![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toinen ikuisuusprojekti: BJ40 vm.-80Tere, Tuo HJ ei tuolta edisty, niin hankin motivaattorin ![]() Ainoa ongelma onkin tässä tuo vasen käsi, joka on poissa pelistä. Mitään painavia tavaroita ei pysty nostelemaan ja kiertäviä liikkeitä ei voi tehdä, joten hidasta on. Runko ja kori on kuulemma puhallettu ja hitsattu. Sen jälkeen maalattu. Noh, ei tuossa mitää hirveitä mätiä ole, mutta pitsille jätetty joitakin kohtia. Jos pahimmat ensikesänä sitten parsisi umpeen. Nyt piti vain saada mehtuukuntoon rassi. Ensinnäkin auto oli karmean värinen, kuten kuvista voi ehkä päätellä. Väri pintaan siis. Ja katto piti saada entisöityä. Onneks mukaan tuli toinen lasikuitukuuppa. Otin vanhasta metallirungon ja korjasin parempikuntoisen kuupan ja kiinnitin sen runkoon. Ihan ok. Paljon jämäkämpi ja siistimpi muutenkin. Poppareilla näkyi pysyvän hyvin ja saumasin liimamassalla. Sen verran oli rispaantuneet reunat. Tiivisteitähän tuo huutaa. Oikeastaan mitään tiivisteitä ei ole, joten joutuu säveltämään kaikkea. Katon ja korin väliin löytyi nopeasti melko sopivaa tiivistenauhaa Joensuun Kumipörssistä. Oviin löytynee helposti, samoin takaoviin. Muutama pitää vielä jostain keksiä. Sisusta kaipaa kyllä äänieristelvyjä ja mattoa. On aika meluisa, siis vaikka nämä meluisia on muutenkin, mutta tämä vielä erityisen ![]() Katto on siis nyt entisöity ja kori kohta maalattu kauttaaltaan. Kuvassa näyy alkuperänen väri. Pötköllään oleva katto on se ehjempi versio. Siinäkin nurkissa rapsakkaa, mutta ne sai lasikuidulla korjattua. Metallikehä katon alta olikin aika rapeana ja vaati pientä hitsuuttelua sinne ja tänne. Viimeisessä kuvassa kuuppa kunnostettuna ja metallikehykseen liitettynä. Talven aikana voi sitten uusia alustan ja paikkailla pieniä öljyvuotoja. Muuta vikaa en ainakaan vielä keksinyt. Ja parastahan tässä on se, että kesällä voi vetää paljaa...avona. Pistän heti lisää kuvia, kun netti pelais kunnolla.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. Viimeksi muokannut Korpikumpu : 19.03.2017 18:34 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ja tähän voinkin samalla näitä fiksuja kysymyksiä heitellä
![]() Mites se oli noiden HJ61:n akseleiden laitto tohon Berttaan? Nehän on jonkun 3" leveämmät, mutta eikös se ole lain sallimissa rajoissa jos nuo pistää alle? Eli eikös 100mm saa leveys muuttua akselivälillä? Vai muistanko väärin? Ainoa syy akseleiden vaihdolle on tuo lukkomurikka tuolla HJ:n akselissa ja etuakselissa ois suoraan levyjarrut. Tässä syy. Ja olispahan iisi swappi tehdä. Talven aikana oli myös tarkotus turbottaa tuo ja siihen löytykin ihan hyviä topiceja tuolta.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
sanoiko myyjä että tässä on sitten 3b moottori?tutun näköinen bertta
![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Siis meinaatko, että tässä on se isompi 3.4 litranen?
![]() ![]() Eihän se meikäläistä tietty haittaa ![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. Viimeksi muokannut Korpikumpu : 02.09.2016 19:58 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kyllä siinä 3b on olen sen itse sinne laittanut
![]()
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#6
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
bj40 öljyt,jakolaatikko moottori vm 80 3,4l | lambo84 | Maasturiprojektit | 1 | 14.12.2014 20:59 |
Myydään tojo bj40 vm.-80 | j.eriksson | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 17.05.2014 16:37 |
BJ40 käyttöentisöinti/ikuisuusprojekti | HJ60 | Maasturiprojektit | 1 | 13.02.2012 06:37 |
Myyty M:Toyota BJ40 vm.80 | Gegguli86 | O/M/V Ajoneuvot | 52 | 12.02.2009 15:22 |
Myyty BJ40 vm -80 | Jarmop | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 05.10.2008 18:58 |