Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.09.2008, 17:12
rauli.tai rauli.tai ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.09.08
Sijainti: ylivieska
Viestit: 18
Perusasetus

4x4 Auton hankinta


Olen hankkimassa neliveto autoa että sais käydä vähä metikossa rällään. Mikä olisi hyvä vaihtoehto semmoseen 3000€:n budjettiin. Auton tulisi olla kuitenki sellainen että sillä voi ajaa muutaman kerran viikossa 40km töihin ja takas. Eli onko jossain vehkeissä parempia lukkoja ku toisissa, akselisto eroja ym?? Nissan king cab:ia olen ajatellut itse mutta antakaa neuvoja ketkä asioista tietää enemmän. Ja diesel sen pitää olla ja mieluiten ohjaustehostimen kera!

Kiitos!!=)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.09.2008, 18:08
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

jeep! pari halpaa dieseliä nettiautossa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.09.2008, 23:56
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

minkä sä luokittelet vähän metikössä rälläämiseksi... onko se A: hirvipassiin ajoa ja omenien vientiä peuroille

B: silloin tällöin käyt kavereiden kanssa ruopimassa soramontulla ja ajelet vanhoja mettäraktorin uria
C: nälkä kasvaa syödessä, siitä moton polkemasta perämettän ojasta on päästävä yli ja siitä yhdestä kivikostakin ja siitä ja siitä ja sekin hajos ja sekin...



a: autoksi on king cappi aika hyvä, B: henkin se menee ja C:hen ei auta sitten enään 3000 muuta käsirahaksi offitavarakauppaan...

hiluxit ja muut on tunnetusti aika kestäviä jos siinä lava täytyy olla,totuushan taitaa olla että useimmat palstan porukan autoista on aihiona oolut tuota 3000 luokkaa, sillä saa jo valita aihiota itselleen, mutta se todellinen käyttö ja paikiat mihin tarvii päästä määrää sen auton hinnan ja hyvyyden joten jos heität lisää ajatuksia siitä tarpeesta niin voit saada tähän aikaan muutakin kuin luettelon suomeen rekisteröidyistä 4x4 autoista
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.09.2008, 15:21
Rekisteröimätön Offens
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Minäkin miettinyt noita asioita, kokemusta pajeroista etupään kitkalukolla ja pyöräytettävillä napalukoilla olevia ollut ja on edelleen toinen. Käyttö lähinnä metsästykseen liittyvää. Nuiden pajeroiden meno hyytyy kyllä melko äkkiä, jää vain pahempiin paikkoihin kiinni. Hirveästi ei viitsis ruveta paranteleen menopeliä, niin onko niin että, susuki ja niva jatkavat vielä siitä mihin pajeron meno hyytyi. Tai ottakaa merkki fanit pikku intos siitä mikä vakiona paras.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.09.2008, 15:40
Caddy:n Avatar
Caddy Caddy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.09.07
Sijainti: Kuopio, Finland.
Viestit: 1.140
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Offens Näytä viesti
niin onko niin että, susuki ja niva jatkavat vielä siitä mihin pajeron meno hyytyi.
Jos maantietä ajaa niin kannattaa miettiä tykkääkö ajaa autolla joka tekee mitä sattuu (näin niinkuin kärjistettynä) Oma suikka ei ainakaan mikään ajonautinto ole, jos vauhti nostetaan yli 40km/h. Ei se vauhti vaan lentokorkeus
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.09.2008, 15:45
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Tuon hintaluokan auton on aika monesti yli 10 vuotta vanhoja ja jos ei ole mitään korjaustaustaa niin noiden huoltaminen ja ylläpitäminen voi tulla yllättävänkin kalliiksi.Koskee siis kaikkia nelivetomaastureita ja miksei h-autojakin.

Maastureissa on yksi paha puoli...kerran ostat niin ostat luultavasti toisenkin .

Kaikki menee niin kauan hyvin kun varautuu pahimpaan ja surffaa aallolla.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.09.2008, 16:07
nyyyyyybi
Guest
 
Viestit: n/a
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Offens Näytä viesti
Minäkin miettinyt noita asioita, kokemusta pajeroista etupään kitkalukolla ja pyöräytettävillä napalukoilla olevia ollut ja on edelleen toinen. Käyttö lähinnä metsästykseen liittyvää. Nuiden pajeroiden meno hyytyy kyllä melko äkkiä, jää vain pahempiin paikkoihin kiinni. Hirveästi ei viitsis ruveta paranteleen menopeliä, niin onko niin että, susuki ja niva jatkavat vielä siitä mihin pajeron meno hyytyi. Tai ottakaa merkki fanit pikku intos siitä mikä vakiona paras.
Vanhojen pajeroiden meno kyllä voi hyytyä äkkiä, mutta 90-luvun mallit ovat kyllä jo aika eteviä, ja mitä uudempaan tulee niin sitä paremmaksi ne ovat myös maastossa osoittautuneet. Toyotilla kehitys on ollut päinvastaista. 90-luvulla pajeroihin tuli 100%-paineilmalukkoja taakse ja myös keskellä on lukko, 90 luvun naperossa on myös enemmän joustoja. Napalukot ei ole mitkään muut lukot kuin nillä vain laitetaan neliveto päälle, 80 luvun pajerossa ei ole ollut vakiona koskaan akseleilla täysiä lukkoja, takana vain luistonrajoittimia. Sanoinpahan tämän vain, kun jotkut puhuvat pajerosta, niin kaikki heidän juttunsa koskee aina 80-luvun mallia, ja sitä sitten yleistetään samalla tavalla ihan mihin tahansa pajeroon, silloin se oli kilpailijoihin nähden huonompi etenijä, uudemmat ovat huomattavasti parempia maastossakin tosin ne eivät tuohon rahaan istu.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.09.2008, 20:15
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

