|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
pumpun tekijöitä (virittäjiä)eli mynä ei mielellään koske kun ei oo mersun pumppu..kyseessä siis patrollin 3,3l koneen kiki dieselin pumppu(täysi kopio bochista) ja pp diesel oli sitä mieltä että vakio pumpussa ei oo kiristys varaa yhtään.eli ei oo järkee tehdä..mikä on kylläkin ihan sontaa jos garretin gt32 sellakin on jätkät saanu kilon ahdoilla vielä työnnettyä putkesta usvaa. nyt kyselenkin tietääkö kukaan palstalaisista ketään vähemmän tunnettua mutta pätevää pumpun virittäjää?
|
#2
|
|||
|
|||
Ei nyt mikään tuntematon, mutta diesellandia Kälviällä ois varmaan sellanen paja, jossa käyttäsin.
Herlevin Pekka ja Mattihan siellä noita ruuvailevat. |
#3
|
||||
|
||||
viime viikolla soittelin Herleville nii meinas et syksyllä ehtii seuraavan kerran pumppuja laitella ku kisakausi painaa päälle...
|
#4
|
||||
|
||||
kai sieltä savua saa, mut ei se sitä tarkota että se syöttäis kunnolla ja oikeeseen aikaan...
|
#5
|
|||
|
|||
sais nyt perkele edes sitä savua ens alkuun..kaikki ulkoset ruuvit on pyöritelty jo kaakkoon ja syöttötangon liikeradan rajoitin nakattu kuikkaan mutta ei tuolta tehoa saa sen paremmin kuin savuakaan
jos ei löydy tekijöitä niin tarvii varmaan ite opiskella tuokin tieteenala..onhan noista kuitenkin vakio elementeillä todistetusti 170-180hv luokkaa saatu vetäviltä. mulle riittäs 160hv ihan kampuran päästäkin mitattuna. kullä vaparin pumpusta olikin helppo ottaa sauhut pihalle ois varmaan vaan pitäny tyytyä siihen ton ahdistimenkin kanssa mutta kun ajattelin että saa sen kaasuläpän pois ja ahdon alasen ohjauksen niin ei pöllyytä ennen kuin ahdot nousee.. |
#6
|
||||
|
||||
Pistä kierrossäätimen toiseen letkuun bleed venttiili ni rupee rengas pyörimään kun ottaa jengaa vähän eri tavalla. En vastaa mahdollisesta konerikosta.
|
#7
|
||||
|
||||
No oletko kyselly sieltä Tampereelta dieselkorjaamoista. Luulis löytyvän taitoa jos vaan on kiinnostusta.
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
isolla vaihteella kun alhaalta vedättää niin savuaa ja tossa lik 2000 kun ahtamaan rupee kunnolla niin savu häipyy. enpäs nyt muista onko tuossakin nyt toi ahdonalainen laitettu mahdollisimman alhaalta päälle,eli ruuvi olis pohjassa. keveesti toi kyllä kiihtyy ja kulkee. onko kenelläkään turbon pumpussa tuossa sammuttimen ruuvissa sinettiä paikallaa? olis kiva tietää kuin montaa milliä se kierre on näkyvissä vivun puolella alkujaan? eli mitta pumpun alumiinisestä rungosta kierteen kärkeen.. sori topiikin lainasta. |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
mulla tuo vetää ihan ok mut ei toimi kaasupohjas. 80kympin vauhista soratiellä kun painaa 5lla kaasunpohjaan niin kiihtyy jotenkin mut pikkasen kun nostaa poljinta niin hävii pito takarenkailta. pumppu tos kait häikkää ja voipi kusta suuttimetkin. mut n7-900e pitäs noihin laittaa jos remppauttaa.. ei taida kannattaa kun taas on puolvuotta ollu tarpeettomana ja liikennepoistossa.. |
#10
|
||||
|
||||
meinasitko montakin safaria ajella 160hv tehoilla? tingi -20hv pois niin voi patrollin kone kestää melkein vuoden. tollanen patrollin kone kestää kasassa 174 heppasena tasan 2-3 päivää.
|
#11
|
|||
|
|||
Noh noh.
Kai se valurauta möhkäle nyt enempi kestää,eiks siin oo rauta kansikin? Oliks siin 174 heppasessa kaikki muuten kunnossa ku noin hajos?
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
jos on valuuttaa niin se 4.2 diesel patrollin kone kestävempi. Viimeksi muokannut toyota4x4 : 07.04.2014 22:59 |
#13
|
||||
|
||||
Alakerran huono tasa painoitus on suurin ongelma kampi akselien katkeamiseen,moottori on kumminkin -60lopun suunnitteluaja alunperin 90hv ja 4000rpm.
Ammatti koneistaja ja kiihdytys autojen koneita rakentaja kaveri teki patrollin koneesta veneen moottoria niin kampiakselin vasta limpuista ekassa vaiheessa otti rälläkallä suurimpia pois Nää meillä katkenneet on aina olleet 500tkm ajettuja avaamattomia alakertoja,mikä lie turbo kiinni syötöt ja ahdot tappiin,kierroksi lisää ja kaasu pohjaan. |
#14
|
|||
|
|||
Ai jaa.
Aha,no ei semmosesta voi voimaa paljon ottaa ilman et ei joku änkeä ulos. Vakiona kai melko kestäviä olleet mitä ollu tekemisissä.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pumpun testipenkki | isuzubj | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.10.2012 19:12 |
Vetoakselin tekijöitä ? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.08.2011 17:23 |
Katon tekijöitä tai rättejä ??? | pee | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 24.01.2007 21:24 |
Pakosarjan tekijöitä??? | LateX4 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 06.01.2007 05:10 |
Pa-tankin tekijöitä Tampereen seudulla? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.06.2004 09:43 |