![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Pajero TD vs TDIC 2.5 Gen1Tämmönen kiteytetty kysymys, haut on tehty ja tarinoita katseltu, mutta onko jollain suoraa vastausta, että jos kyseessä on enemmän metsäajoon rakenneltu TD vs täysin vakio TDIC kun käyttö olis pientä offailua ja ainoastaan hieman maantietä. Itsekin toki voin rakennella, mutta olisi helppoa kun TD:ssä olis palkkihelmat, vinssi, karkeat pyörät, ja levikkeet. Miten tuo TD:n laatikko kestää, eikös viitosvaihde ole siinä se surma? Kun mietin että maksaako tonnin vähemmän täysin vakiosta TDIC:stä vai tonni enemmän valmiiksi rakennetusta TD:stä, tarkoitus ei ole extremeä vetää metsässä, mutta hieman pitää hauskaa möyrinnän merkeissä. Ja pystyykö jotenkin fiksusti asentamaan TD:hen TDIC:n välijäähyn vai onko koneissa merkittäviä eroja? Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itse olisin tuon TD:n kannalla. välijäähy ny on helppo lisätä jos tarvii sen 5 hv lisää. Kyllä se heikompikin laatikko kestää jos se vaan ehjä on ja öljyt sisällä
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
palkkihelmat on melko helppo homma toteuttaa. Karheat pyörät on myös melko helppo toteuttaa. Levikkeet on helppo nakki. Vinssin kanssa saa ehkä hetken rakennella että sen saa paikkaan mikä kestää. Joten en noille paljon laskisi arvoa. Toki renkaat ja vinssi kustantaa jotain..
Muinoin kun itsellä oli Pajero ja tuota välijäähyä mietin niin eihän sitä sinne saisi tunkea vaan se pitäisi katsastaa sillä. Tosin mistä sen kukaan tietää onko siinä alunperin ollut välijäähyä vai ei. Olettaisin että Pajeroita on sen verran paalissa tai menossa paaliin että eiköhän niitä orginaaleja välijäähyjä ole kohtuu edukkaasti saatavilla. Itse lähtisin varmaan tuollaisella. Nuo heikot laatikot on kaikki varmaan jo hävitetty. Eikä se taida hajota ellei vedä painavaa kärryä perässä tai ainakin näin olen ymmärtänyt. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juuri niinkuin pelkäsin, kysyin tätä myös Mitsu-foorumilta, kaikki mielipiteet menee ihan ristiin, toinen sanoo että TD, toinen TDIC.
Nyt sitten arvon, että mahtaisiko tuo TD kestää niin hyvin, että sen uskaltais ostaa, kuitenkin 10" vanteet, 31x10,5-15 renkaat, vinssi, pohjapanssari, palkkihelmat ovat jo aikamoisen arvoiset loppupeleissä, mutta se että korvaako se vaivaa tossa TD:n ja IC:n välissä olevaa kestävyyskuilua, kaiken saa paskaksi. Mutta jos huoltamalla ja oikein käyttämällä sais TD:n kestämään, ja siihen jossain vaiheessa askartelis coolerin kiinni. Laatikkoa en ihan heti kyllä rupeais vaihtaa kestävämpään, koska siinä on jo paljon vaivaa. Mutta jos toi TD on jo melkein 400tkm ajettu niin vaikka olis jo 2-3 laatikko tämä nyt oleva niin on sillä kuitenkin pitkää ajettu heikommallakin laatikolla, ja jos nyt välttäisin 5. vaihteen käyttämistä niin saisiko tuon kestämään minun ajoni. Kohta heitän noppaa ja menen sen mukaan. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() pajero
Moi,ei siinä pajerossa oikeastu mun mielestääa mitään vikaa ole ,ittes olen pärjannyt monessa tilantessa paremmin kui moni toyota ,mutta see riippu kuskista ja ajokokemuksesta,omallas on 2,5 ic mallinen pajero,hyvin see pärja maastossa jos vähän pumppua ruuvatan,tosin jos saat kaikki nelja pöyra vetaman,hyvin see mene
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli vuoden päivät käyttiksenä 2.5 td pätkä pajero.
