![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kuorma-autojen vetotavoista..Pölliautojen tuskaa tuolla huonoilla metsäteillä seuranneena ihmettelen miksi rekoissa ei käytetä vetävää etuakselia? Teliveto alkaa olla jo lähes kaikissa, mutta sen ongelma on huono eteneminen ilman kuormaa. Hieman painoa kun ottaa niin puskee. Jos sen vetävän taka-akselin siirtäis eteen niin luulis menevän tyhjänä ja täytenä, lisäksi ohjautuis paremmin. Elikkä vetotapa4x4+2.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Liikaa painoa ja liian kallis.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Itse ajan kasivetosta viis akselista hiab(fassi 1500) autoo, aivan järettömän hyvä peli menee. Toki eihän sillä rahtia paljoo ajeta.
http://forums.offipalsta.com/album.p...ctureid=118702
__________________
-Kaikki alta 100 tonnimetriset on laskureita, yli olevat on nostureita -Rantakunnossa se on hyljekkin -KYM#6 Viimeksi muokannut puruluu : 10.01.2015 18:57 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Eikai se painoa lisää jos se vetävä takimmainen akseli siirtyy vaan eteen?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuleehan siihen väkisin joku järeä jakoloota ja yks pitkä kartaani lisää ja riittävän kestävä vetävä etunen taitaa painaa suhteessa enemmän kuin taka-akseli.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Onhan ainakin Mannilla nesteveto etuakselilla, se on ainakin kevyempi kun normi vetävä akseli.
__________________
-Kaikki alta 100 tonnimetriset on laskureita, yli olevat on nostureita -Rantakunnossa se on hyljekkin -KYM#6 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Dolicapilla ainakin 6x6 volvoja krazin renkailla.
Lehtijuttu pdf muodossa. http://www.metsatrans.com/Lehdet/200...tkaanlahes.pdf
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Meitillä on paloautona neliveto Scania ja parempaa laitetta saa hakea. Jatkuva nelikko on ihan saakelin hyvä ja helppo ajettava kelissä kuin kelissä.Vaan Köyhässä Suomaliassa on totuttu liukastelemaan nostoteliautoilla siinä missä muualla vedetään asvaltillakin tandemilla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
on kyl ruma ku perkele. oikee irvikuva maasto kuorkista ![]() ![]() ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Laitetaan nyt edes yksi kuva ettei ole ihan kuiva topiikki ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Baxxter on asian ytimessä.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jaa, enpä ihan samaa mieltä tuosta osaa olla. Niitä teitä kuitenkin omistajien toimestakin ajellaan yleensä paljon useammin henkilöautoilla kuin mitä tukkirekoilla. Tietenkään se tien kantavuus ei ilmi tule henkilöautolla ajellessa, mutta muuten kunto tulee kyllä hyvin. Ja huonoksi ne tiet yleensä menee, kun kelirikkoaikaan menee syystä tai toisesta se puunajo... Vaan tietäähän sen nuo puunostajatkin ja yleensä mukisematta ajattavat sitten soraa, kun tie on huonoksi mennyt.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Samaan aikaan mitä nujuat yhtä kuormaa jostain suonsilmästä,nostoteliukko on ajanu jo kaks reissua paremmilta paikoilta tehtaalle.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Sama juttu kun ei raaskita ostaa napaperäistä. Normaaliperänen vetää esim hangessa ja mudassa silleen nykimällä ja menee helposti tikut poikki. Sama liikkewllelähdössä suurella kuormalla napaperänen lähtee hiljaa hiertämällä ku taas tikkuperänen potkasee sutimaan. Muttakun se napaperänen maksaa ja vie sen litran enemmän satasella nii kannattaa kuovittaa....
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kuorma-autojen ajopäivä Nokialla 18.6. (VARAUS!) | tmx50 | Tapahtumat | 5 | 16.06.2006 08:01 |
kuorma-autojen rengas säännöt | Humu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 10.02.2006 15:35 |
Autojen pienoismalleja | samisami2 | Chit-Chat | 10 | 24.01.2006 15:56 |
Kuorma-autojen rajottimen nopeus 80km/h | samisami2 | Chit-Chat | 61 | 23.11.2005 07:24 |
Tampereen kuorma-autojen hautausmaa | samisami2 | Chit-Chat | 10 | 09.05.2005 10:52 |