Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2013, 18:58
saarenmaa saarenmaa ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.06.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 16
Perusasetus

RAM 1500 diesel sensaatio


http://www.ramtrucks.com/en/ecodiesel/

Lopultakin tulee täyskokoinen pickup ajanmukaisella diesel-moottorilla markkinoille. Sensaatio, kirjoittaa saksalainen Off-Road lehti.

Onko tietoa saatavuudesta näilläkin rannoilla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.08.2013, 19:07
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Moottorin valmistaa VM Motori Cento, Ferrara, Italy. Omasta mielestäni Cummins oli ainoa hyvä syy ostaa Dodge. Mutta mikäs siinä, maailma pelastuu ja sitä rataa...rassataan EGR:ää ja kustaan ureasäiliöön...
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.08.2013, 19:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Eikös Cummins ole aina ollut vain 2500- sarjassa ja siitä järeämmissä? Hienoja koneita nuo Cumminsit kyllä on ja isoissa ajaa asiansa varmasti paremmin kuin tuossa 1500- sarjalaisessa. Pienempään riittää hyvin vähän pienempikin kone, jos vain VM Motori on onnistunut tekemään kestävän koneen niin nuo teho- ja vääntöluvut on kyllä aika mairittelevat kun ottaa huomioon koneen koon ja kulutuksen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.08.2013, 19:41
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös Cummins ole aina ollut vain 2500- sarjassa ja siitä järeämmissä? Hienoja koneita nuo Cumminsit kyllä on ja isoissa ajaa asiansa varmasti paremmin kuin tuossa 1500- sarjalaisessa. Pienempään riittää hyvin vähän pienempikin kone, jos vain VM Motori on onnistunut tekemään kestävän koneen niin nuo teho- ja vääntöluvut on kyllä aika mairittelevat kun ottaa huomioon koneen koon ja kulutuksen.
Sama moottori on uudessa Jeepissä: http://www.jeep.fi/mallisto/grand_cherokee/mallit/
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.08.2013, 20:10
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Jos haluaa cumminsia, niin voi ostaa nissanin.

http://www.autoblog.com/2013/08/20/n...el-v8-cummins/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.08.2013, 20:20
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.333
Perusasetus

Mutta minne jäi V6 ja V8 Cumminsit...???

Sisua-palstalla oli keskustelua niistä moottoreista. Kirjoitin näin maaliskuussa 2009:

"Cummins esittelee (2009) toukokuun lopussa uudet V6 ja V8 moottorit. Koneet ovat tarkoitettu lähinnä Dodge avolavojen ja maastureitten nokalle. Uudet moottorit korvaavat osittain vanhan 5.9 litraisen suoran kuutosen.

Tässä tietoa moottorista, lontoon kielellä:

The Engines
The new Cummins diesels are a 4.2L (256ci) V-6 and a 5.6L (342ci) V-8, both using a 90-degree V-block design with aluminum heads and an iron block. They use single overhead camshafts, a new EGR system, a single turbo, common rail fueling with piezo injectors, and a diesel particulate filter. The V-6 weighs in at 663 pounds, and the V-8 tips the scales at 788 pounds, compared to the current 5.9L inline-six engines that weigh about 1,100 pounds.

Performance
The V-6 is rated at 270 hp and 420 lb-ft of torque, and the V-8 is good for around 325 hp and 500 lb-ft of torque. These numbers are not set in stone and may rise by the time the engines reach production. In a performance test using a Durango fitted with the Cummins V-6, the SUV reached 60 mph in 9.6 seconds. That's faster than a Durango with the 5.9L gas engine. The 1/2-ton Ram 1500 with the Cummins V-8 hit 60 mph in just 8.8 seconds, which is approximately two-tenths of a second slower than a Ram when fitted with a Hemi 5.7L gasser.









"

Mihinköhän nuo moottorit oikein jäivät? Taisi olla sama kohtalo, kuin Perkins 3.0 V6 diesel koneella 90-luvulla...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Saa poistaa. fomoko O/M/V Ajoneuvot 7 18.09.2013 09:16
Myydään Dodge Ram 1500 SLT 5,7 HEMI 4x4 (myyty) Ram O/M/V Ajoneuvot 0 04.01.2012 13:57
Dodge RAM cummins turbo diesel by Keräsen automaalaamo keranha Maasturiprojektit 27 03.10.2010 14:40
1500 sjeeppi Chit-Chat 1 15.07.2009 20:45
BMC 1500 Diesel ZeiZei Tekniikka & Jutustelu 6 24.11.2005 22:22


Sivu luotu: 12:05 (GMT +2).