onko niin että, susuki ja niva jatkavat vielä siitä mihin pajeron meno hyytyi. Tai ottakaa merkki fanit pikku intos siitä mikä vakiona paras.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuon hintaluokan auton on aika monesti yli 10 vuotta vanhoja ja jos ei ole mitään korjaustaustaa niin noiden huoltaminen ja ylläpitäminen voi tulla yllättävänkin kalliiksi.Koskee siis kaikkia nelivetomaastureita ja miksei h-autojakin.
Maastureissa on yksi paha puoli...kerran ostat niin ostat luultavasti toisenkin ![]() Kaikki menee niin kauan hyvin kun varautuu pahimpaan ja surffaa aallolla.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() ...
pajeroista en tiiä. kinkkukaapin tohon hintaluokkaan jos meinaat niin olis parempi osata hitsata ja ens töinä vilkaista hytän ja lavan välistä osioo rungossa... ei loppuunsa paha korjata jos ei kukaan oo menny räpeltää ennen.
hilux aika lähellä kingcapin tyylistä niissäkin norjan kromia löytyy... mitä etenemiseen tulee niin vakiona suzuki ja työllä ja pikkurahalla muokattuna suzuki vaan maantiellä suska on tunnetusti ajonautinto etenkin liukkaalla ![]() paljonko lie pyynti vitaralla ite yllätyin miten hyvin semmonen menee maastossa milainen lie tiellä? LJ-70 toyo mielestäni aika hyvä ajaa tiellä ja ei se huono ole metsässäkään menemään niin tuo hitsaustaito taitaa olla tarpeen melkeimpä minkä tahaansa vanhemman hommaa... |
#9
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=nyyyyyybi;485758]Vanhojen pajeroiden meno kyllä voi hyytyä äkkiä, mutta 90-luvun mallit ovat kyllä jo aika eteviä, ja mitä uudempaan tulee niin sitä paremmaksi ne ovat myös maastossa osoittautuneet. Toyotilla kehitys on ollut päinvastaista. 90-luvulla pajeroihin tuli 100%-paineilmalukkoja taakse ja myös keskellä on lukko,
Mielenkiintoista tietoa tälläiselle joka ei niin perehtynyt asiaan. Onko jo vuoden 90 lavamallin pajerossa (200) nämä paremmat lukot ja joustot, vai mistä mallista niitä löytyy? Niva miehetkin vois vähän ottaa kantaa ja kertoa hyvistä ja huonoista puolista. Tuo ettei susuki ole nautinto ajaa tiellä on helppo uskoa. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tiedän kokemuksesta molemmat omistaneena ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
no valintani oli nyt Toyota Hilux 4x4 -89. Siitä sitte vaan rakenteleen pikku hiliaa aina ku lompakko antaa periks!=) Kiitos keskusteluun osallistujille!
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Volvo Laplanderin hankinta | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 27.08.2008 08:14 |
Osakasko hyvä hankinta | joker | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.08.2007 08:40 |
Veten -87 hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 22 | 09.11.2004 11:50 | |
Vanhan rangen hankinta? | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 19.03.2004 22:27 | |
Veten hankinta | Vuosimallit 1984-1996 | 11 | 05.09.2003 07:28 |