Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.12.2014, 20:28
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

BlaZZeri -88


Volvo on ajokunnossa ja jatkojalostus on hidastunut vapaa-ajan puutokseen ja osien keräilyyn, nyt on siis hyvä aika aloitella (taas) yhtä lisä projektia
Velipoijalla on tuollanen -88 Blazeri maannut hallin nurkalla 3-4 vuotta talviunilla, sitä ennen toimi hällä käyttöautona n. 6-7 vuotta. Jäi silloin aikanaan katsastamatta kaikennäköisten vaivojen takia, erinäisten vaihtokauppojen jälkeen Laazeri vaihto omistajaa mutta ei pihapiiriä.
Loppukesästä sitä on tullu pikku hiljaa heräteltyä henkiin, vesipumppu, takakartaanin ristikko tuli vaihdettua ja raidetanko oikastua. Näillä eväin sai malmikasan liikkumaan omin voimin (voima on suhteellinen käsite 6.2d ). Tekniikka toimii kaikin puolin, loota jonkin aikaa ennen pitkää parkkia vahvistusrempattu TH700 kone siis 6.2d. Akseleista tuli huomattua että tuoreemmat 10 pulttiset 30 boorisilla vetareilla. Renkaat on kestävät ja kamalat lapikkaat. Koppa ei niin kauhean mätä, joskus 2007 on hieman kiireellä ja nuoruuden innolla paikkailtu ja jousitusta korotettu ja jne jne... Nyt tarkoitus siis saattaa takaisin henkiin ja vähän parannella (tai ainakin muutella) jostain suunnalta.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20140723_004.jpg‎
Views:	1040
Size:	103,2 Kt
ID:	55690   Click image for larger version

Name:	WP_20141018_001.jpg‎
Views:	1209
Size:	69,6 Kt
ID:	55691   Click image for larger version

Name:	WP_20141018_002.jpg‎
Views:	1099
Size:	74,4 Kt
ID:	55692  
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.12.2014, 20:56
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Joulun pyhien pakkohuilin jälkeen oli tarkoitus alkaa takajarrujen herättely ja jousien vaihto 56" pitkiin, samalla siis riippujen kääntö alaspäin. Myös etumurros tarvis vaihtaa kunhan vetarit kotiutuu tullista, etukardaani tarvii myös uuden eturistikon.

Click image for larger version

Name:	WP_20141114_001.jpg
Views:	518
Size:	82,9 Kt
ID:	55694Click image for larger version

Name:	WP_20141114_002.jpg
Views:	511
Size:	56,5 Kt
ID:	55695Click image for larger version

Name:	WP_20141206_001.jpg
Views:	500
Size:	74,4 Kt
ID:	55696Click image for larger version

Name:	WP_20141227_025.jpg
Views:	533
Size:	62,5 Kt
ID:	55702

Taakse tuli jarruletku vaihdettua ja vedettyä uudet putket sylkyille, toisen puolen sylinteri kaipas kevyen hoonauksen. Kengissä oli vielä pintaa sen verran että saa olla toistaseks. Jarruvaijerit lisätty hankinta listalle.
Nykyisellä korotuspalat + kierrejouset yhdistelmällä on aika kivireki ajolleen. Nykyiset takajouset on tarkoitus siirrellä eteen.
Tankille aikanaan leikattu "huoltoluukku" helpotti tankin irrotusta mukavasti.

Click image for larger version

Name:	WP_20141227_020.jpg
Views:	528
Size:	63,9 Kt
ID:	55701Click image for larger version

Name:	WP_20141227_018.jpg
Views:	562
Size:	78,3 Kt
ID:	55700Click image for larger version

Name:	WP_20141227_010.jpg
Views:	492
Size:	56,6 Kt
ID:	55699Click image for larger version

Name:	WP_20141227_005.jpg
Views:	512
Size:	54,4 Kt
ID:	55697

Vaihdelootan kannattimen vois tehdä vähän järeämmästä ja matalemman, sais siihen jotain panssarin tynkää kiinni samalla.

Click image for larger version

Name:	WP_20141227_007.jpg
Views:	485
Size:	47,1 Kt
ID:	55698


__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.12.2014, 21:26
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Sitten alkoikin takajousien ja korvien poisto.

