![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Hilux ravistaa !Tiedän että voi johtua monesta asiasta, mutta mielipiteitä/kokemuksia mistä lähtisi etsimään. Eli -94 4wd naku hiluxi ravistaa aika paljon. Alkaa siinä 80kmh ja loppuu 90kmh. Tai ravistaa muissakin nopeuksissa mutta ei niin pahasti. Alustasta ei kuulu kuoppateillä mitään erikoista eli löysää ei tunnu nivelissä olevan. Nyt toiset 235x85x16 renkaat alla, mutta ravisti toisilla pienemmillä myös. En nyt muista missä nopeuksissa pahin ravistus toisilla renkailla mutta kuitenkin. Ehdotuksia kiitos, ja jos kokemuksia löytyy niin ne ovat tervetulleita.
|
|
||||
|
||||
![]()
Death wobble ?
|
|||
|
|||
![]()
Tukilaakerin kumi rikki?
|
||||
|
||||
![]()
siis ravistaa ohjausta, vai jyrisee "jostain"?
|
|||
|
|||
![]()
Koko auto tärisee/ratti heiluu. Tuossa jo veikattiin tukilaakerin kumia. Eli onko se se kumi minkä läpi kardaani kulkee, siinä kardaanien jatkokohdassa. Sitä kun heiluttelin niin klappia oli melkoisesti. Mistä saa edullisesti, muualta kuin motonetistä. Työttömän budetille sopivaan hintaan, ja millainen vaihtaa
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli moista ongelmaa ja vikaa haettiin pitkään. Renkaatkin tasapainotettiin uusiksi mutta vaan ajan mittaan oire paheni. Kipu tuli sitten ulos kun kartaanin ristinivel korkkaas yhtenä päivänä.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kardaanin kannatinlaakerille antaisin äänen minäkin. Tai sitte ristikolle niinkun yllä jo mainittiinkin. Viime kesänä kaupungissa porsi kuormurin kannatin laakeri ja aiheutti kyllä kaikenmoista ylimääräistä hälinää. Oli jännä ajella pajalle kun valoista lähdettäessä alko sellanen jyskytys mikä ei loppunut kun vasta neljässä kympissä. 80-90km/h alkokin sitten taas seuraava erä.
|
|
|||
|
|||
![]() Navara ravistaa
Moro
Mulla vähän samoja ongelmia. Navara meinaan alkaa ravistamaan ihan tolkuttomasti kun vauhti nousee noin 60km ja käytännössä loppuu noin 65km. Ja tämä pelkästään takavedolla. Voiko tuollainen tärinä johtua kardaanista vai missä piilee? |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olin jo hakemassa toisia renkaita vanteineen lainaan kun vika tuli pihalle ja ristikko ampui sisukset ulos. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
-98 hilux ravistaa | antton077 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.10.2011 20:53 |
hzj ravistaa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.03.2010 12:07 |
suzuki ravistaa | jussukka85 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.02.2007 15:39 |
Mikä vikana hilux ravistaa? | kumhan | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 08.01.2007 13:01 |
Nelivedolla ravistaa | dieselmoottori | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 25.09.2006 17:18 |