![]() |
RAM 1500 diesel sensaatio
http://www.ramtrucks.com/en/ecodiesel/
Lopultakin tulee täyskokoinen pickup ajanmukaisella diesel-moottorilla markkinoille. Sensaatio, kirjoittaa saksalainen Off-Road lehti. Onko tietoa saatavuudesta näilläkin rannoilla? |
Moottorin valmistaa VM Motori Cento, Ferrara, Italy. Omasta mielestäni Cummins oli ainoa hyvä syy ostaa Dodge. Mutta mikäs siinä, maailma pelastuu ja sitä rataa...rassataan EGR:ää ja kustaan ureasäiliöön...
|
Eikös Cummins ole aina ollut vain 2500- sarjassa ja siitä järeämmissä? Hienoja koneita nuo Cumminsit kyllä on ja isoissa ajaa asiansa varmasti paremmin kuin tuossa 1500- sarjalaisessa. Pienempään riittää hyvin vähän pienempikin kone, jos vain VM Motori on onnistunut tekemään kestävän koneen niin nuo teho- ja vääntöluvut on kyllä aika mairittelevat kun ottaa huomioon koneen koon ja kulutuksen.
|
Lainaus:
|
Jos haluaa cumminsia, niin voi ostaa nissanin. :)
http://www.autoblog.com/2013/08/20/n...el-v8-cummins/ |
Mutta minne jäi V6 ja V8 Cumminsit...??? :confused:
Sisua-palstalla oli keskustelua niistä moottoreista. Kirjoitin näin maaliskuussa 2009: "Cummins esittelee (2009) toukokuun lopussa uudet V6 ja V8 moottorit. Koneet ovat tarkoitettu lähinnä Dodge avolavojen ja maastureitten nokalle. Uudet moottorit korvaavat osittain vanhan 5.9 litraisen suoran kuutosen. Tässä tietoa moottorista, lontoon kielellä: The Engines The new Cummins diesels are a 4.2L (256ci) V-6 and a 5.6L (342ci) V-8, both using a 90-degree V-block design with aluminum heads and an iron block. They use single overhead camshafts, a new EGR system, a single turbo, common rail fueling with piezo injectors, and a diesel particulate filter. The V-6 weighs in at 663 pounds, and the V-8 tips the scales at 788 pounds, compared to the current 5.9L inline-six engines that weigh about 1,100 pounds. Performance The V-6 is rated at 270 hp and 420 lb-ft of torque, and the V-8 is good for around 325 hp and 500 lb-ft of torque. These numbers are not set in stone and may rise by the time the engines reach production. In a performance test using a Durango fitted with the Cummins V-6, the SUV reached 60 mph in 9.6 seconds. That's faster than a Durango with the 5.9L gas engine. The 1/2-ton Ram 1500 with the Cummins V-8 hit 60 mph in just 8.8 seconds, which is approximately two-tenths of a second slower than a Ram when fitted with a Hemi 5.7L gasser. http://image.dieselpowermag.com/f/85...nder_block.jpg http://image.dieselpowermag.com/f/85...hain_drive.jpg http://image.dieselpowermag.com/f/85..._rendering.jpg http://image.dieselpowermag.com/f/85...ir_cleaner.jpg http://image.dieselpowermag.com/f/85...ad_diagram.jpg" Mihinköhän nuo moottorit oikein jäivät? Taisi olla sama kohtalo, kuin Perkins 3.0 V6 diesel koneella 90-luvulla... :o |
Jos ne totes että todellisille Cumminssi ramisteille on turha tarjota V-moottoreita :D
Jonku tommosen moponketjunki laittaneet tohon.. hyi hyi. ratasjakopää kunniaan :p |
Lainaus:
Olis kiva tietää, onko tuo nissaniin tuleva 5.0 V8 kuinka lähellä noita muutama vuosi sitten "esiteltyjä" 5.6 koneita. |
Pakko siinä 6.7 rivi cumminsissa jotain hyvää on olla, kun fordkin käyttää sitä.
http://www.ford.com/commercial-trucks/f650-f750/ Mutta tässä vasta kunnon Ram, haisee vaan ranskalaisille? :D http://www.ramtrucks.com/en/2014/ram...ght_white/mono |
Lainaus:
|
Lainaus:
http://www.fiat.fi/cufs/pub/files/ww...ato/ducato.jpg DODGE: http://www.ramtrucks.com/shared/2014...omaster_18.jpg |
Lainaus:
http://www.citroen.fi/Resources/Cont...u_popin_01.jpg Ohan näitä vaikka millä merkillä, mutta kuka nämä kaikki tekee. Just se Fiat? |
Eikö nuo tehdä siellä fiat-psa yhteistyö yrityksessä? Dodgehan tuosta tuli sen jälkeen kun Fiat osti chryslerin. Saavat jenkkilässä nauttia laadukkaista fiat tuotteista, mitkä on vaan brändätty dodgeksi. Toisaalta täällä taas jenkkipelit on fiiatteja, kuten esim. Fiat Freemont tai Lancia 300c.. Se on kyllä pakko myöntää että kun tuli Lancia 300c niin kyllä se on sisältä vähän paremman näköinen kuin Chrysler oli. Perus jenkit on sisältä kuin jätemuovista tehtyjä leluautoja. En tie miksi niille kelpaa sellainen paska, mutta toisaalta samaa paskaa VW on Passattiin laittanut jenkkilässä. Jätemuovista tehty kojelauta..
|
Lainaus:
Val di Sangro, Italy (Sevel Sud) Akçalar, Turkey (Karsan) Elabuga, Russia (Sollers) Sete Lagoas, Brazil (Fiat Automóveis) Saltillo, Mexico (Chrysler) |
|
Lainaus:
Eiks jo vanhemmat ford f550-> käyttäny jo 5,9 Cumminsia? |
Lainaus:
http://www.youtube.com/watch?v=_DfPQ2dnhAw |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mielestäni koko RAM pickupin viehätys on perustunut Cummins koneisiin, nelivetoon ja näyttävään ulkonäköön näin suomalaisesta näkökulmasta.
Omasta mielestä uusimmat dieselit ei ole oleellisesti parempia mitä oli vaikka HJ61 sen suoraruiskutusdiesel tai Cummins. Parannusta on kuitenkin tapahtunut siinä, että koneet ei ole niin kovia "rouskuttamaan" dieselääntä kuin ennen oli. Itse arvostan yksinkertaista tekniikkaa, jolla pärjää vuosikymmeniä kun en paljoa vaihtele autoja ja korjaan niitä itse. |
http://www.carautoportal.com/car-ima...rinter-van.jpg
Tuo Promaster (ducato) korvasi Dodge Sprinterin (mersu). Freightliner myy vielä sprintteriä jenkeissä: http://www.freightlinersprinterusa.c...-sprinter-2014 |
Lainaus:
Juu! Jossain leffassa vast ikään kattelin mustia mersun näköisiä Dodgeja... Ja saa aika monenlaista versioo sitäkin:http://www.freightlinersprinterusa.c...inter/showroom |
Sivu luotu: 22:18 (GMT +2). |