![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Rangen puslasarjan asennusTäydellinen puslasarja vaihtuu rangeen lähipäivinä!!! eli on range 1979 puslien vaihtoaika, miten? vinkkejä "helppoon" työhön. onko väliä miten irrottaa eli tarvitaanko tunkkia helpottaakseen jotain vai ei... eli menenkö suoraan alle ja alan pudotella varsia autosta pois vai kuinka? kiitos ![]()
__________________
Mihin vain... |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin noi etutukivarsienkumit saattaa kiukutella
jos ei oo koneellista holkintyöntökonette. Sit tarvii poraa/polttopilliä! ![]()
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Perustavaa laatua oleva kysymys on, että onko uudet puslat orkkikset vai jotain uretaani puslia. Jos orkkiksia niin sit uusien laitossa on prässi aikalailla tarpeen. Jos urtsua niin sithän niiden laitossa ei suurta taikaa ole. Tosin joidenkin shitpartin keltasten kanssa on ollut vaivaa kun olivat inansa liian pitkiä (se laatu).
Vanhat puslat oon irrottanu eka polttamalla kumit ja sitä kautta irrottanu sisemmät holkit. Ulommaisen holkin sit halkassu rautasahalla ja vasaroinut pois. Kertaalleen ollu pultti ruostunut sen verta lujaa holkkiin kiinni, että joutu pultin katkoon korvakkeeseen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ja yksi tukivarsi kerrallaan..
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
|||
|
|||
![]() Jos samanlainen homma kuin tojotassa:
Niin auto tukevasti rungosta pukkien päälle, akseli räikkäliinoilla kohdalleen kiinni ja yksi tukivarsi kerrallaan irti.
ja noilla räikkäliinoilla sitten on helppo hienosäätää alseli kohdalleen, kun iskarien varassa roikkuu, että saa pultit paikoilleen, mutterit jätetään 2 kierrosta auki Ja pultit kiristetään vasta sitten, kun auton paino on akseleiden päällä. ("kiertymättömät" puslat voi kiriä momenttiin heti, esim. etutukivarsien etupäät) Puslan saa hajoitettua ilman polttamista, paskalla metalliporanterällä porataan montaa reikää vieri viereen, ja väännellään ne poranterää pyöritellen yhteen. Jos prässi on käytössä, niin sillä voi painaa koko puslan kerralla pois, mutta helpointa on tyhjentää puslasta kumit pois, ja rautasahalla sahata pusln ulkokuori halki tukivarren suuntaan, siten että jos sahaa tukivarteen, niin ei heikennä sen lujuutta, ja sitten teroitetulla meisselillä toinen leikkausreuna mutkalle. Ja nuo pusliin juuttuneet pultit voi ottaa aikaa...... Ja jos uudet metallikuoriset puslat, niin niitä ei käytännössä saa paikoilleen muuten kuin prässäillä, sillä voimaa tarvitaan, ainakin hodarissa, usein jopa yli 5 tonnia, vaikka silmät on puhdistettu ja öljytty huolella. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ja mikään viiden tonnin prässi ei riitä, jos prässää orkkikset ulos.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lisävalojen asennus! | pate20 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 28.08.2008 23:28 |
aussielockerin asennus | Bigmoose | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2008 20:47 |
webaston asennus | arhe | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 23.03.2008 00:21 |
Rangen vinssin asennus vinkkejä... | janiojan | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 09.07.2007 12:19 |
Rangen tukivarsien puslien asennus | MK | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.02.2007 11:33 |