Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2019, 10:06
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.012
Perusasetus

Kannen jälkikiristys, onko aina tarpeellinen?


Kasauksessa yks kone, jossa kannenpultit pitäisi kiristää 1000km jälkeen vielä asteilla. Ongelman tässä tapauksessa tekee sen, että pitäisi olla valmistajan omia "nurkan taakse"- olevia erikoistyökaluja. Tosin jälkikiristys on tarpeellinen, mutta onko aina? Kyseessä matalaviritteinen bensa veekasi, ei turbotettu iso diesel.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2019, 12:19
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Aika harvassa koneessa nykyään on mitään jälkikiristyksiä.

Mutta jos valmistaja sanoo että jälkikiristys vaaditaan niin ei se tietysti turhaa ole vaatimassa sitä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.01.2019, 13:51
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.012
Perusasetus

Tää olikin jo tiedossa, ei ne turhaan oo niitä aikoinaan laittanu. Ongelmana on vaan noitten työkalujen saatavuus, ja jälkikiristyksen tekeminen autossa paikallaan. Ei viittis nostaa konepaketti paikoiltaan sen takia. Tosin jos haluaa varmuuden maksimointia, tuokin kannattaa toki tehdä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.01.2019, 20:42
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Miltä vuodelta kone ja kiristysohje on? Ja miten eroaa uudemmista missä jälkikiristystä ei vaadita? Johtuuko vaatimus pulteista, tiivistemateriaaleista tai työkaluista?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.01.2019, 20:52
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.342
Perusasetus

Eikös jossain uudemmissa oo "venyvät" pultit? Oon ymmärtäny et niitä ei jälkikiristetä
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2019, 20:53
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

kai se myöski vähä riippuu millane pahvi välissä.
on hiema muuttunu nekin, jonku bbc orkkis metallitiiviste ja sitten nyt kasattu esim laadukkaalla fel-pron massapahvilla. kuitenkin äkkii 40vuotta esim chevy tapauksessa menny.

mikä kone tarkemmi kysees?
__________________
alumiini ja erikoishitsaukset palstalaisille edullisesti.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.01.2019, 21:07
poiu poiu ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Juva
Viestit: 1.012
Perusasetus

Mersun vm. -74 ohc-v8. Nokka-akselin pukkien tapit menee kansien läpi lohkoon asti. Samoin kansien ulkopuolella on pakosarjojen alla pultit. Pirulliset jälkikiristellä paikoillaan. Tai pitäs olla sellaset omat taitetut erikoisavaimet. Tarttee suunnitella
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj61 kannen kiristys ja kannen pulttien paksuus? 0ltzi Tekniikka & Jutustelu 4 07.05.2010 17:17
Myydään HJ:n mekaaninen vinssi + kaikki tarpeellinen jakikselta asti. 220eur peraaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.04.2010 21:42
hj61 12ht kannen jälkikiristys ? tdi Tekniikka & Jutustelu 7 23.02.2010 14:58
SJ410 - kannen jälkikiristys tarpeen? riude Tekniikka & Jutustelu 1 22.11.2007 21:56
LJ70 kannen jäki kiristys onko tarpeelline? Kumikameli Tekniikka & Jutustelu 2 26.08.2007 15:06


Sivu luotu: 00:00 (GMT +2).