Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.08.2016, 07:08
fordcalaxie62 fordcalaxie62 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.01.10
Sijainti: siikainen
Viestit: 9
Perusasetus

hiaceen hidas puoli


Apua !
hiceen cruserin jakolaatikko. Onko kokemuksia?ajatuksena saada hidas puoli hiasuun.Hiace on vm 2011,vois sopia cruiserin 120 jakoloota onko kellään tietoa asiasta?


Viimeksi muokannut fordcalaxie62 : 01.12.2021 11:44 Perustelu: aiheeton
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.08.2016, 23:30
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordcalaxie62 Näytä viesti
Apua !
hiceen cruserin jakolaatikko. Onko kokemuksia?ajatuksena saada hidas puoli hiasuun.Hiace on vm 2011,vois sopia cruiserin 120 jakoloota onko kellään tietoa asiasta?
Hiasessa on kai joku R-sarjan johdannainen se loota ja hiluksissa-05 ja uudemmat on R151 kanssa,KZJ95 on R sarjaa kanssa joten helpoiten saattas käydä koko laatikko paketti suoraan,kytkin koppa käynee ku moottorit on samat. En ny muista kummalla puolella on Hiasessa perä mut se ratkasee ensinnä,pituudessa on kai eroja myös,kartaanit lyhentämällä/jatkamalla se tosin hoituu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.08.2016, 22:55
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordcalaxie62 Näytä viesti
hiluxissa eri puolella kardaani kuin hiasussa, mut land cruiseris samalla puolella.siltä pohjalta itekin ajattelin lähtee setvimään cruiserin jakosen sopivuutta
Niin siis hiluxeissa on etukardaani oikealla -04 asti,sen jälkeen vasemmalla. Muistelisin et hiluksiin tuli R151f laatikko -01 ja on sama yhä edelleen vaikka jakoloota on eri. Hiluksin jako lootassa ei ole keskitasaus pyörästöä joten siksi ns. ei-jatkuva neliveto,KDJ120 on keskitasauspyörästö Torsen lukolla ja kytkettävällä lukolla joten sikäli hyvä,saatto näin olla jo KZJ95 Cruisereissa. Mun tietääkseni on hasessa eri jakoloota ku missään muussa ja sitä myöten eri kiinnitys jakikselle,koska päävaihteisto on kuitenkin melkeen sama ni päälaatikon takimmainen holvi vaihtamalla pitäis saada sopimaan vaikka se Cruiserin jakis. Tähän tyyliin onnistuu vanhemmissa R-sarjalaisissa ristisiitokset. Itellä on hiluksissa Runnerin päälaatikosta kuoret,LJn sisuskalut;KZJ keppimekanismi,hiluksin jakis TGn muutos nippeleillä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.08.2016, 05:14
fordcalaxie62 fordcalaxie62 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 04.01.10
Sijainti: siikainen
Viestit: 9
Perusasetus

hiasu


oikeassa olette tosiaan, kardaani vaihtaa puolta uudemmissa hiluxeissa.muutenkin tutkinu asiaa, lopputulema on se että hiluxin vaihteistoa ja jakolaatikkoo aletaan metästää ja jossain vaiheessa murjoon paikalle

Viimeksi muokannut fordcalaxie62 : 01.12.2021 11:45 Perustelu: aiheeton
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.08.2016, 06:31
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=139923
Tuolla on juteltu aiheesta, tosin 10 vuotta vanhemmasta hiacesta.

Näin yleisellä tasolla, itse en enää huolisi käyttöautoa kytkettävällä nelivedolla. Jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä on vain niin paljon parempi talvella. Tönkkineliveto puskee, tai sitten perä luistaa tai muutenvain vääntää kääntäessä vastaan. Ja takavedolla erityisesti hiace on pirun liukas. Itse ainakin hommaisin sellaisen jakiksen, jossa on tasauspyörästö tai jättäisin vaihtamatta.

