![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ajatuksia rakennusprojektistaMielessä olis alotella haalimaan osia uutta projektia varten. Kipinän aiheuttajana toimii tämä Chevy Nova NORRA Mexican 1000 Rally race car. ![]() Jotain vastaavaa siis tarvitsee talliin saada työn alle. Niin ja tämähän tulisi myös kilpiin ja varmasti lähtee rakennustopikki pyörimään jos ja kun saadaan tarpeeks palikoita tallin nurkkiin. ![]() Jotain rajottavia tekijöitä on jo netin syövereistä tutkiskeltukin. Korin vaihdosta tulee muutosprosentteja ilmeisesti 22 ja 49,9% prosenttiin asti niitä muutosprosentteja sopii keräillä. Sen yli jos mennään, niin autoa ei enää saa kilpiin edes Chuck Norris. Aihioiksi kelpaavat vain rungolliset autot. Jäykkäkorisen korinvaihdosta seuraa aina uudelleenverotus, mikä ei ole tässä tapauksessa kovin toivottavaa. Ulkonäöllisesti pitäisi löytää aihiot, joiden akseliväli on hyvin lähellä samaa. Myös korin leveys pitäisi olla suunnilleen samaa luokkaa, jotta renkaat saadaan suht nätisti mahtumaan helmoihinsa. Ja korimalli mielellään coupé. Itse lähtisin ehkä vähän pienemmästä luokasta miettimään risteyttämistä. Esim Suzuki Vitara (n.vm2001) ja Datsun 120a (n.vm1976). Mahtaako Vitarasta löytyä runko? Mitä muuta pitäisi ottaa ennalta huomioon lainsäädännön puolelta? Käyttö tulee olemaan 90% kruisailua ja kenties jonkin verran officrossin tyyppistä rata-ajoa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
korivaihto tolleen ei enään onnistu(vrt uaz kuplat) pitää muistuttaa sitä mikä on papereiltaan.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joskus mittailin ehjempää koppaa pätkäpajeroon k10 micrasta (se eka),akseliväli oli melko liki mitä siinä pirkkapurkki toisessa kädessä sihtailin.
Kilpiin sitä en kuitenkaan ajatellu missään vaiheessa. ![]() Hatara muistikuva on '90-luvun puolesta välistä että Vääksyssä pyöri keltanen Volvo 340-360 korotettuna ja isoilla renkailla,tais olla kyllä ihan vaan takaveto.Muistaaks kukaan? ![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tais tosiaan olla että pitää vaihdettava kori olla saman mallisarjan autosta tms. nykyään.
Mutta mikäli tää projekti lähtee käyntiin niin coupè,- c-kadet, -record, -manta... ja jotain pienempiä jenkkejä vois olla kans tarjolla. Thumbs up for this project... Cool as hell I say B) |
#5
|
||||
|
||||
![]()
En ole kyl varma onko noissa kaikissa erillinen runko, vai onko missään
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Volvo kuski asui jossain vaiheessa melkein naapurissa. Oli taka veto mun muistaaseni kun kalliolan koulun kentällä revitti niin saatanasti ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Koriahan saa edelleen muokata eli pinta pellit vaihtoon, lattia ja kojelauta vanhaa ? Järjetön työmaa mutta kait teoriassa leimakelpoinen ??
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sen mitä olen nyt koittanu Trafin ja finlexinin sivuilta tietoa aiheesta löytää, niin näyttää tosiaan siltä, että tarttee kori vaihtaa samasta mallisarjasta. Eli farkun voi vaihtaa sedaniks, mut sepä ei tässä paljoa mieltä lämmitä...
Nyt tarttis sitte päättää teenkö just sellasen ku haluan ja unohan kilpipolitiikan ja ajelen vaan suljetuilla radoilla, vai pitäydynkö rakentamaan jotain tylsää, mutta turvallista... Tietty paras vaihtoehto olis muuttaa Jenkkeihin tai Venäjälle, niin sais rakennella aika paljon vapaammin. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiluxi ajatuksia | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 23.12.2005 09:32 |
Ajatuksia ilmapalkeista ? | Mutamies | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 25.02.2005 23:48 |
olisiko ajatuksia | ryobi | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 20.12.2004 15:55 |
Kesäisiä ajatuksia... | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 28.05.2004 14:33 |
MEETING ajatuksia | Vette90 | Vuosimallit 1984-1996 | 5 | 20.08.2003 10:41 |