|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Lantikan uusi elämäTuli ostettua viimevuonna tällainen lantikka kun aina olen sellaista hinkunu ja hencca möi sen jäsenetuhintaan. Autohan oli ajokunnossa, mutta leimattu ei ollu muutamaan vuoteen. Koeajolla voimanpuute tuntui häiritsevän ja jousituskin oli kuin jollain saatanan Tojotalla olis ajanu Ohjaus sitä vastoin oli raskas ja jarrut heikkotehoiset. Niimpä kun tuo auto täytti tänävuonna tasan 50v. päätin hieman päivittää tekniikkaa syntymäpäivälahjaksi vähän uudempaan. Kuoret jätän alkuperäiseen kuosiin, mitä nyt levikkeet muuttaa vähän ulkonäköä ja keulamaski siirtyy eteenpäin kuutoskoneen tieltä. Kierrejouset ja levyjarrut on jo joka nurkassa. Moottoriksi tuli wv:n D24T. Tämä siksi että tehot pysyy juuri sallitussa ja onhan se kevyt. Vaihteistoksi suunnittelin ensin automaattia, mutta takakardaanista olisi tullut liian lyhyt joten Volvon "nappiviitos" laatikko siihen tuli ilman sitä ylivaihdehässäkkää. Jakolaatikoksi luonnollisesti Rooverin LT230. Levyjarrut vaati tehostimen samoiten ohjaustehostin tuli asennetuksi. Yhtään ruostekorjausta ei ole tarvinut tehdä!!! Värimaailma sai idean tästä aikaisemmasta projektista Alunperinhän tästä piti tulla offiauto kevyempään offailuun kun moggirange odottelee edelleen levyjarruja. Kaveri kuitenkin oli myymässä tätä hienoa Rangea joten sekin piti "pelastaa" itselle vaikken niin sitä tarvinnutkaan. Elikkä tästä sitten tulee jokin "kakkosauto" jolla vaimo voi vedellä heppakärryä. Rengastukseksi tulee näillänäkymin 32x11,5-15 mutikkaat. Tässä 33" sovittelua ja väriäkin on jo osin pinnassa Mitään lommoja ym. koloja en ole lähtenyt silittelemään kun tämä ei mikään entisöintiprojekti ole, mutta nuo etulokarit on kurjassa kunnossa, joten jos jollain on jouten S3:sen tai defenderin lokasuojia niin saa tarjota. Jatkuu...
|
#2
|
||||
|
||||
Hemmetin hieno kohde! Lisää kuvia kiitos
|
#3
|
|||
|
|||
Laita defe130/1ton orkkis vanteet. Niillä kummit (235/85-16)tuli juuri korin reunojen tasalle.
|
#4
|
|||
|
|||
Lainaus:
Joo kyllä lantikka on siinämielessä mukava rakennella kun ei tarvi ruosteen kans tuhertaa, kaikki irtoaa pulteilla, osia saa vaikka rakentais uuden auton ja edullisesti, yksinkertaista tekniikkaa ja onhan tuollainen kantikas ajaton muotoilu silmälle nannaa Kuvia tulee kohta.. |
#5
|
|||
|
|||
Alunperinhän tähän piti tulla Roverin V8 mutta kun auto oli rekisteroity aikoinaan 3+2 paikkaiseksi pakettiautoksi niin siksi se jäi tiisseliksi. Koeajoa ajelin jo tuolla uudella tekniikalla syksyllä ja mukavasti oli tehoa ja jousituskin oli aivan erimaailmasta alkuperäiseen verrattuna.
Maskin koesovittelua.. Mitenkä konepellin jatkais pitemmäksi? Saranapäähän uutta peltiä? n.10 cm pitäis saada eteenpäin koko hässäkkää tuon ohjaustehostimen vuoksi, joka jää nyt tuon syylärin ja etumaskin väliin. En haluais leikellä tuohon mitään koloja ja olishan se persoonallisemman näköinen kun tuo "keulasyvennys" olis matalampi. |
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://www.roversnorth.com/Land-Rover-Parts/87 |
#7
|
|||
|
|||
Jotain pientä saatu aikaan. Kattotelineen rakentelin tuosta alkuperäisestä. Tuohon eteen tulee vielä jokin laatikko ja lisävaloille jäi myös tilaa. siksi nuo alumiinitangot ei mene eteen asti.
Levikkeet myös asenneltu ja keulaakin kasattu. Lokasuojat vasaroin jotenkuten kasaan väliaikaisesti kunnes löytyy paremmat. |
#8
|
|||
|
|||
Kyllä tulee hauskan olonen peli. Joko olet keksinyt miten teet tuon konepellin pidennyksen?
|
#9
|
|||
|
|||
Konepellin pidennyksen ratkaisin näin
Elikkä lattarauta tuohon alle sopivan kaarevaksi ja siihen pelti poppareilla kiinni. Tuollaista reuna-nauhaan siihen sitten. Keulaan tulee Defen lamppujen paneelit. Taidan ottaa nuo alkuperäiset lamput kuitenkin pois, vaikka tässähän sais olla nelivalosysteemi eikkä myös 4 lyhyttä valoa. Ei kuitenkaan mielestäni ole hienon näköinen...katsotaan. Visio olis nyt että neljä Led-kaukovaloa tuonne kattotelineen nurkkiin Camel Trophy-tyylisesti ja alhaalla palais vain lyhyet. Katto meinaa tulla vastaan rakennellessa |
#10
|
||||
|
||||
On kyllä hieno väritys, nam.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitsu pajero 2.3td -84, uusi elämä | simu_l | Maasturiprojektit | 0 | 14.06.2011 19:38 |
Öljysäiliölle uusi elämä | Arska-tehtaalta | Chit-Chat | 26 | 19.05.2009 21:50 |
Elämä | Offipiru | Chit-Chat | 0 | 03.02.2009 02:15 |
CD-Rom asemalle uusi elämä | MäIte | Hardware | 0 | 25.04.2002 17:58 |