Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.10.2016, 20:16
_teukka_ _teukka_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.15
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 30
Perusasetus

LJ70 2L-T 2,4 kampiakseli päittäis välys


Hei
Käytiin tuossa tänää vesipumppua vaihtamaan ja huomattiin että kampiakselissa n.2mm päittäisvälys eli ihan huomattava. kone toimi kuitenkin ihan normaalisti ilman minkäänlaista ylimääräistä ääntä.
Onkos tuo normaalia?
Kone siis 2.4l 2L-T.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.10.2016, 13:35
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _teukka_ Näytä viesti
Hei
Käytiin tuossa tänää vesipumppua vaihtamaan ja huomattiin että kampiakselissa n.2mm päittäisvälys eli ihan huomattava. kone toimi kuitenkin ihan normaalisti ilman minkäänlaista ylimääräistä ääntä.
Onkos tuo normaalia?
Kone siis 2.4l 2L-T.
Normaalia kyllä tuossa tilanteessa ei ole, että ei pidä ääntä oli joitakin kymppejä meinaan mitä saisi päittäisvälys olla. Kannattanee ottaa öljyt pois ja avata öljypohja ja kurkata, että missä kunnossa päittäislaakerit on (ovat siinä keskimmäisessä laakeripukissa). Ja luulisi, että jossain on jo metallilastuakin jos akseli pääsee noin paljon likkumaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.10.2016, 14:46
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Kytkimen painamisestahan tuo vauhtipyöränpuoleinen päittäisvälysliuska kuluu.
Erityisesti maastossa hiipiessä kun kytkintä joutuu luistattamaan.

Tuo taaempi liuska kun joutuu ottamaan vastaan paineasetelman jousivoiman kun kytkintä painetaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.10.2016, 16:45
_teukka_ _teukka_ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.15
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 30
Perusasetus

Joo pitääkin huomenna näppästä öljypohja pois ja kattoa mitä syönyt, joo sehän vähän ihmetyttikin ku ei ääntäny ylimääräisiä, funtsittiin lieköhän joku ois tehny laakerirempan ja jättäny liuskat pois? Sit kyl saattais olla isompikin remppa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.10.2016, 17:46
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Tarkistin korjausoppaasta, niin siellä sanottiin päittäisvälyksen normaalialueen olevan 0,04-0,25mm ja maksimin 0,3mm. Sulla vähän yli
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.10.2016, 22:10
Mako Mako ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.12.06
Sijainti: Hamina, Kymenlaakso™
Viestit: 72
Perusasetus

Kytkin pohjassa käynnistäminen kuluttaa myös, koska öljynpainetta ei pintojen välissä ole.
Samoin liikennevaloissa odottaessa kytkimellä seisominen rasitttaa.

Mahdollisesti näiden yhteisvaikutus yhdistettynä heikkoihin öljynpaineisiin voisi tehdä ainakin jotain.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 2L-T kampiakseli, kiertokanget ja männät ratigan90 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 25.08.2013 17:31
Ostetaan lj70:seen KAMPIAKSELI 0201346 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.01.2012 12:26
Ostettu 2L-T:n kampiakseli markis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.12.2011 15:04
Ostetaan O: 2l kampiakseli tai alakerta Lj70 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.09.2010 10:21
O: Toyota 2L kampiakseli Mazza O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.05.2008 14:14


Sivu luotu: 06:59 (GMT +2).