Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.06.2008, 15:50
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Pitempi iskuinen painekello?


Olenko nyt aivan väärässä kun pienillä aivoillani pähkäilin että jos painekellossa on suuremman pinta-alan omaava kalvo niin siinä olisi silloin myös pitempi isku?
Vaikuttaahan siihen tietysti myös kalvon venymä ja mekaaniset rajoitteet kotelon muodon suhteen.

Jos sorvailis alumiinista kokonaan uuden kellon kun tuntuu jäävän isku liian lyhyeksi...

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.06.2008, 16:10
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Joo, onhan kuorma-auton jarrukellossakin iskua aika paljon. Mitäs oot kellottamassa?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.06.2008, 16:33
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Ahtimen säätösiipiä, nyt kun on säädetty heräämään aivan samantien niin ei aukee siivet kokonaan yläkierroksille kun loppuu kellosta liikevara kesken.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.06.2008, 10:05
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Laita joku paineilma sylinteri siihen, ni on iskua.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.06.2008, 11:01
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Olenko nyt aivan väärässä kun pienillä aivoillani pähkäilin että jos painekellossa on suuremman pinta-alan omaava kalvo niin siinä olisi silloin myös pitempi isku?
PERUS matematiikkaa:
Koska kyseessä pneumaattinen laite, niin pinta-alan kasvaessa sylinterin herkkyys pienenee, koska suurempi pinta-ala tietenkin tarvitsee lisää voimaa (isompi sylinteri, isompi voima)
Iskunpituudella ei ole mitään tekemistä, ellet ole rakentamassa lineaarista paineanturia, jossa digitaalinen luku (eli sisällä on asentoanturi, jolla saadaan myös paine laskettua)
Tietenkin herkkyyttä saa parannettua, kun tietää sylinterin mitan, jolloin jousen (k-arvo) saadaan laskettua...

Pakko kysyä:
-mihin tarkoitukseen menossa?????:confuse d:
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.06.2008, 11:23
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Muutat semmosen vnt:n alipainekellon painetoimiseksi niin piisaa liikevara, älähän laita alhaalta liian ahtaalle tai tullee taas turboremonttia tai tee semmonen viritys että ku vähä painaa kaasupolinta niin rupiaa ahtamaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.06.2008, 12:42
sds500 sds500 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 194
Perusasetus

Alipainekellon muuttaminen painekelloksi on muuten OK mutta sinne pitäis saada jostain jäykempi jousi samassa yhteydessä (tms) koska noilla paine jää muuten ~0,5bar (muuten toimii ihan hyvin)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.06.2008, 13:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja swamber Näytä viesti
Muutat semmosen vnt:n alipainekellon painetoimiseksi niin piisaa liikevara, älähän laita alhaalta liian ahtaalle tai tullee taas turboremonttia tai tee semmonen viritys että ku vähä painaa kaasupolinta niin rupiaa ahtamaan.
Kerran jo koitin mutta meni ihan vituiks koko kello, ei sitä saanut enää pitämään.
Tuo nykyinen kello on 0.8 barin kello joka on todettu toimivammaksi kuin 0.4 barin kello joka aukoi siipiä turhan aikaisin.
Nyt se nostaa ahtoja yli kiloon jo vapaalla paikallaan polkiessa, hivenen se ahdin pieneksi jää noilla syötöillä. Voishan sitä koittaa vesiruiskulla pienentää pakolämpöjä mutta ei se sitä pieneksi jäämistä mitenkään korvaa.
Kunhan nyt ensin koittaisi saada ne siivet aukeamaan koko liikematkan.

Lainaus:
Pakko kysyä:
-mihin tarkoitukseen menossa?????:confuse d:
VNT ahtimen siipien säätöön, hyvin yksinkertainen toteutus aiheesta pelkällä painekellolla ilman mitään himmeleitä.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4

Viimeksi muokannut Repro : 22.06.2008 13:29
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.06.2008, 14:30
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
VNT ahtimen siipien säätöön, hyvin yksinkertainen toteutus aiheesta pelkällä painekellolla ilman mitään himmeleitä.
OK! Tsekkaa vipusuhteet ja jätä ½-1mm pohjasta irti. Säädettiin parilla asiakkaalla aivan pohjaan saakka (tai männänpuolelta ylikin??) ja lopputuloksena jumiutuminen suurpainepuolelle --> kyseessä Freelander Td4 raketti, ja vika päällä kiihtyvyys 0-75km mahdottomuus ilman pitkää JYRKKÄÄ alamäkeä (automaatti), sitten kun sai kierrosalueen kohdalleen, niin taas kulki...

Muistelisin, jotta yks mekatsuista asensi ittelleen paineilmasylinterin??? joka oli tarkoitettu "johonkin tehdaskäyttöön", syynä NOPEUS ja säädettävyys...

Ilmoittele kuis kävi???
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.06.2008, 15:12
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikki3011 Näytä viesti
Muistelisin, jotta yks mekatsuista asensi ittelleen paineilmasylinterin??? joka oli tarkoitettu "johonkin tehdaskäyttöön", syynä NOPEUS ja säädettävyys...
???
Hmm...Mitenköhän tuon sylinterin kanssa, pitäs varmaan olla jousikuormitteinen, tai jostain keksiä vastapaine että osaa männänvarsi tulla takas sisään kun ahtoa ei ole.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:48 (GMT +2).