Click image for larger version

Name:	WP_20141227_022.jpg
Views:	454
Size:	88,7 Kt
ID:	55703Click image for larger version

Name:	WP_20141227_023.jpg
Views:	477
Size:	56,5 Kt
ID:	55704

Budjetti on huomattavasti Blazeria pienempi joten nautitaan tekemisen ilosta Eikä jaksa piirrellä leikkeitä ja odotella niitä... Korvie leikaten ja hitsaten. Lauantain klo. 15 loppu lanka migistä, eikä mistään enään saanut lisää. Meni siis puikko hommiks. Viimeks joskus 15 vuotta takaperin hitsannu puikolla yhtään mitään.

Click image for larger version

Name:	WP_20141227_027.jpg
Views:	497
Size:	84,2 Kt
ID:	55705Click image for larger version

Name:	WP_20141227_028.jpg
Views:	464
Size:	70,5 Kt
ID:	55706

U-pultit narsku poikki järjestään lämmöistä huolimatta (yllätys kun vain 12mm ja helvetin pitkät). Tilapäiset taivuttaen hyllystä lyötyneestä 16mm rosteri tangosta. Ei ihan tullut nättiä kaarta, mutta kestänee kotimettäs ajelun

Click image for larger version

Name:	WP_20141228_002.jpg
Views:	458
Size:	51,7 Kt
ID:	55707Click image for larger version

Name:	WP_20141228_003.jpg
Views:	534
Size:	89,0 Kt
ID:	55708

Vanhat jouset irti etupultit katkaisemalla. Oli sitten jumis katkaistut pultin kannatkin siellä korvassaan, muutenkin hieman typerästi mutteri siellä rungon ja korvan välissä... Piti poistaa 56" pakoista yks lehti poies, keskinaula auki ja pakasta paljastui pari poikkinaista lehteä Päällepäin aivan eheen näköinen. Toinen oli onneks ehjä. Nurkalta löyty pari romupakkaa josta löyty puuttuva lehti.

Click image for larger version

Name:	WP_20141228_005.jpg
Views:	421
Size:	75,6 Kt
ID:	55709Click image for larger version

Name:	WP_20141228_006.jpg
Views:	454
Size:	96,5 Kt
ID:	55710

Oli rungosta ohentunut ihmeellisesti 200mm kohta paperin ohueks, muuten tuntu olevan ihan tervettä. Ja taas meni puikko pelleilyks, puikko on paikassaan hyvä. Mutta ei meikäläisen käsittelyssä asentohitsauksiin.

Click image for larger version

Name:	WP_20141229_002.jpg
Views:	461
Size:	54,0 Kt
ID:	55711Click image for larger version

Name:	WP_20141229_009.jpg
Views:	467
Size:	47,4 Kt
ID:	55712

Kuinkahan tuon riipun liikerata. Täytyy varmaan saada lisää kulmaa tuon kuvan tilanteesta eteenpäin? Taaksepäin menee varmasti riittävästi.

Click image for larger version

Name:	WP_20141229_005.jpg
Views:	502
Size:	81,2 Kt
ID:	55714Click image for larger version

Name:	WP_20141229_004.jpg
Views:	465
Size:	65,2 Kt
ID:	55713

Puoli valmis tuote maalattuna ja lopputilanne. Kiire olis saada pyörille ja pois nosturilta uuden vuoden olojen jälkeen jotta pääsee käyttöauton laturia vaihtaan. Pitihän senkin nyt tähän väliin kypsyä. Ja sitte taas työt alkaa häiritteen.

