Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.01.2015, 14:06
ADHJ ADHJ ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 01.01.15
Sijainti: Kalakukko
Viestit: 4
Perusasetus

89- toyota 60 rallattelee...


Tuli hommattua tuollainen ei "vielä" metsässä rymytty siisti kuntoinen Hj60. Edellinen omistaja ei ole ajanut autolla neliveto päällä mies muistiin, vaan oli körötellyt takaveto päällä työmatkoja. Kuitenkin päätin kokeilla nelikon toimivuutta ja toimiihan se. Huom! öljyt tarkastettu joka reiästä ja vaihdettu silppua ei ole tullut. Joo ja ongelmani on kun nostan kaasun ylös kuuluu mukava jusrkaus ja rallatus jostain edestä, joka häviää vauhdin tasaantuessa. Vetopäällä ei kuulu mitään millään nopeudella. Ja myöskään pienillä vaihteilla 1-2-3 ei ole tuota ongelmaa. Kyseessä 5lovinen laatikko. Takaveto päällä ei ongelmaa ole. Etu kardaanin jatko oli aika jumissa ja jouduinkin käyttämään hieman voimakeinoja jotta sain jatkon auki ja rasvattua. Jatkossa on klappia jonkun verran ristikot ok. ONKO IDEOITA??? jakolaatikko? etuperä? onko muilla ollut samanlaisia ongelmia?? Kiitos jo nyt jo kaikille jotka auttavat ongelmassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.01.2015, 14:10
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Toimiiko etuveto varmasti? Kytkeekö vapaanavat vissi molemmin puolin?

Onnittelut hankinnasta!
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.

Viimeksi muokannut A-P : 01.01.2015 14:13
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.01.2015, 14:17
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Korotettu?


Jos se liuku ollut totaalisen jumissa,Niin voisko rasittaa pinionin tai jakolaatikon lähdön laakereita?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.01.2015, 19:34
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Tuo ääni kuullostaa tutulta. Just samat oireet tuli 2"korotuksen jälkeen. Säikäytti aikas paljon ensimmäisellä kerralla kun kuuli.
Kardaani oli käytännössä välyksien suhteen uudenveroinen.
Aloin katselemaan etukardaanin kulmia, jotka muuttui jakolaatikon puolella väärään kulmaan suhteessa etuperän puolimmaiseen korotuksen jälkeen.
Laitoin tuplanivel kardaanin. (5vaihteisesta hj60:sestä, ennen 11/1984 valmistetusta) Etummaisen osan tosin jätin tästä alkuperäisestä, ettei tarvinnut vasta huollettua etuperää alkaa aukomaan, tuon erijakoisen laipan vaihtamiseksi(boorit on samat ja n.1cm muistaakseni piti lyhentää booriosaa, kun on pidempi).
Jakolaatikkoon laippa pitää vaihtaa ennen 11/1984 valmistetusta, tuon laipanjaon takia. (4 tai 5vaihteisesta käy laippa)
1 uusi ristinivel tuli tuohon tuplanivel kardaaniin laitettua.
Ja nyt saa ajaa nelivedolla äänettömästi niin lujaa kun haluaa ja moottorijarruttaa.
Tuossa kuva mitä kulmilla tarkoitan. Etuperässä korotuksen jälkeen kulma oikeastaan ihan suorassa, niinpä vaatii tuplanivelen värinättömästi toimiakseen. http://i51.tinypic.com/30cowmc.jpg Jospa tästä kirjoituksesta joku saa selvän mitä tarkoitan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2015, 19:53
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PH75 Näytä viesti
Tuo ääni kuullostaa tutulta. Just samat oireet tuli 2"korotuksen jälkeen. Säikäytti aikas paljon ensimmäisellä kerralla kun kuuli.
Kardaani oli käytännössä välyksien suhteen uudenveroinen.
Aloin katselemaan etukardaanin kulmia, jotka muuttui jakolaatikon puolella väärään kulmaan suhteessa etuperän puolimmaiseen korotuksen jälkeen.
Laitoin tuplanivel kardaanin. (5vaihteisesta hj60:sestä, ennen 11/1984 valmistetusta) Etummaisen osan tosin jätin tästä alkuperäisestä, ettei tarvinnut vasta huollettua etuperää alkaa aukomaan, tuon erijakoisen laipan vaihtamiseksi(boorit on samat ja n.1cm muistaakseni piti lyhentää booriosaa, kun on pidempi).
Jakolaatikkoon laippa pitää vaihtaa ennen 11/1984 valmistetusta, tuon laipanjaon takia. (4 tai 5vaihteisesta käy laippa)
1 uusi ristinivel tuli tuohon tuplanivel kardaaniin laitettua.
Ja nyt saa ajaa nelivedolla äänettömästi niin lujaa kun haluaa ja moottorijarruttaa.
Tuossa kuva mitä kulmilla tarkoitan. Etuperässä korotuksen jälkeen kulma oikeastaan ihan suorassa, niinpä vaatii tuplanivelen värinättömästi toimiakseen. http://i51.tinypic.com/30cowmc.jpg Jospa tästä kirjoituksesta joku saa selvän mitä tarkoitan
Ja se lisäys, että 2" korotusjouset kyseessä, eikä korinkorotus, joka ei tähän kulmaan mitenkään vaikuttaisikaan. Näin asian selvennyksenä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2015, 20:33
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Laitan panokseni likoon pinjonin mutterin löysyydelle eli laakerissa klappia. Ja jos kardaani on seissy niin ristikot on varmaan vainaat. Ensiapuna voi kokeilla rasvausta.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2015, 21:35
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ADHJ Näytä viesti
Etu kardaanin jatko oli aika jumissa ja jouduinkin käyttämään hieman voimakeinoja jotta sain jatkon auki ja rasvattua. Jatkossa on klappia jonkun verran ristikot ok.
Purit siis kardaanin liusta kahteen osaan ja rasvasit ja kasasit takaisin.

Menikö kardaanin pooritus samaan asentoon kuin alunperin? Toyotassakin varmaan jotkut ajoitusmerkit kardaanissa, jotka tulisi olla oikein, muuten jyrrää ja pörrää. (On voinut olla jo aiemmin väärin, jos joku "huoltanut")
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään HJ 60 vm-89 Team Lypsikki O/M/V Ajoneuvot 9 06.11.2010 20:30
Myyty M:Toyota Hilux 2.4 -89 H@nde O/M/V Ajoneuvot 2 23.08.2009 21:16
Myyty Toyota liteace 2.0-89 akp O/M/V Ajoneuvot 0 08.08.2008 11:12
M: Toyota Corolla '89 makkepuu O/M/V Ajoneuvot 0 27.01.2008 00:44
Hj 60 -80 ja -89 mallien jousituksen erot Tekniikka & Jutustelu 6 04.08.2005 20:57


Sivu luotu: 07:42 (GMT +2).