![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() PtoBronco 2-90 laatikkona pm e87a siinä ei taida olla paikkaa pto:lle. Joskus ollut mutta edellinen omistaja poistanut. Mihin laatikkoon pto:n saa kiinni. Eikäs se tule kytkimen ja vaihteiston väliin?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ennen ajovaihteistoa se olisi hyvä olla, että on jotain järkeä.
Minun toisessa entisessä jeepissä oli, aikansa lainsäädännön pakko, pto kyllä mutta se oli vaihteiston ja jakolootan jälkeen ennen takakardaania. Eli varmaan lainkirjaimen täyttävä asennus ollut mutta eihän sillä käytännössä mitään olisi voinut tehdä, kun kierrokset riippuu ihan etenemisnopeudesta. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
On epäoptimaalista yrittää elää optimaalisesti epäoptimaalisessa maailmassa. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No ei tullut perehdyttyä mutta kaikesta huolimatta kyllä se väärässä välissä on. Kyllä voimanotto pitää olla riippumaton vaihteista.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jaa, milläs sen suunnanvaihdon sitten tekee? Helpoiten jakis vapaalle ja vaihteilla suunta...
__________________
Killing time is not murder |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Miksi sen pitäisi olla riippumaton vaihteista?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Äkkiseltää tulee mieleen ainaki hydraulipumpun pyöritys
![]() Ikävä jossei vaikka auraa pysty liikuttamaan muuten ku liikkuessa tai et aina vekslaat jakiksen vapaalle ![]() Vinssauskäytössä ei niin väliä kaiketi ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
No ehkä olen ajanut liikaa traktorilla mutta kyllä se vaan kätevämpi monessa kohti on, jos voimaa saa ulos tasaisesti kulkuneuvon nopeudesta tai moottorin kierroksista riippumatta.
Suunnanvaihto on tuossa tietysti se, mikä ei toisaalta onnistu. Ja vinssaushommissa kai sitten se ja sama mutta jos tosiaan jotain hydauliikkaa sen kautta käyttää, niin aika kökköistä hommaa on. EDIT: niin no tietysti tuommoiset tapaukset pitäisi varustaa ihan erikseen sitä varten niin homma toimii. Viimeksi muokannut toyopet : 26.11.2021 08:51 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Ei taida missään maasturissa olla alunperin ns. kytkimestä riippumatonta voimanottoa.
Hihnavedolla kampiakselin etupäästä sovelluksia löytyy jälkiasennettuna monenmoisia. Lähinnä tuon hydrauliikkapumpun pyöritystä silmälläpitäen. Muutamassa Toyotassa oon nähny HD voimanoton jakolaatikon perästä, ei kyljestä kuten normaalisti. Näillä saa nelosvaihteella suoraan ulos moottorin kierrokset ja kaiken väännön mitä Bj:n kattila kehittää. Tämä systeemi lienee kotimaista valmistetta. Tuskin Toyotan alkuperäisvaruste. Esiintyy yleensä kompura-autoiks rakennetuissa lavabertoissa.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Milloin lie ko. Bronco rekisteröity? PTO-pakko poistui 1.8.1990.
|