![]() |
pumpun tekijöitä (virittäjiä)
eli mynä ei mielellään koske kun ei oo mersun pumppu..kyseessä siis patrollin 3,3l koneen kiki dieselin pumppu(täysi kopio bochista) ja pp diesel oli sitä mieltä että vakio pumpussa ei oo kiristys varaa yhtään.eli ei oo järkee tehdä..mikä on kylläkin ihan sontaa jos garretin gt32 sellakin on jätkät saanu kilon ahdoilla vielä työnnettyä putkesta usvaa:mad:.
nyt kyselenkin tietääkö kukaan palstalaisista ketään vähemmän tunnettua mutta pätevää pumpun virittäjää?:rolleyes: |
Ei nyt mikään tuntematon, mutta diesellandia Kälviällä ois varmaan sellanen paja, jossa käyttäsin.
Herlevin Pekka ja Mattihan siellä noita ruuvailevat. |
viime viikolla soittelin Herleville nii meinas et syksyllä ehtii seuraavan kerran pumppuja laitella ku kisakausi painaa päälle...
|
kai sieltä savua saa, mut ei se sitä tarkota että se syöttäis kunnolla ja oikeeseen aikaan...
|
sais nyt perkele edes sitä savua ens alkuun..kaikki ulkoset ruuvit on pyöritelty jo kaakkoon ja syöttötangon liikeradan rajoitin nakattu kuikkaan mutta ei tuolta tehoa saa sen paremmin kuin savuakaan:mad:
jos ei löydy tekijöitä niin tarvii varmaan ite opiskella tuokin tieteenala..onhan noista kuitenkin vakio elementeillä todistetusti 170-180hv luokkaa saatu vetäviltä. mulle riittäs 160hv ihan kampuran päästäkin mitattuna. kullä vaparin pumpusta olikin helppo ottaa sauhut pihalle ois varmaan vaan pitäny tyytyä siihen ton ahdistimenkin kanssa mutta kun ajattelin että saa sen kaasuläpän pois ja ahdon alasen ohjauksen niin ei pöllyytä ennen kuin ahdot nousee..:mad: |
Pistä kierrossäätimen toiseen letkuun bleed venttiili ni rupee rengas pyörimään kun ottaa jengaa vähän eri tavalla. En vastaa mahdollisesta konerikosta.
|
No oletko kyselly sieltä Tampereelta dieselkorjaamoista. Luulis löytyvän taitoa jos vaan on kiinnostusta.
|
Onko se pumppu ylipäätään kunnossa?
Outoa jollei ruuvailu vaikuta mitään:confused: |
Lainaus:
mulla tuo vetää ihan ok mut ei toimi kaasupohjas. 80kympin vauhista soratiellä kun painaa 5lla kaasunpohjaan niin kiihtyy jotenkin mut pikkasen kun nostaa poljinta niin hävii pito takarenkailta. pumppu tos kait häikkää ja voipi kusta suuttimetkin. mut n7-900e pitäs noihin laittaa jos remppauttaa.. ei taida kannattaa kun taas on puolvuotta ollu tarpeettomana ja liikennepoistossa.. |
meinasitko montakin safaria ajella 160hv tehoilla? tingi -20hv pois niin voi patrollin kone kestää melkein vuoden. tollanen patrollin kone kestää kasassa 174 heppasena tasan 2-3 päivää.
|
Noh noh.
Lainaus:
|
Lainaus:
jos on valuuttaa niin se 4.2 diesel patrollin kone kestävempi. |
Alakerran huono tasa painoitus on suurin ongelma kampi akselien katkeamiseen,moottori on kumminkin -60lopun suunnitteluaja alunperin 90hv ja 4000rpm.