Click image for larger version

Name:	WP_20141229_011.jpg
Views:	512
Size:	68,8 Kt
ID:	55716Click image for larger version

Name:	WP_20141229_006.jpg
Views:	524
Size:	76,8 Kt
ID:	55717
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2015, 17:48
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Nyt on saatu malmikasa takas pyörilleen

Tuollaset jouset tuli sitten lopulta niputettua. Neljä lehteä + kuormalati. Hyvin rasvari rasvalla voideltuna.
Click image for larger version

Name:	WP_20150110_001.jpg
Views:	485
Size:	73,6 Kt
ID:	56146

Tuollases asennos se on nyt perä ilmaan nostettuna. Takapuolelle tein pulttien vastapeluriks 10x30 latasta palat.
Click image for larger version

Name:	WP_20150110_008.jpg
Views:	491
Size:	81,4 Kt
ID:	56147 Click image for larger version

Name:	WP_20150110_007.jpg
Views:	478
Size:	78,9 Kt
ID:	56150

Siirsin korvia 50mm taakse alkuperäiseltä paikalta. Olis varmaan saanu ottaa hieman lisää. Vai mikä on hyvä riipun kulma auton paino päällä?
Click image for larger version

Name:	WP_20150110_010.jpg
Views:	484
Size:	80,5 Kt
ID:	56148Click image for larger version

Name:	WP_20150110_011.jpg
Views:	563
Size:	74,0 Kt
ID:	56149

Pitäisköhän tuota perän kulmaa kääntää hiukan suorempaan? Alkaa oleen aika heitto kardaanin tulo ja lähtö kulmilla. Lähtö jakolootan päästä on pienellä kulmalla alaspäin.
Click image for larger version

Name:	WP_20150110_005.jpg
Views:	512
Size:	81,4 Kt
ID:	56154

Aavistuksen nousi takapää verrattuna aikasempaan korokepala+kierrejousi yhdistelmää. Iskareita huutaa pidempiä, muuten on ajomukavuus aivan uusissa lukemissa. Aika pehmeän tuntuinen vaikka on suht timmit iskarit.
Hiukan on kenollaan tuonne apparin puolelle, mutta se pitäis suoristua kun saa etujouset vaihdettua. On noi alkuperäiset etuset aivat mutkalla ylöspäin Jos joltain löytyy tuota takalasin vaijeria+ moottoria, olisin hyvin kiinnostunut. Sais tuon reiän tukkia luukusta
Peräkoukkukin jäi yli jos jollakin olis tarvetta??
Click image for larger version

Name:	WP_20150111_003.jpg
Views:	627
Size:	66,3 Kt
ID:	56151Click image for larger version

Name:	WP_20150111_005.jpg
Views:	607
Size:	72,2 Kt
ID:	56152Click image for larger version

Name:	WP_20150111_006.jpg
Views:	697
Size:	77,1 Kt
ID:	56153Click image for larger version

Name:	WP_20150111_004.jpg
Views:	620
Size:	67,2 Kt
ID:	56157

Tuli kasattua Ameriikan vetari uudella nivelellä ja ulommalla purkuosa vetarilla. Tuosta jatkuu toivon mukaan ens vloppuna, hyvä jos kerkiäis etujousia samalla jo vaihteleen.
Click image for larger version

Name:	WP_20150111_008.jpg
Views:	531
Size:	66,8 Kt
ID:	56155

Oliskohan jollain kertoo/suositella minkä pitusta takaiskaria kannattais kattella? Nosturilla perä ilmassa kiinnityspisteiden väli on sellanen 76cm, mut varmaan pidemmät tarvis olla että pääsee vähän vääntyyn vielä alaspäin? Hyvä jos sais alkup. kiinnityspaikat hyödynnettyä. Ebaystä http://www.ebay.co.uk/itm/DISCOVERY-...item1e81f8d356 löytyy näköjään vaikka mitä, varsinkin LandRover iskareita helvetin pitkällä iskulla, mut näyttävät olevan tappi-tappi kiinnityksillä eikä viittis turhaan uusia korvia alkaa väsäileen. Vai täytyykö odotella että saa eteen vaihdettua jouset ja venyteltyä traktorilla nurkan ylös?
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.01.2015, 14:12
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Yritys oli alkaa tulevia etujousia fiksaileen, lähinnä puslien vaihto noihin uretaanimalleihin. Vanhojen puslien poisto prässillä tuppas tökkiin ja sitte piti Volvoa käydä hieman ulkoiluttamassa. Kello yllätti ja homma jäi kesken, viikon päästä pitäis päästä taas jatkamaan. Monellakohan lehdellä noi pakat pitäis kasata, kuormalati jää ainakin poies, mutta pitäisköhän jättää yks lehti vielä lisäks hallin nurkkaa? Takana on nyt ne 56" jouset 4 lehdellä (+kuorma) riippujen käännön kera, oliskohan korotus sen 4 tuumaa
Click image for larger version