33"mt 10" leveillä vanteilla. Koria korotettu 2" Takariipukkeita pidennetty ja vääntösauvoja ruuvattu vähän tiukemmalle edestä. Palkkihelmat, palkkipuskurit edessä ja takana. Oli heikommalla askilla ja ajettu n350.000 mittarin mukaan. Yläkerran tossa joutu remppaamaan mutta eikös se ole edessä kaikissa nuin paljo ajetuissa pajeroissa? Nokkakin oli sen verran kulunut että menohaluja tuli uudella oikeen huomattavasti. Mitään kärreijä ei tullu vedettyä ikinä tolla, joten sen suhteen en osaa sanoo. Muuten oli oikeen hyvä vekotin mun mielestä. Kaikki kesti omassa käytössä oikeen jees. Sitten... Kyllä noille modauksille saa laskea arvoa jos ei oo rajattomasti vapaa aikaa ja mahdollisuutta pajottaa. Puskurit, helmat, korotukset sun muut vie hyvin toteutettuna paljon aikaa. Puhumattakaan matskun hakemiset ja maksamiset, ite jouduin tohon kaiken tommoosen käydä jostain ostaan/hakeen kun ei "takapihalla" sattunu oleen. Ite en lähtis hakeen tehoja lisää koneeseen ennenkuin se on edes perus rempattu, ja se cooleri on ihan hyvä väkertää paikoilleen. Muitaakseni ei tarvitse vaihtaa kuin imusarja letkuineen sun muineen pikku tilpehööreineen tdic mallista, hommaa purkupelin viereen josta vaihtaa tarvittavat osat ristiin vaan. Itse mielummin asentaisin ic:n johki valmiiks modattuun offipeliin ku alkaisin tekeen offipelii citymaasturista... Niikuin aijemmin sanottiinkin, renkaat, vanteet ja vinnssikin maksaa yhteensä jo jonnin verran. Go whit the TD! ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itse olen muutamaan maasturiin nuo palkkihelmat duunannut ja ei ne oikeesti ole kovin kalliit tehdä. Oisko ollut alle 100€ kustannus? Pohjapanssarikin on vähän riippuvainen siitä miten se on toteutettu. On tullut sellaisiakin nähtyä mistä ei ole mitään hyötyä vaan haittaa. Mut voi kehua että on pohjapanssari ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se TD:n laatikkokin tosiaan kestää järkikäytöllä, se on tullut todistettua. Välijäähdytin nyt on aika lailla se ja sama, koska sijaitsee koneen päällä ja maastoajossa ei viilennä käytännössä ollenkaan. Jos meinaa alkuperäistä välijäähdytintä asentaa, niin imusarja vaihtoon (jos ei ole käännettävällä suukappaleella), coolerin asennus, johtojen liitos coolerin kytkimille ja flektille sekä konepellin vaihto.
Itse ostaisin myös sen TD-version jos on tarkoitus offailla, laittaa keulalle sen välijäähdyttimen jos siltä rupeaa tuntumaan ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kiitosta mielipiteistä, täytyy katsoa jos ton TD:n kävis hakee. Jos ehtii mennä ennenkuin rahat on täysin kasassa niin sitten etsin TDIC:n ja ajan sillä ja märisen
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan gen1 2,5 td pajeroon pakosarja | lape | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.09.2010 17:05 |
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 | Propulsion | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.04.2008 16:30 |
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux | O/M/V Muut | 0 | 28.10.2005 07:32 | |
O: Pajeron 2,5 TD tai TDIC kone! | O/M/V Muut | 3 | 14.04.2005 21:24 | |
O: Pajeron 2,5 TD tai TDIC kone | O/M/V Muut | 0 | 08.04.2005 15:18 |