Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.11.2023, 21:01
PikkuViljami PikkuViljami ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.11.23
Sijainti: Salo
Viestit: 9
Perusasetus

Mitsu L200 outo turbo vaiva


Terve. Paljon on nettiä selattu ja autoa tutkittu mutta vastaavaa ei ole tullut vastaan(englanti ei oikein taivu)
Eli autona on otsikon mukainen 2003 mallinen mitsu.
Ongelmana on ahdot, ei niinkään yliahto mistä löytyy paljon juttua. Vaan sellainen että kylmällä koneella ahtaa hyvin, mutta koneen lämmittyä ei enää ahda, vikakoodit 12,52 eli ahtopaineanturi ja vgt ohjaus. Ahtopaineanturi vaihdettu, vgt solenoidi(ruskea) vaihdettu ja letkut uusittu. Autossa on ahtopainemittati jonka mukaan kylmällä koneella ahtaa noin 1 bar maksimit, koneen lämmittyä saattaa kivuta 0.3 ja hetken päästä syttyy moottorin valo. Myös lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnin laskiessa syttyy tuo moottorin vikavalo. Ei nyt vaan mene mitenkään jakeluun että mikä tuota ohjaa kun kylmänä toimii mutta lämpimänä ei. Tuon vgt solenlidin vieressä on se toinen(musta) vaikuttaako tämäkin ahtimeen vai kaasuläppään? Alipainetta järjestelmässä on, letkun irrottaessa kuuluu puhahdus kun alipaine katoaa, ei vain tule lämpimänä turbolle asti. Vgt liikkuu, myös letkua imemällä olen saanut sen hieman liikahtamaan. Onko kenelläkään mitään käsitystä mikä kaikki tuota ahtoa ohjaa? Mistään ei tunny löytyvän mitään kirjallisuutta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.11.2023, 07:10
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PikkuViljami Näytä viesti
Terve. Paljon on nettiä selattu ja autoa tutkittu mutta vastaavaa ei ole tullut vastaan(englanti ei oikein taivu)
Eli autona on otsikon mukainen 2003 mallinen mitsu.
Ongelmana on ahdot, ei niinkään yliahto mistä löytyy paljon juttua. Vaan sellainen että kylmällä koneella ahtaa hyvin, mutta koneen lämmittyä ei enää ahda, vikakoodit 12,52 eli ahtopaineanturi ja vgt ohjaus. Ahtopaineanturi vaihdettu, vgt solenoidi(ruskea) vaihdettu ja letkut uusittu. Autossa on ahtopainemittati jonka mukaan kylmällä koneella ahtaa noin 1 bar maksimit, koneen lämmittyä saattaa kivuta 0.3 ja hetken päästä syttyy moottorin valo. Myös lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnin laskiessa syttyy tuo moottorin vikavalo. Ei nyt vaan mene mitenkään jakeluun että mikä tuota ohjaa kun kylmänä toimii mutta lämpimänä ei. Tuon vgt solenlidin vieressä on se toinen(musta) vaikuttaako tämäkin ahtimeen vai kaasuläppään? Alipainetta järjestelmässä on, letkun irrottaessa kuuluu puhahdus kun alipaine katoaa, ei vain tule lämpimänä turbolle asti. Vgt liikkuu, myös letkua imemällä olen saanut sen hieman liikahtamaan. Onko kenelläkään mitään käsitystä mikä kaikki tuota ahtoa ohjaa? Mistään ei tunny löytyvän mitään kirjallisuutta.
Miten EGR, onko tutkittu? Päästää vuotaessaan ahtopaineet pakosarjaan.
Laita peltilevyn kappale tiivisteen tilalle ja testaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.11.2023, 10:21
PikkuViljami PikkuViljami ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.11.23
Sijainti: Salo
Viestit: 9
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MetAxi Näytä viesti
Miten EGR, onko tutkittu? Päästää vuotaessaan ahtopaineet pakosarjaan.
Laita peltilevyn kappale tiivisteen tilalle ja testaa.
Kiitos! Kokeilemisen arvoinen juttu. Ei taida tämän ikäinen valoja sytytellä vaikka egr tukkii
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2023, 21:17
PikkuViljami PikkuViljami ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.11.23
Sijainti: Salo
Viestit: 9
Perusasetus

Egr tukittu, ei vaikutusta. Itse vieläkin olen sähkövian kannalla, toki en tiedä ajattelenko liian vaikeasti
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.11.2023, 22:31
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 670
Perusasetus

Saatko gopron tms konehuoneeseen että liikuuhan turbon siivikko myös lämpimänä?
Vähän kuulostas että ei ahda, tai ei saa ruokaa lämpimänä.
Minkä vikakoodin sen antaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.11.2023, 23:49
PikkuViljami PikkuViljami ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.11.23
Sijainti: Salo
Viestit: 9
Perusasetus

Siis nimenomaan tuo säätö ei liiku lämpimänä, eikä siis tule alipaine kalvolle lämpimänä. Nyt on myös se että tänään kun koitin taas, niin tasakaasulla ahdot seilaa, laitoin käsikaasulla 2500kierrosta ja seurasin siipien säädön liikettä, niin kokoajan souti edes takas.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Mitsu l200 turbo aresti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.03.2020 09:37
L200 outo osa? Yölento Tekniikka & Jutustelu 2 17.03.2014 20:07
Ostetaan ostetaan TURBO mitsu L200:seen aresti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.02.2012 09:46
Myydään / Vaihdetaan Mitsu L200 Turbo Diesel julapp O/M/V Ajoneuvot 0 19.07.2011 20:39
Myydään M Mitsu l200 4wd -91 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 08.04.2009 20:29


Sivu luotu: 02:27 (GMT +2).