Name:	WP_20150117_001.jpg
Views:	403
Size:	76,9 Kt
ID:	56424
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.01.2015, 21:13
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Hieman taas maastonorsu nitkahti eteenpäin, pikku hiljaa
Tuleviin etujousiin tuli puslat vaihdeltua, vielä tarvis niputtaa lehdet yhteen ja varata hieman aikaa taistella jouset paikalleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20150123_001.jpg
Views:	422
Size:	96,2 Kt
ID:	56698Click image for larger version

Name:	WP_20150123_002.jpg
Views:	382
Size:	108,4 Kt
ID:	56699

Aloin etukardaania ruuvaileen paikalleen nivelen vaihdon jälkeen ja ihmettelin kun ei tahdo ristikon laippa pyöriä, kirosin jo hiljaa ittekseni että siellä on joku pinionin laakeri leikannu kii tms.. Ei tuo etuperä ole kuitenkaan vuosiin pyöriny. Koppa auki, ja jumituksen syy oli varsin yksinkertanen Mistä ihmees on vettä päässy noin perkuleesti murikkaan?? Korjaus oli helppo, yöksi valuun tyhjäks ja uutta vetaria putkeen...

Click image for larger version

Name:	WP_20150124_001.jpg
Views:	466
Size:	66,1 Kt
ID:	56707Click image for larger version

Name:	WP_20150124_002.jpg
Views:	506
Size:	81,5 Kt
ID:	56700Click image for larger version

Name:	WP_20150124_004.jpg
Views:	444
Size:	68,4 Kt
ID:	56701

Onkos toi osa nyt sitte spindle? Oli kuitenkin neulalaakeri entisen näkönen joten se vaihtoon samalla. On varsin ikävään paikkaan tuonne putkeen toi laakeri saatu kun ei tahdo päästä oikeen naputteleen sitä poieskaan. Neulat helvettiin ja pienet mig lanka nöölit koolinkiin, johan lähti melkein ittestään. Ja uutta Timkenia kehiin

Click image for larger version

Name:	WP_20150125_001.jpg
Views:	437
Size:	78,0 Kt
ID:	56702Click image for larger version

Name:	WP_20150125_002.jpg
Views:	407
Size:	66,8 Kt
ID:	56703Click image for larger version

Name:	WP_20150125_003.jpg
Views:	409
Size:	70,6 Kt
ID:	56704

On se vaan eri outo laite ajella tuollain niinku tuon Valpin jälkeen. Pehmee jousitus, kevyt ohjaus, tilava kuskin paikka, jäätävä nokka ja mukavat saundit
Automaatti on kyllä jees varsinkin kun hiemankin poikkee pois tieltä... Takaiskarit täytyy kyllä hommata pidemmät asap, ikävästi pääsee noi orginaalit pohjaileen ulosjoustaes koko ajan... Toinen pakoputkikin jäi johonki risukkoon.

Click image for larger version

Name:	WP_20150125_004.jpg
Views:	685
Size:	60,0 Kt
ID:	56705Click image for larger version

Name:	WP_20150125_006.jpg
Views:	616
Size:	114,5 Kt
ID:	56706

Varmaan takaiskareita pääsee seuraavana järkeileen, tai etujousia, täytyy vähä kattella kuinka on tilaa ja aikaa levitellä autoo osina halliin/nosturille...
__________________
www.jrasennus.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pajero 88 potski O/M/V Ajoneuvot 0 02.08.2013 13:01
Myydään HJ61 88 Heikki L O/M/V Ajoneuvot 4 24.07.2011 20:27
Myydään 88 pajero vesa64 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 29.05.2010 21:32
Myyty Patrol -88 oke O/M/V Ajoneuvot 0 20.08.2009 20:19
L-88 Vuosimallit 1968-1982 1 28.03.2003 07:22


Sivu luotu: 08:16 (GMT +2).