Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2015, 23:52
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

auton laturin vapaakytkin


on olemassa uudehkoissa ja uusissa autoissa, mutta miksi loppujen lopuksi sitä tarvitaan?

__________________
no 5 year warranty awailable ,нет 5-летняя гарантия ,no 5-aastane garantii ,全く5年間保証しない ,沒有5年質保 ,ej 5 års garanti, aucune garantie de 5 ans, ไม่รับประกัน 5 ปี,no 5-sano damaanad, keine 5-Jahres-Garantie, ymmärräkkönää ei 5 vuojentakkuuta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.01.2015, 00:17
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tasaamassa moottorin työtahtien muodostamia iskuja / värinöitä laturilta
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2015, 02:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis vapaa kytkin, ei kumijousitettu hihnapyörä, esim. ranskalaisissa


Oliskohan sittenkin tuo vapaakytkin säästämässä moniurahihnan kiristintä/hihnaa? Kun tuommoisen räikkämallinesen laturi vaihdoin jäykällä hihnapyörällä olevaan, niin kiristin otti itseensä, kun esim. kytkin tuli nostettua ylös liian isolla kierroksilla.
Ja tuommonen ranskalaisversio, missä hihnapyörä on liukulaakeroitu laturin ankkurin navan yhteyteen, hihnapyörän ulkopinnassa nätti vulkanoitu kumi välittää väännön laturille...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.01.2015, 08:20
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

http://www.skf.com/fi/products/vehic...ley/index.html
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.01.2015, 08:51
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Ymmärrät asian kun saat käteesi tuommoisen nykyaikaisen 180A laturin, ei semmoista massaa pyöritetä kumihihnalla ja dynaamisella kiristimellä kovin kauaa ilman kytkintä.

Kahteen viikkoon meilläkin taas pariin autoon laitettu uudet kun muuttuu jäykäksi hajotessaan toi kytkin.

Toinen oli solminut hihnansa vesipumpun ympärille ja toisessa kuulosti, et on kone paskana kun kävi ja hihna hakkasi apparin lattiaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.01.2015, 09:06
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

On se kumma ku mulla tossa raktorissa pelaa ilman kytkimiä.?
Ja vähän sama asia noitten kaksoismassa kytkinten kanssa. Miks ennen ei tarvinnu?
Ja kummissakin tapauksissa käyttöikä alle puolet mitä perinteisellä tyylillä oli.
Selittäkääpä se!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Laturin vaihto jappe Tekniikka & Jutustelu 0 29.08.2011 07:59
Myyty raptor 660r -05 startin vapaakytkin+ratas mäksä O/M/V Muut 25 06.06.2011 23:21
Laturin käämitys myllis Tekniikka & Jutustelu 14 10.09.2010 18:19
Laturin säätimistä SamiN Tekniikka & Jutustelu 3 05.11.2009 23:30
Laturin sivuääni yama43 Tekniikka & Jutustelu 6 26.11.2006 15:05


Sivu luotu: 05:48 (GMT +2).