![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Oho, Pajerossa laittoa. Saiskos apuja ?Tuli vaihdossa -88 2.5 tdic pitkä napero, jossa nyt on kaikenlaista laittoa. Tarvitsisin teidän apujanne, ei oma pää aina riitä ! Ensimmäisenä olis hehkutus systeemin uudelleen fiksaus. Tällä hetkellä hehkutetaan konehuoneesta siten että lyödään johto suoraan akunnapaan ja toinen pää menee hehkuille.... Olis kiva saada se sieltä virtalukosta ( tai sitten erillisestä napista (joka valmiina jo on) se hehkutus. Eli, oisko jollain kytkentäkaaviota...? Sekä listaa mitä pitää hankkia ? Mulla ei meinaan ole aavistustakaan että missä tuolla on hehkurele ja muut jälkihehkutukseen jne. liittyvät komponentit. Startti on myös toteutettu painikkeella, ja tähän olis myös kiva saada joku kytkentäkaavio. Näihin olis kiva saada apuja ?! Ja onko jotain yleisintä elektroniikkalaitetta joka syö virtaa tuossa virtaa ? Kokemuksia ? Kun tällä hetkellä syö hyvinkin nopeasti aivan tyhjäksi akut, ja vaiva on korjattu päävirtakytkimellä....... Näihin sähköihin liittyy vielä varmasti monta vaivaa, kuten se että miksi takavaloille tulee vain n. 7V ? Asensin työvalot katolle, pakkivaloiksi, ja nämä eivät kunnolla pala. Viidestä ledistä / valaisin palaa kaksi lediä. Eikä edes aina jaksa syttyä. Jännitteensäädinkö oikkuilee vai pitääkö johdottaa uudestaan ? (Latausta en ole muistanut vielä mitata, mutta muutoin ei ole ollut ongelmia kuin silloin kun olen unohtanut päävirtakytkimen auki joksikin aikaa. Eli en jaksa uskoa että laturissa itsessään olisi vaivaa) Sitten, dieselmittari ei wörki, kuten ei nopeus eikä matkamittaritkaan. Löpömittarin testasin jo maadoittamalla toisen anturille menevistä johdoista, jolloin mittari nousi tappiin, pikkuhiljaa nousten. Mihin nopeusmittarin vaijeri menee, onko helppo vaihtaa ? Mittariston päädyssä se oli jo aika kuluneen oloinen... Liekö sitten siitä johtuen, vai mikä näitä yleensä aiheuttaa että nopeus/matkamittari lakkaa toimimasta. Tuskin mittarissa on vika ? Sitten, jos auto on leimattu 1/2014 mutta ohjauksessa helv. väljää niin missä vika ? Olettaisin että inssi on tsekannut kaikki ohjauksen osat ? Ja autoa korotettu lätkäkiekoilla, mutta tahdon ylemmäs niin saisko ohjeita näiden vääntösauvojen vääntelyyn ja siihen miten n "riiput" eli lehtijouset laitetaan että saan autoo ylemmäs. Auto tuli tosiaan vaihdossa, ja on tämän sortin ensimmäinen MAASTOauto. "Maastureita" on, ja on ollut muttei tällaista. Tästä nyt innostuneena, aion laitella tuota muuten aika vakion näköistä ruskeaa pajeroa, hieman ... noh raffimmaksi ![]() Voidaan laittaa projektikuvia, projektin edetessä. Tällä hetkellä oon fiksailujen lisäksi saanut takapuskurin pois. Maanantaina hakemaan rhs:ssää ja muuta kivaa 8) Mulla on vähän alkeelliset tilat itsellä, eli jos täälläpäin (itä-uusimaa) on innokaita laittajia (korvausta vastaan) niin kättä ylös ! ![]() Kiitos!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hehkunrelehän on siin kuskin akkutelineessä kii. Sit ne hehkujen potikat siin pyöräkotelon päällä kii, jotka kaks sellasta "pöntön" mallista palikkaa. Mut itellä tuo orkkisrele korvattu toisella, kun orggis maksaa n. 90€:a marmorilla ja käytetyt on mitä on tälläsissä jo.
Onko tutkittu, että virtalukon pohjasta lähtee heräte startille? Näin alkuun jotain... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tohon ohjauksen väljyyteen todennäköisesti auttaa ohjaussimpukan kiristys. Jos väljää ei nivelissä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ennen ohjaussimpukan kiristystä kannattaa katsoa missä kunnossa on apusimpukka, ettei sielä ole väljää.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pitänee tutkia tuota relettä, jos se löydän sieltä. Miten sen saan mitattua / testattua ? Ei en oo tutkinu virtalukkoa vielä, mutta todennäköisesti joku heräte on irti..... Ajattelin että olisi voinut johdottaa koko paskan uudestaan, mutta sitä varten tarviin varmaan muistiinpanot ja ehkä jonkun toisen tekemät ![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Tuolta näkyy kruuvin kuva mitä pitää kiristää OHJAUSSIMPUKALTA (Jos siinä on väljää). Tuolla korkeimpana johon lapualainen meisselin pää menee. Lukitus mutteri auki ja pikkuisen kerrallaan kääntää, niin ettei rupia ääripäistä kun rattia kääntää ahdistamaan. Pyörät ilmaan. Heiluttelee pyöriä ja kattelee onko missä väljää, jos apusimpukka hölkkää nii siinä on väljää. Rattia kun heiluttelee ja kattoo koska rupiaa pyörät heilumaan (Omassa pajerossani oli vartti kierros väljää ennenkuin kiristin simpukkaa. Oli mielenkiintoinen ajaa) Ferrarin tarkkaa ohjausta näihin ei saa, kun on simpukka ohjaus, elikkä pikkuisen voi olla välystä aina. Gen 2 oli muistaakseni 19mm kannalla oleva mutu, tästä vanhemmasta en tiedä. Viimeksi muokannut JepJap : 09.03.2014 13:39 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Rele...
En muista nyt et oliko se alumiinikuorinen, vai sellanen muovikuorinen. Mut siihen pohjaan tulee neljä johtoa pohjaan kii. Siihen pitäs tulla virta, kun avain hehkutuksella. Sit siitä lähtee niihin "pönttöihin" käsky ja tuolta sit hehkuille vasta.
Mut mikäli laittaa tarvike mallin releen, niin se tarvii sitten 12V hehkut, kun mikäli siellä on alkujaaan 6.2V:set niin sulake kärähtää heti ku tulee hekutusvirta siihen. Ja noi "pöntöt" jää sitten ylitte, kun releeltä suoraan virrat hehkuille. Kytkennät voin tarkistaa, kun en muista nyt ulkoa et miten laitoin omaani, kun se halus samaan aikaan startinkin releen uuden. Sellanenkin siellä on, joka siis voi olla mehehtynyt. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
oho.. maahanmuuttaja jänis. | longfiedteam | Chit-Chat | 2 | 25.12.2006 05:40 |
Saiskos kuvan C 03 jakolaatikosta. | tomikoo | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 22.10.2006 22:02 |
oHo! | ¤Offi-Osku¤ | Chit-Chat | 6 | 23.06.2006 11:44 |
Oho asia sivut | MK | Linkit | 1 | 05.09.2004 09:10 |
Klassinen OHO! | AVRO | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 30.09.2003 21:28 |