![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() hiaceen hidas puoliApua ! hiceen cruserin jakolaatikko. Onko kokemuksia?ajatuksena saada hidas puoli hiasuun.Hiace on vm 2011,vois sopia cruiserin 120 jakoloota onko kellään tietoa asiasta?
Viimeksi muokannut fordcalaxie62 : 01.12.2021 11:44 Perustelu: aiheeton |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hiasessa on kai joku R-sarjan johdannainen se loota ja hiluksissa-05 ja uudemmat on R151 kanssa,KZJ95 on R sarjaa kanssa joten helpoiten saattas käydä koko laatikko paketti suoraan,kytkin koppa käynee ku moottorit on samat. En ny muista kummalla puolella on Hiasessa perä mut se ratkasee ensinnä,pituudessa on kai eroja myös,kartaanit lyhentämällä/jatkamalla se tosin hoituu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Niin siis hiluxeissa on etukardaani oikealla -04 asti,sen jälkeen vasemmalla. Muistelisin et hiluksiin tuli R151f laatikko -01 ja on sama yhä edelleen vaikka jakoloota on eri. Hiluksin jako lootassa ei ole keskitasaus pyörästöä joten siksi ns. ei-jatkuva neliveto,KDJ120 on keskitasauspyörästö Torsen lukolla ja kytkettävällä lukolla joten sikäli hyvä,saatto näin olla jo KZJ95 Cruisereissa. Mun tietääkseni on hasessa eri jakoloota ku missään muussa ja sitä myöten eri kiinnitys jakikselle,koska päävaihteisto on kuitenkin melkeen sama ni päälaatikon takimmainen holvi vaihtamalla pitäis saada sopimaan vaikka se Cruiserin jakis. Tähän tyyliin onnistuu vanhemmissa R-sarjalaisissa ristisiitokset. Itellä on hiluksissa Runnerin päälaatikosta kuoret,LJn sisuskalut;KZJ keppimekanismi,hiluksin jakis TGn muutos nippeleillä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#4
|
|||
|
|||
![]() hiasu
oikeassa olette tosiaan, kardaani vaihtaa puolta uudemmissa hiluxeissa.muutenkin tutkinu asiaa, lopputulema on se että hiluxin vaihteistoa ja jakolaatikkoo aletaan metästää ja jossain vaiheessa murjoon paikalle
Viimeksi muokannut fordcalaxie62 : 01.12.2021 11:45 Perustelu: aiheeton |
#5
|
|||
|
|||
![]()
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=139923
Tuolla on juteltu aiheesta, tosin 10 vuotta vanhemmasta hiacesta. Näin yleisellä tasolla, itse en enää huolisi käyttöautoa kytkettävällä nelivedolla. Jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä on vain niin paljon parempi talvella. Tönkkineliveto puskee, tai sitten perä luistaa tai muutenvain vääntää kääntäessä vastaan. Ja takavedolla erityisesti hiace on pirun liukas. Itse ainakin hommaisin sellaisen jakiksen, jossa on tasauspyörästö tai jättäisin vaihtamatta. Viimeksi muokannut Ippe69 : 10.08.2016 15:06 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jeeppien (esim. XJ) laatikot eivät paljoa maksa, mutta kannattaa huomata että takakardaanin lähtö on usein liukuholkkityyppinen laipan sijaan. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Warn: hidas uloskelaus | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 05.09.2010 19:38 |
lj-70 hidas.. | ohvipete | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 15.04.2008 12:08 |
RJ:n hidas puoli + napalukot | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 24.12.2007 11:28 |
HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puoli | osilpi | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.06.2006 23:21 |
Toyotaan hidas takaveto | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 19.04.2005 11:31 |