![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vetoautoa 2600kg kärrylleMoi! Kysyn täältäkin, kun tuntuu että itseltä on ideat loppu. Lähipiirissä olisi kiinnostusta n. 10t€ vetoautoon, seuraavin kriteerein:
Varsinaisille maasto-ominaisuuksille ei ole mitään tarvetta, mutta harvempi farkku hinaa tuollaista 2600kg kärryä, joten käytännössä vaihtoehtoina on saksalaisia luksus-katumaastureita ja oikeampia maastureita muualta. Kartoittamiani vaihtoehtoja:
Olenko missannut jotain? Grand Cherokee vaikuttaa muuten ihan asialliselta, mutta Jeepin maine ei ole kovin hyvä. Budjetin määrittelemän ikäiset saksalaiset ovat netistä luetun perusteella aikamoisia katastrofeja omistaa, sääli sinänsä kun esim. Touaregia on kehuttu erinomaiseksi vetoautoksi...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Discovery ja Range on hyviä vetoautoja, 3500kg saa vetää. Toki Defekin, siinä nyt on ainakin rautajouset, mutta 10k€ on tiukassa löytää.
Miksi ei ilmajousitusta? Ei ne estä vetämistä ja mukavat ajossa, eikä perä painu vaikka painoa koukussa. 1-sarjan Discot ja Classicci Rankut on sitten ihan vietereillä. Ylläpito on kohtuu edullista kun tilaa osat UK:sta, ja vielä edullisempaa jos tusaa itse huollot ym.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Pajero: https://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/9230174
Vaikka mieluummin ottaisin ite (Toyota-lasit kun on päässä) LC120:n. Mutta hintaerolla tekee jo vähän remonttia, eikä se Toitsukaan täysin huoleton/remonttivapaa ole enää noilla kilsoilla/tuossa iässä. Pajerot menee Toyotaa pienemmällä kulutuksellakin mikäli tarinat tosia. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Toyota-lasit mullakin, mutta kaverilla oli Nissan Pathfinder ja kesti pirun pitkään ilman remontteja. Lopulta turbo meni, mutta muuten oli vähävikanen yksilö.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nissan/toyota/chevy/volvo/mitsubishi lasien läpi ku tulee maailmaa katottua ni tarvi vajaan vuos sitten halvan juurikin noi kriteerit täyttävän trailerin veturin ja tuli 2006 2.5crdi automaati kia sorento. Hiton hyvä peli toimii ku junanvessa, puhtia sais olla enenmän(170hv malli tai ohjelmointi) automaatti pelaa loistavasti ja hiljainen sisältä, joku vajaan 40tkm vuoteen työnnetty tolla nyt. 3000km lapin reissun talven työnsin meneen nelikko päällä sen ihmeemmin. Keskitasauspyörästö olis kyl hyvä keksintö tämmöiseen mut ilman on pärjätty kun vaan on hyvät nastarenkaat talveksi.
Ja ehdottomasti kannataa samantien laittaa 45mm korottava alusta iskareineen vakio alusta mun makuun vetelä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mitä tarkoitat tolla jatkuvalla nelivedolla? Noista vaihtoehdoista aika harva vetää kokoajan molemmista päistä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Jos fyffee löytyy.....Lainaus:
Mut silti mun ääni neliveto pakulle..... Toimii moneen muuhunkin ku nahkoil istumiseen..... Laihduta painoi.....100kg. tai heitä ne pakun takaloosteriin..... Vaikka sulla olis se 2600 tai 2700kg kärry. Pyydä vaaka paikalle jos tarpeen..... 2500kg vanhemmis T5. En oo varma mut uudemmist 2800kg taitaa löytyy vetopainot. Viisaammat vahvistakoon. Parempii kun paskemmat hlö autot. Näkee hyvin, turvallinen vaikka ohitella ku näkee matalien kattojen yli.... Riippu tehoist. Menee vaik kuoermalava sisään jos sivuun avautivil ovil... JNE..... Pitkään menee 3250mm pitkä kelkkakin pienel modauksel. Etusukset etupenkkien alle. Ja moderauksen takii hävii taikasanat VW T5 tai T6 4Motion...... 5- tai 6v manuaali..... DSG tai automaatti vetoautoksi..... on kuin verta kaivais nenästä. Ne ei kelpaa käytettyinä kenellekkään.... Joihin remppa maksaa......Liikaa.....Toimii ehkä takuu ajan, jos sitäkään...... Eikä oo mun mielestä edes toiminta varmoi vetohommiin.... DSG voi toimii moottoritiellä, ei missään muualla. Momentin muutimel....maastoauto mettäs mitä mukavin mitä voi olla, oiken suojattuna . Mitä svidduu...... Ollaanko venäjällä. Viimeksi muokannut uteiN_H : 10.09.2020 20:58 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kymppitonnilla ei taida saada kuin ensimmäisen korimallin (E53) X5:sen, mutta nehän onkin sitten tosi hyviä autoja. Ilmajousia ei näissä ole, ellei ole erikseen uutena tilattu. Moottori on yksi BMW:n parhaita dieseleitä (M57N), jonka suurimmat huolenaiheet ovat vain apulaitteissa. Samaa moottoriahan on käytetty myös Range Roverissa. E53 Faceliftissä on jo xdrive-neliveto ja ZF:n vaihdelaatikko, jonka ainoa murhe on venttilikoneiston solenoidit. Alkavat jossain vaiheessa jumitteleen, mutta korjaamiseen ei tarvi ottaa vaihdelaatikkoa irti. Vanhempien malline GM-vaihdelaatikossa on ollut sitten muitakin murheita, ja semmoiset välttäisi ainakin itse. E53 korista X5:sta ostaessa ottaisin budjetissa huomioon sen verran, että ostaisin eteen ja taakse kaikki tukivarret ja puslat laadukkaina osina (esim Lemförder), ellei ole varmaa tietoa, että ne on vastikään vaihdettu. Nuo kun laittaa kerralla kaikki, niin alustan nivelissä ei ole seuraavaan 250tkm:iin korjattavaa. Halvoilla osilla taas käy niin että ne on väljät ennen seuraavaa katsastusta. Ainoa vaan, että E53 korisen X5:sen vetopaino ei ihan ole sitä 2500 kg:ta. tuossa meidän auton otteessa näyttää lukevan jarrullisena 2300kg. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Touaregiakin vilkaistiin, ja löytyyhän siitäkin netistä muutama anekdootti miten vähän on ollut ongelmia. Vastaavasti löytyy pilvin pimein niitä joilla ongelmia on jatkuvalla syötöllä...jopa Volkswageniin erikoistunut liike suositteli välttämään mallia (vaikka kysyin faceliftatusta 3.0 TDI:stä, jota pidetään "parhaana" Touaregina). Etsiskely saatiin lopulta päätökseen; alkuperäinen budjetti ylittyi ja mallin hyvän maineen myötä perheeseen tuli pari päivää sitten ketjussakin ehdotettu 4. sukupolven Pajero (NT) jokseenkin kaikilla varusteilla sekä hyvällä historialla. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Toivottavasti ketjunaloittaja kirjoittaa tulevaisuudessakin ja kertoo millainen helmi tuli ostettua tai paljonko siihen on kulutettu aikaa korjaamolla.
Luulisi että on kaikin puolin järkevä osto kun niin paljon saa olla ei saa olla ei voi ja niin päin pois on käyty läpi. |
![]() |
Luokat |
vetoauto |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Parkkipaikkaa kärrylle 12.-14.9 Helsingin ympäristössä? | ssuvik | Chit-Chat | 9 | 04.09.2013 11:36 |