![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pitempi iskuinen painekello?Olenko nyt aivan väärässä kun pienillä aivoillani pähkäilin että jos painekellossa on suuremman pinta-alan omaava kalvo niin siinä olisi silloin myös pitempi isku? Vaikuttaahan siihen tietysti myös kalvon venymä ja mekaaniset rajoitteet kotelon muodon suhteen. Jos sorvailis alumiinista kokonaan uuden kellon kun tuntuu jäävän isku liian lyhyeksi... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, onhan kuorma-auton jarrukellossakin iskua aika paljon. Mitäs oot kellottamassa?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ahtimen säätösiipiä, nyt kun on säädetty heräämään aivan samantien niin ei aukee siivet kokonaan yläkierroksille kun loppuu kellosta liikevara kesken.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Laita joku paineilma sylinteri siihen, ni on iskua.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koska kyseessä pneumaattinen laite, niin pinta-alan kasvaessa sylinterin herkkyys pienenee, koska suurempi pinta-ala tietenkin tarvitsee lisää voimaa (isompi sylinteri, isompi voima) Iskunpituudella ei ole mitään tekemistä, ellet ole rakentamassa lineaarista paineanturia, jossa digitaalinen luku (eli sisällä on asentoanturi, jolla saadaan myös paine laskettua) Tietenkin herkkyyttä saa parannettua, kun tietää sylinterin mitan, jolloin jousen (k-arvo) saadaan laskettua... ![]() ![]() ![]() ![]() Pakko kysyä: -mihin tarkoitukseen menossa????? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Muutat semmosen vnt:n alipainekellon painetoimiseksi niin piisaa liikevara, älähän laita alhaalta liian ahtaalle tai tullee taas turboremonttia tai tee semmonen viritys että ku vähä painaa kaasupolinta niin rupiaa ahtamaan.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Alipainekellon muuttaminen painekelloksi on muuten OK mutta sinne pitäis saada jostain jäykempi jousi samassa yhteydessä (tms) koska noilla paine jää muuten ~0,5bar (muuten toimii ihan hyvin)
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tuo nykyinen kello on 0.8 barin kello joka on todettu toimivammaksi kuin 0.4 barin kello joka aukoi siipiä turhan aikaisin. Nyt se nostaa ahtoja yli kiloon jo vapaalla paikallaan polkiessa, hivenen se ahdin pieneksi jää noilla syötöillä. Voishan sitä koittaa vesiruiskulla pienentää pakolämpöjä mutta ei se sitä pieneksi jäämistä mitenkään korvaa. Kunhan nyt ensin koittaisi saada ne siivet aukeamaan koko liikematkan. Lainaus:
Viimeksi muokannut Repro : 22.06.2008 13:29 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() Muistelisin, jotta yks mekatsuista asensi ittelleen paineilmasylinterin??? joka oli tarkoitettu "johonkin tehdaskäyttöön", syynä NOPEUS ja säädettävyys... ![]() ![]() Ilmoittele kuis kävi???
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hmm...Mitenköhän tuon sylinterin kanssa, pitäs varmaan olla jousikuormitteinen, tai jostain keksiä vastapaine että osaa männänvarsi tulla takas sisään kun ahtoa ei ole.
|