Viimeksi muokannut Ippe69 : 10.08.2016 15:06
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.08.2016, 23:07
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=139923
Tuolla on juteltu aiheesta, tosin 10 vuotta vanhemmasta hiacesta.

Näin yleisellä tasolla, itse en enää huolisi käyttöautoa kytkettävällä nelivedolla. Jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä on vain niin paljon parempi talvella. Tönkkineliveto puskee, tai sitten perä luistaa tai muutenvain vääntää kääntäessä vastaan. Ja takavedolla erityisesti hiace on pirun liukas. Itse ainakin hommaisin sellaisen jakiksen, jossa on tasauspyörästö tai jättäisin vaihtamatta.
Ja kun keskitasaus lipsuu ni talvella ei pääse mihinkään,jossei oo mitään lukkoa keskellä,kitkalukolla taas ei tee maastossa mitään. Joten paras ois vaikka se Cruiserin jakis jossa Torsen lukko sekä 100% lukko,sen kanssa ku sais vielä kytkettävän nelivedon eli etuvetarit vapaaksi ja napalukot ni olis kaikki.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.08.2016, 09:58
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordcalaxie62 Näytä viesti
oikeassa olette tosiaan, kardaani vaihtaa puolta uudemmissa hiluxeissa.muutenkin tutkinu asiaa, lopputulema on se että hiluxin vaihteistoa ja jakolaatikkoo aletaan metästää ja jossain vaiheessa murjoon paikalle
Yksi, vaikkakaan ei välttämättä järkevin vaihtoehto, on Jeepeissä majaileva AX-5 ja sen perässä NP231 tms. jakis. Edessä kardaani kuskin puolella, ja AX-5 naittuunee (-nee siksi etten itse ole vielä saanut omaa ristisiitostani valmiiksi, netistä löytyy toteutettujakin) vanhemman Hiluxin G-sarjalaiseen kytkinkoppaan. Kytkinakseli pitää tosin vaihtaa Toyotan laatikosta.

Jeeppien (esim. XJ) laatikot eivät paljoa maksa, mutta kannattaa huomata että takakardaanin lähtö on usein liukuholkkityyppinen laipan sijaan.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.08.2016, 21:02
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samikoo Näytä viesti
Yksi, vaikkakaan ei välttämättä järkevin vaihtoehto, on Jeepeissä majaileva AX-5 ja sen perässä NP231 tms. jakis. Edessä kardaani kuskin puolella, ja AX-5 naittuunee (-nee siksi etten itse ole vielä saanut omaa ristisiitostani valmiiksi, netistä löytyy toteutettujakin) vanhemman Hiluxin G-sarjalaiseen kytkinkoppaan. Kytkinakseli pitää tosin vaihtaa Toyotan laatikosta.

Jeeppien (esim. XJ) laatikot eivät paljoa maksa, mutta kannattaa huomata että takakardaanin lähtö on usein liukuholkkityyppinen laipan sijaan.
Hmm,G sarjaa ei oo ollu Toyotan K sarjan koneen perässä joten kytkinkoppaa ei valmiina ole,ahdasta olis kytkimenkin takia. Ja onhan Jeepillä AX-15 joka on käytännössä R sarjan loota,kytkin akselit käy niissäkin ristiin.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Warn: hidas uloskelaus Paavo Tekniikka & Jutustelu 7 05.09.2010 19:38
lj-70 hidas.. ohvipete Tekniikka & Jutustelu 9 15.04.2008 12:08
RJ:n hidas puoli + napalukot RoJu Tekniikka & Jutustelu 14 24.12.2007 11:28
HJ kytkin temppuilee, jakolaatikosta hidas puoli osilpi Tekniikka & Jutustelu 7 10.06.2006 23:21
Toyotaan hidas takaveto Kupla Tekniikka & Jutustelu 14 19.04.2005 11:31


Sivu luotu: 06:31 (GMT +2).