![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Jarrujen ilmauslaiteAjattelin investoida laatuun ja käydä Biltemasta hakemassa hienon jarrujen ilmauslaitteen. Vielä kun tuo hintakin on kohdillaan. Ei tuota niin usein tarvi että viitsisi jonkun 100e laitteen ostaa sitä varten. Tuolla vaan saisi ilmeisesti yksin vaihdettua nesteet kohtuu helposti. http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Mo...slaite-191531/ Onko mitään ideaa miten tuo laite toimii? Oletettavasti tuo letku laitetaan ilmausruuviin kiinni, ruuvi avataan ja painetaan tuosta kahvasta. Sen jälkeen se kait imee nesteet tuohon säiliöön? Mutta jos vanhat nesteet on oletettavasti n.10v vanhoja niin kannattaako jokainen kulma käydä erikseen läpi ensin imemässä tyhjäksi vai kannattaako alkaa vaan täyttään suoraan uutta tavaraa? En tie saako tuolla edes järjestelmää tyhjäksi ja onko siitä edes mitään hyötyä. Jotenkin veikkaan että se toimii muutaman vaihdon ja sitten se on rikki..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Paineilmalla toimii, eli letku kahvan persiisee ja menoks...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jarrunesteen vaihto alipaineimijän kanssa.
Imase ensimmäisenä säiliö tyhjäksi, täytä uudella nesteellä. Sitten käyt joka nurkan vuorollaan läpi ja imet niin kauan kunnes tulee puhdasta nestettä nipasta. Älä päästä säiliöö tyhjäksi ettei ime ilmaa järjestelmään. Jos ABS-jarrut niin suorita operaatio virrat päällä.
__________________
ATV Off-Road Racing Team - ATVP Tonnikeijut >>> www.facebook.com/atvptonnikeijut <<< Tykkää, tökkää ja jaa - määkin tykkään! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuo linkin laitehan tarvii kompuran kaverikseen, mutta sellainen vielä halvempi ilman kompuraa toimiva malli: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...uslaite-19146/ toimii myös yksin tehtynä alipaineventtiilin avulla. Kytkee ton kiinni ja painelee jarrua ja lisää välillä nestettä säiliöön. Kun uutta nestettä tullut läpi, niin kirraa ilmaruuvin kiinni.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Itse ostin just viikko sitten vastaavan. Takajarru rempan tein ja kaikki nesteet oli pois putkista kun täytyi tehdä uudet päät syliterien päähän. Uudet nesteet sisään niin että ilmaus ruuvit auki takaa. Nesteet meni ihan omalla painollaan putkiin.
Toiselta puolelta oli jäänyt sylinterille tuleva jarruputki huonosti kiinni ja ilmauslaitteella koko ajan pientä kuplaa nesteen seassa. Nestettä ei kumminkaan vuotanut kun olin pumpannut polkimella paineet putkiin. Ohjeessa kannu on ilmausnipan alapuolella, mutta itse parhaan tuloksen sain kun nostin kannun niin että nesteet meni koko ajan ylämäkeen. Jos kannu oli lattialla ja vaikka letku tuli renkaan takaa suoraan ylöspäin niin ei imenyt kunnolla. Näin jälkeen päin miksi ei ole ennen tullut ostettua. Niin paljon helpompaa ja siistimpää tuolla on touhuta. Viimeksi muokannut samisami2 : 27.11.2014 17:44 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuollainen kompuralla toimiva alipainepumppu on pitänyt itsekin ostaa, vaikuttaisi ihan kätevältä vermeeltä. Noita takaiskuventtiilillisiä pumppaa-poljinta-itse-systeemit on tuntuneet olevan ihan susia..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Saattaa sylkeä poistoilman mukana vähän jarrunestettä joten ei kannata töhöttää auton kylkeä vasten.
![]() Töissä imasen tolla isoimmat ilmat pois ja perinteisellä ilmauksella kaverin kanssa loput.Tarvis varmaan ostaa moinen omaankin talliin.
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on kans toi ekassa viestissä kysytty laite jo hyllyssä odotellut jonkun aikaa...ilmeisesti "soiva peli" siis, kunhan kerkee aloittamaan jarrurempat taas...
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tosin ihan normijarruillakin on syytä huolehtia ettei pääsylinteriin pääse ilmaa, voi muuten joutua ilmaamaan senkin. Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Patrollin jarrujen säätö | Tolu | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.09.2014 08:11 |
c202 jarrujen osat | jomppe86 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 26.05.2014 15:52 |
c303 jarrujen ilmaus | Jerppa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 17.01.2014 22:39 |
Paineilmakäyttöinen jarrujen ilmauslaite | Puska-suska | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 07.03.2011 23:49 |
HoJon jarrujen ilmaus | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 18.01.2005 23:18 |