Ammatti koneistaja ja kiihdytys autojen koneita rakentaja kaveri teki patrollin koneesta veneen moottoria niin kampiakselin vasta limpuista ekassa vaiheessa otti rälläkallä suurimpia pois:D Nää meillä katkenneet on aina olleet 500tkm ajettuja avaamattomia alakertoja,mikä lie turbo kiinni syötöt ja ahdot tappiin,kierroksi lisää ja kaasu pohjaan. |
kyllä toi tasapainotusjuttu on aika tärkee, ja jos ei dynaamista painotusta teetäkkään niin puntaroi edes kiertokanget samaan painoon. esimerkkinä vaikka yksi tojon 12H-t, kevyimmään ja painavimman kangen ero 70 grammaa!!!!
|
Lainaus:
isolla vaihteella kun alhaalta vedättää niin savuaa ja tossa lik 2000 kun ahtamaan rupee kunnolla niin savu häipyy. enpäs nyt muista onko tuossakin nyt toi ahdonalainen laitettu mahdollisimman alhaalta päälle,eli ruuvi olis pohjassa. keveesti toi kyllä kiihtyy ja kulkee. onko kenelläkään turbon pumpussa tuossa sammuttimen ruuvissa sinettiä paikallaa? olis kiva tietää kuin montaa milliä se kierre on näkyvissä vivun puolella alkujaan? eli mitta pumpun alumiinisestä rungosta kierteen kärkeen.. sori topiikin lainasta.:rolleyes: |
Mistäänhän en mitään tiedä mutta ainakin joidenkin mukaan musta on vaan palamatonta tavaraa.....Toki sillä voi olla joku jäähdyttävä vaikutuskin tosin en ole tutkinut. Ei tuolla ruuvaamisella paljon lisää jerkkua saa verrattuna siihen pieneen perususvaan tai sitten siihen että koko tienoo mustana. Tupaöljymiehet tietää enemmän mä vetelen vaan pensselin pesuaineella.
|
hoo..mihkähän vastais ensin..:rolleyes: REPRO: tota alipaine kalvoo ei turbonpumpussa oo ja tosta vaparin pumpusta oon mäkin ruokaa saanu:)
Tampereella tosiaan ei oo kun dieselpojat (osaaminen puuttuu mielestäni aikapitkälle kun itsekkin heidän jälkiään korjannut) ja tammerdiesel jotka kyllä osaa kunnostaa pumpun TASAN tehdasasetuksiin:mad: alakerta on tasapainotettu (myös kanget) ja laakeroitu uudestaan ja myöskään yli 4400rpm ei oo tarkoitus pistää kiertään vanhaa joten luulis pysyvän alakerran nipussa noilla tehotavotteilla..tottunu enempi noiden pensselin pesuaineella toimivien piristykseen mutta ylättävän moni vakioalakerta oikein tehdyssä koneessa pysyy nipussa vielä 400hp kohdalla;) ja tiedän kyllä että se neekerin kyrpä putkesta ei tarkota tehoa mutta ei sitä kyllä sekään tarkota ettei pumpussa riitä vara 0,5bar:in paineilla puhaltaa edes ohutta haikua:( |
Ai jaa.
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Munkin mielestä musta on huonommin ja väärään aikaan palanutta ja luovuttaa pääasiassa lämpöä.
Musta savu on kuin mopojen ääni, mitä enemmän sitä on niin sitä tehokkaammalta tuntuu:) |
Kyl mynädiesel ainaki mulle teki Toyotan 12hooteehen pumpun...
|
mitä ite mynädiisselissä asioinu niin kyl siel tehdään pumppuja laidasta laitaan.
muutaman traktorin pumpun vieny sinne ja ny kaveri vie volkkarin jakajapumpunkin. |
Ootko kokeillut ilman savukelloa alakaako ruokaa tulemaan?
|
en oo vielä tehnyt muuta kuin kokeillu ahdonalasen säätöruuvia ja perus syöttöä siitä sivusta sekä heittänyt sen syöttötangon liikettä rajoittavan ruuvin etukannen alta metsään..mutta kun ei kukaan tunnu olevan halukas säätämään tuota niin kai se täytyy purkaa säädin osa pöydälle ja ruveta tutkimaan millä siihen säätötankoon sitä liikettä saa:rolleyes:
kivempi ois ollu teettää ammattilaisella mutta ei kai tuokaan mitään rakettitiedettä oo ja kaikenhan oppii kun opettelee:) |
Sivu luotu: 10:40 (GMT +2). |