|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
AN-liittimetOletteko käyttäneet AN- liittimiä esim öljynjäähdyttimen asennuksissa. Itse tein letkut -10-AN -liittimillä ja kyllähän se napakasti tuli asennettua. Rupesi vaan mietityttämään, kun siinä on niitä 90° liittimiä , niin nehän on vapaasti käänneltävää mallia. Ne kääntyilee tosi kevyellä voimalla nytkin kun ne on asennettu. Onkohan siellä sisällä O-rengas? Kauppias kyllä sanoi ,että se on tiivis vaikka liikkuukin herkästi. Mutta onko nämä kuinka yleisesti käytettyjä ja onko paljon vuotoharmeja? Kalliita ne ainakin on.
|
#2
|
||||
|
||||
Itse kun noita kiinanliittimiä parisenkymmentä aikanaan asensin, niin ne ei kyllä pyörinyt vapaasti kiristyksen jälkeen.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
#3
|
|||
|
|||
Kävin muistin virkistykseksi vääntelemässä letkuja. Todellakin, tuo mutka pysyy paikallaa, mutta se mutteri liikkuu hiukan ( ehkä pari milliä pääsee kääntyilemään) mutkaan nähden. Ei liiku siis pitkittäin juurikaan. Ehkä siellä on tiiviste. Ei ole yhtään ylimääräistä että voisi tutkia. En viitsi kokeeksi käynnistää konetta kun turbo on irti.
|
#4
|
||||
|
||||
oiskos nuo "suunnattavia" liittimiä, ei pyöriviä ?? pyöriviäkin on, ne ei kiristy "jumiin" - esim painepesurin letkun päähän joskus sellasen tahdoin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Oikein kiristetty ja ehjä liitin ei vuoda. 207 BAR on lentskarin hydraulipaine ja kyllä se ensin tulee pihalle letkuista ja laitteista, liittimet hyvinkin luotettavia.
__________________
Vehkeet Paskana Racing Team |
#6
|
||||
|
||||
Juuri vastaavia ruuvailin kilpurin konehuoneessa, suora liitin lukittuu letkuun mutta kulmaliittimen saa suunnattua. Eli liitin pyörii letkun puoleisesta päästä, sielä on O-renkaat, kulmaliittimen mutterin kun vetää kiinni niin kulma ei enään käänny, vain letku pääsee kääntymään liittimen suhteen. Eli jos sinulla on letku jossa on molemmissa päissä kulmaliittimet niin saat käännettyä kulmat osoittamaan haluamaasi suuntaan.
Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 18.04.2014 18:12 |
#7
|
|||
|
|||
OK. Vieläkään en ole turboa paikalleen saanut, mutta laitoin koneen käymään. Voi voi. Kyllä vaan öljyt tulee pihalle , onneksi kuitenkin 3 bar painetta näytti silti mittari. Tutkin asiaa illan hämärtyessä ja tulin siihen tulokseen , että vuoto on niissä kartioliitoksissa eikä kääntyvässä o-rengas-liitoksessa. Ihan homona sitten vielä kiristelin niitä , mutta silti vielä vuotaa toinen liitos enemmän kuin ennen , toinen väheni. Täytyy kai sitten vielä kiristää apinan raivolla vielä huomenna kun aamu sarastaa. Olen kyllä pettynyt noihin, kun ei normaali tiukkuuksilla ole pitäviä.
|
#8
|
|||
|
|||
Onkos nää an liittimet vastaavia kun jic littimet? Jos niin se mutteri tarvis pienen rasvan sinne olakkeen juureen, jicit ainakin kovin herkästi jäävät höllään jos kuivana vetää. Ja jos sulla siellä jotain o renkaita on niin rasvaa se sillonkin vaatii ettei hirtä kii ja porsi.
|
#9
|
|||
|
|||
Kuulemma nämä ovat vastaavanlaisia kuin jic :it.
|
Luokat |
an-liittimet, öljynjäähdytin |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Hullunkierto letkut+liittimet | SeppoHovi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 27.11.2017 13:49 |
Rosvo-liittimet!! | J68M | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 03.09.2013 12:39 |
Ohuiden piuhojen liittimet | Nosferatu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.02.2013 11:20 |
Turvatankkien AN-liittimet | lintta | Chit-Chat | 1 | 29.12.2009 23:17 |
Arbiin viisaammat liittimet? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.06.2007 11:40 |