...


pajeroista en tiiä. kinkkukaapin tohon hintaluokkaan jos meinaat niin olis parempi osata hitsata ja ens töinä vilkaista hytän ja lavan välistä osioo rungossa... ei loppuunsa paha korjata jos ei kukaan oo menny räpeltää ennen.

hilux aika lähellä kingcapin tyylistä niissäkin norjan kromia löytyy...

mitä etenemiseen tulee niin vakiona suzuki ja työllä ja pikkurahalla muokattuna suzuki vaan maantiellä suska on tunnetusti ajonautinto etenkin liukkaalla suskan huonoja puolia mielestäni koneen puuttuva vääntö ainakii tossa mun sj410

paljonko lie pyynti vitaralla ite yllätyin miten hyvin semmonen menee maastossa milainen lie tiellä?

LJ-70 toyo mielestäni aika hyvä ajaa tiellä ja ei se huono ole metsässäkään menemään

niin tuo hitsaustaito taitaa olla tarpeen melkeimpä minkä tahaansa vanhemman hommaa...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.09.2008, 13:52
Rekisteröimätön Offens
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs down

[QUOTE=nyyyyyybi;485758]Vanhojen pajeroiden meno kyllä voi hyytyä äkkiä, mutta 90-luvun mallit ovat kyllä jo aika eteviä, ja mitä uudempaan tulee niin sitä paremmaksi ne ovat myös maastossa osoittautuneet. Toyotilla kehitys on ollut päinvastaista. 90-luvulla pajeroihin tuli 100%-paineilmalukkoja taakse ja myös keskellä on lukko,

Mielenkiintoista tietoa tälläiselle joka ei niin perehtynyt asiaan. Onko jo vuoden 90 lavamallin pajerossa (200) nämä paremmat lukot ja joustot, vai mistä mallista niitä löytyy?

Niva miehetkin vois vähän ottaa kantaa ja kertoa hyvistä ja huonoista puolista.

Tuo ettei susuki ole nautinto ajaa tiellä on helppo uskoa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.04.2011, 17:18
joojoomies:n Avatar
joojoomies joojoomies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.04.04
Sijainti: vesilahti, Finland.
Viestit: 412
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Offens Näytä viesti
Minäkin miettinyt noita asioita, kokemusta pajeroista etupään kitkalukolla ja pyöräytettävillä napalukoilla olevia ollut ja on edelleen toinen. Käyttö lähinnä metsästykseen liittyvää. Nuiden pajeroiden meno hyytyy kyllä melko äkkiä, jää vain pahempiin paikkoihin kiinni. Hirveästi ei viitsis ruveta paranteleen menopeliä, niin onko niin että, susuki ja niva jatkavat vielä siitä mihin pajeron meno hyytyi. Tai ottakaa merkki fanit pikku intos siitä mikä vakiona paras.
Kyllä se meno on kuskista paljon kiinni,ei auton merkistä.Pajero ja suzukiniva painii ihan eri painoluokassa pajero painaa 1000kg enemmän ja uppoo tietysti syvemmälle samalla renkaalla kuin suzuki.Kyllä vakiopajerolla pääsee ihan yhtäpitkälle kuin vakiosuzukilla.
Tiedän kokemuksesta molemmat omistaneena
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.09.2008, 15:39
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
minkä sä luokittelet vähän metikössä rälläämiseksi...

B: silloin tällöin käyt kavereiden kanssa ruopimassa soramontulla ja ajelet vanhoja mettäraktorin uria
C: nälkä kasvaa syödessä, siitä moton polkemasta perämettän ojasta on päästävä yli ja siitä yhdestä kivikostakin ja siitä ja siitä ja sekin hajos ja sekin...

C:hen ei auta sitten enään 3000 muuta käsirahaksi offitavarakauppaan...
Vähän OT mut, noi C: osiot osu muhun ainakin. Melko varmasti en kyllä ole ainoo tällä palstalla . Vaikkakin tuli vaan Suzuki taloon mutta kuitenki...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.09.2008, 09:59
rauli.tai rauli.tai ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.09.08
Sijainti: ylivieska
Viestit: 18
Perusasetus

no valintani oli nyt Toyota Hilux 4x4 -89. Siitä sitte vaan rakenteleen pikku hiliaa aina ku lompakko antaa periks!=) Kiitos keskusteluun osallistujille!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Volvo Laplanderin hankinta Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 27.08.2008 08:14
Osakasko hyvä hankinta joker Tekniikka & Jutustelu 2 18.08.2007 08:40
Veten -87 hankinta Vuosimallit 1984-1996 22 09.11.2004 11:50
Vanhan rangen hankinta? Tekniikka & Jutustelu 20 19.03.2004 22:27
Veten hankinta Vuosimallit 1984-1996 11 05.09.2003 07:28


Sivu luotu: 22:10 (GMT +2).