![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Webaston huohotin ja kahlaus?Onko tietoa voiko Webastolla varustetulla autolla turvallisesti kahlailla? Huohotinputki näkyy olevan todella alhaalla, mutta onko siinä jotain takaiskuventtiiliä tms. joka estää veden pääsyn sisään? Tai onko yleensäkään pelkoa veden sisäänimaisusta tuota kautta? Kiitos etukäteen
__________________
O|||||||O |
#2
|
||||
|
||||
![]()
lienee pakoputki joka on alhaalla
en kyllä upottais - en ehkä tulpattunakaan
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pakoputkea taisin tarkoittaa siis... :0
__________________
O|||||||O Viimeksi muokannut jeep : 27.07.2008 10:21 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Muutamia kymmeniä lämmittimiä aukoneena voin kertoa, että juuri kosteus on ollut yleisin syy lämmittimien toimimattomuuteen.
Kondensoituneen kosteuden aiheuttamat hapettumat alkavat tehdä tuhoaan jo muutaman kuukauden käyttämättömyyden jälkeen. Usein käy niin, että sen puhallinmoottorin laakerit käyvät niin kankeiksi, ettei lämmitin sen takia käynnisty. Loppujen lopuksi se lämmitin sitten jätetään kokonaan käyttämättä ja silloin se kosteus saa aikaan palopesässä ja puhallinmoottorin siipien kammiossa kunnolliset syöpymät. Sieltä löytyy samanlaista höttöä, kuin mitä on akkujen ympärillä olevissa rautarakenteissa. Tämän kondenssin aiheuttaman haitan poistamiseksi lämmitintä pitäisi käyttää kesälläkin ainakin kerran kuukaudessa. Periaatteessa, jos toimivan lämmittimen sisään menee vettä esim. kahlatessa, niin sieltä valuu kyllä suurin osa vedestä pois ihan lorisemalla. Lämmitin pitäisi kuitenkin käyttää lämpimäksi jokaisen kastelukerran jälkeen. Lankomiehen metsäköne joskus vajosi tuulilasia myöten suonsilmään ja vettä & kuraa meni sitten Ihan joka rööriin. Kone kun saatiin talliin huollettavaksi, niin paineilmalla puhallettiin myös Webaston imuaukosta ilmaa sisään => Kuraa tuli pakoputkesta. Ihan nätisti sekin lämppäri lähti toimimaan ja toimikin vuosikausia sen jälkeen. Sähköjohtojen liitoksiin kannattaa suihkia CRC:tä, jottei ne hapetu pilalle... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos Kartse1 vastauksestasi. Osaatko sanoa onko (kura-) vedellä Webaston läpi reittiä varsinaiseen koneeseen? Webaston mahdollisen rikkoutumisen vielä kestää, kunhan ei koko kone ota iskua.
__________________
O|||||||O |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei ole, (vaikken Kartse1 olekaan)
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Cherokeen huohotin | Aapo-A | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.02.2007 16:47 |
VM 2.5 TD huohotin onkelma | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 25.02.2007 06:06 |
Huohotin | JiiPee | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.10.2006 21:15 |
HJ:n perän huohotin??? | Grau | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 25.05.2005 07:28 |
Huohotin letkut | HeikkiH | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 11.02.2004 13:36 |