Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.08.2016, 17:11
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

varavoimakoneista


Taas oli sähköt poikki vuorokauden verran. Meillä päin toki jokavuotista, mutta nyt ekaa kertaa lämpimään aikaan. Kaipa tässä tarttis ruveta jotain varavoimaa suunnittelemaan. Käyttötarve olisi ensisijaisesti kylmäkoneiden käyttöä ja erilaisten pienlaitteiden latailua. Valoa saa riittävästi erilaisilla ledituikuilla ym. Ruoka lämpiää kaasuhellalla tai takka/uunipaketilla.

Paljonko pitäisi olla potkua jääkaapin ja pakastimen käyttöön? Invertteriagregaatit ovat ilmeisesti sopivia tähän käyttöön.
Entäs jos ajattelisi jotain isompaa invertteriä akkujen perässä. Autolla voisi tuupata virtaa irtoakkuihin. Pitäisikö invertterin olla siniaaltomalli?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.08.2016, 17:51
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Moni jääkaappi haluaa sen siniaallon. Jos tarve on noinkin vähäistä, autojen akut riittää kohtuu pitkäksi aikaa. Itsellä on scaniassa 6 x 220 ah akut ja kyllä niillä pitäs kohtuu pitkän ajan ruokkia järjestelmiä. Vaatii vaan jatkoroikan scaniasta taloon sisälle. Sitten kun akut alkaa tyhjentyä riittävästi, järjestelmästä irtoaa automaattisesti 2 akkua varmistamaan scanian käynnistyksen. Sitte scania käyntiin ja lataamaan akkuja. Aika mukavasti senkin kone huokasee kun lataus nousee yli 28 volttiin ja akkupaketit yhdistyy. Laturina on mitattu 29 volttia ja 185 A. Ja saa muuten käyttää jonkin aikaa ennenkuin akut on taas täynnä. Kun sähköt palaa niin automaatilaturi lataa kaikki takaisin täyteen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.08.2016, 18:16
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Eli siis siniaaltoinvertteri, minkä kokoinen riittää kahdelle kylmäkoneelle?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.08.2016, 18:51
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Mulla on kaikki uudet ja vanhatkin jääkaapit sekä pakastimet pyöriny halvimmilla kiinangenuilla ja vastaavilla ongelmitta..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.08.2016, 21:45
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Taitaapi tuo generaattori aina olla enemmän semmoinen sinimuotoinen.

Tuohon virrankulutukseen sen verta että veikkaisin että 1000W siniaaltoinvertteri pitäs kyllä riittää. Se on vielä kohtuuhintainen. Yleensä käynnistys haukkaa reilummin tehoa mutta ei kai kompuralla oleva kaappi voi paljoa viedä. Miksi mulle on jääny mieleen että 1 kilowatti vuorokaudessa? No en mee vannomaan. Varmaan surffaamalla löytyisi tarkka tieto että paljonko haukkaa.

Ja ne hinnat. Reilusti yli tonni akkuihin ja muutama satanen invertteriin. Akut menee muutassa vuodessa pilalle. Nämä siis minulla olemassa olevia asuntoautossa. Maasturin akulla ei pitkään varmaan pörrää jos ei oo käynnissä. Toi kilowatti ois kuiteski aika iso määrä lisävaloja....toisaalta vuorokaudessa se tekis yksi lisäpitkä 24/7....

Jos nyt lähtisin nollillta niin ehkä generaattori ois se juttu ja älytön määrä bensaa jota vois kierrättää autoihin että se ois aina kohtuu tuoretta. Ja tuota generaattoria vois käyttää vaikka sitte antaan sille auton lohkolämmittimelle virtaa kun ei sitä töpselistä saa sähkökatkon aikana.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.08.2016, 21:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
Itsellä on scaniassa 6 x 220 ah akut ja kyllä niillä pitäs kohtuu pitkän ajan ruokkia järjestelmiä.
Minkälaisessa ajossa tuollainen auto on? Vaatii jo rungon vierestä tilaa jonkin verran mitä ei nykyautoissa ole.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.08.2016, 22:40
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Kyseinen auto on asuntoauto ( ex kirjastoauto) jonka on tehnyt vähämaa. Eli toi järjestelmä on ollut ihan uudesta lähtien. Lisäksi tästä löytyy 23 kW webasto joka itseasiassa muistuttaa normaalia öljypoltinta. Alkuperäinen 2 akkujärjestelmä. Tällä on nyt ajettu yhteensä 220 tkm. Eli sisäänajossa.

Vesikiertoinen lämmitysjärjestelmä ja tasainen lattia. Kone on se normaali 9 litranen turbo.

Perävälitys pitäisi vaihtaa harvemmaksi. Nythän se on sama suhde kuin LJ:ssä ja tavoite ois ehkä sama kuin HJ tasoa. Jos jollain on ylimääräinen ehjä niin ostan pois. Takatuuppari K92. Punaviivalla ku pyörittää niin 90 kulkee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.08.2016, 05:23
HiluxMan:n Avatar
HiluxMan HiluxMan ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 926
Perusasetus

Aggregaattia vesipumpulle


Lainaan ketjua, kun samanlainen asia.

Millainen tai minkätehoinen aggregaatti pitää olla, että 2.2 kW porakaivopumppu lähtee käyntiin?

Samalla käytettäisiin yhtä pakastinta ja jääkaappia.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.08.2016, 07:01
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Onkohan tuossa pumpussa heti täydet kuormat päällä. Eli taitaa haukata reilusti enemmän käynnistyksen alussa. Lähdettyään käyntiin taitaa kuitenkin viedä vähemmän kuin nimellisteho tai sitten ei.
Huono veikkaus mutta kai neljä kilowattia piisais?
Tässäkin tapauksessa, onko genukan valmistaja liioitellu yläkanttiin tehot ja saako siitä todellisuudessa niin paljon irti. Saattais olla viisainta mitata se pumpun todellisuudessa ottama teho käynnistyksessä ja sitte vasta hyökätä kauppaan genukkaa hakemaan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.08.2016, 07:51
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi Näytä viesti
Kyseinen auto on asuntoauto ( ex kirjastoauto) jonka on tehnyt vähämaa. Eli toi järjestelmä on ollut ihan uudesta lähtien. Lisäksi tästä löytyy 23 kW webasto joka itseasiassa muistuttaa normaalia öljypoltinta. Alkuperäinen 2 akkujärjestelmä. Tällä on nyt ajettu yhteensä 220 tkm. Eli sisäänajossa.

Vesikiertoinen lämmitysjärjestelmä ja tasainen lattia. Kone on se normaali 9 litranen turbo.

Perävälitys pitäisi vaihtaa harvemmaksi. Nythän se on sama suhde kuin LJ:ssä ja tavoite ois ehkä sama kuin HJ tasoa. Jos jollain on ylimääräinen ehjä niin ostan pois. Takatuuppari K92. Punaviivalla ku pyörittää niin 90 kulkee.
Nykyisessä työkalussa, josta tätäkin kirjoittelen, on kanssa 6x220a korilaitteille. Niille sitten 2x150a laturi. Lisäksi lämpöpumpuille 6x220a ja 110a laturi. Tallissa ladataan 2x52a latureilla. Juu, kirjastoautokuski...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 10:32 (GMT +2).