![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() lisäakulle maandoitusdo dii pitäs lisäakulle vetää maa ja auto on hj60.. eli kuvassa näkyy kaksi kaapelia niin tarkoitus olisi vetää tuo pitempi katkasian kautta akulle ja lyhyempi lattian läpi runkoon mut toimiiko tuo oikein..nuihin kantikas putkiin kiinitetään vielä akun kiinnitys kehikko eli onko tuo hyvä? ei oikein ymmärrä tuota sähköä eli onko tuossa mitään vaaraa akun kanssa kun maadoitus otetaan akkupedin kiinnitys raudasta?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei tarvi kuin sen miinuksen koriin. Ja plussa tietysti laitteelle mitä käytät. Ja jos tohon ei tule erillistä laturia niin riippuen käytettävästä laitteesta niin ei se maadotuskaan ole välttämätön.
Eli jääkaappi pelaa ihan sen omilla johdoilla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos jätetään hifistelyt sikseen niin on ihan sama, minne maadotukset rungossa & korissa kytkee. Eli hyvä tuosta tulee.
__________________
Tumpula Racing Team |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko sulla autossa alkuperäiset 2kpl akkuja ja nyt laitat yhden akun lisää, vai mikä sulla on aikomus?
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Eli autoon tulee 12v lisä laturi ja akku peräkonttiin..
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
No sitten maa vaikka koriin ilman mitään katkaisijoita.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Eli maadoituksen voit niin sanotusti ottaa ihan samoin kuin normaalistikin.
Eli uudelta laturilta se menee automaattisesti moottoriin/koriin ja sitten vaan takapaksissa korista sille lisäakulle. Plussapiuha sitten laturilta omalla piuhalla sille lisäakulle. Mieluiten laitat vielä sulakkeen mahd. lähelle laturia, jos piuha sattuu hiertymään tai osumaan runkoon niin napsahtaa sieltä. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Hyvä siitä tulee.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Hep..miten päin se meni et sai laturin pyörimään nopeammin eli onko se isompi vai pienempi hihna pyörä? Ja onko säätimessä vika kun ei rupea latamaan kerraan sain 13, 6V ja pitää antaa kieroksia et saa lataamaan?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Joko suurentaa vetävää pyörää tai pienentää vedettävää, lopputulos sama. Mutta helpointa on pienentää laturin pyörää.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
jeps..paljonkos se oli se 12v järjestelmän lataus virta et onko toi mykkä kun se lataa sen 13,6V vai liekkö normaali ? ja mikäs sitten on vikana kun on biltemasta ostettu merkkivalo niin se on siinä akun ja latruin välissä niin laturi ei rupee latamaan ja sit kun ottaa sen pois ja liittää johot yhteen niin lataa sen 13,6V?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tuo 13.6 on sopiva. Se merkkivalo saisi olla kai jotain 3-5 wattia että se riittäisi herättämään sen laturin. Joku ledi ei riitä alkuunkaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Herätevirtaan et lediä voi laittaa kun se on diodi, joten ei toimi, mutta lampuksi kelpa mikä tahansa, mieluiten 2W tai max 5W koska laturihan tarvitsee vain herätteksi jännitteen, ja lamppu on vain virankuluttaaja välissä (huono kontakti, niin valo alkaa herkemmin hehkumaan isommalla wattimäärällä). Jos pystyt elämään sen isomman hihnapyörän kanssa, että herää vasta kierroksilla, niin käytä sitä mielummin, koska laturi taas pyörii melko vinhasti ajon aikana ja se taas rasittaa laakereita / hihnaa / hiiliä ja kollektoria... Ja edellisissä huomautuksissa epäilitte pään sisällä olevasta viasta. Oikein arvattu, ei näitä juttuja muuten tulis tehtyäkään, ellei tietäisi nappuloiden olevan vika-asennossa... ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#14
|
|||
|
|||
![]() Siis onhan kyseessä ns. ulkoisilla jäähdytyd siipiillä oleva boschLainaus:
Ja jos tuo merkkivalon johto käy käydessä maissa, niin samantien palaa k.o magnetointivirtadiodit. (poltin yhdet 115 Ampeerin boschista, ja ei tarvinnut kuin alta sekunnin maadoitus ![]() ja kun magnetointivirtadiodit (?) ovat palaneet pois, niin jos tuodaan akun + navalta latausjännite tieto, ja myös magnetointivirta, niin se on noin 0,7v (magnetointivirtadiodien kynnysjännitteen verran) liian suuri; siis säädin pyytää tuon 13,6V lisäksi myös 0.7V, eli 14,3 Volttia, mikä on hivenen liikaa näillä keleillä, Jos kyseessä on pelkkä akun ylläpito; mutta jos on vinssiä tms. niin aikalailla sopiva... siis tuo 14,3 V tai vois olla jopa pikkasen isompi, jos on kalsium akku ja puretaan/ladataan paljon, p.s Nuo halvat yleismittarit, mukaan lukien nuo jälkiasenteiset jännitemittarit, VOI heittää yllättävän paljon, varsinkin JOS paristo alkaa vetää viimmeisiä. (tayteen ladattu irtoakku; jos jännite on esim. 12,8 V, niin vois olla lähes uuden veroinen, mutta 12,5 V olisi todennäköisesti romu.... ja nollakelillä latausjännitteellä 13,6 Volttia Akku ei koskaan tule täyteen, 14,6 volttia jatkuvasti aiheuttaa taasen nesteen häviämistä pitkällä tahtäimellä.....) |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ja se latausjännite mitataan kierroksilla. Jos tuo 13.6 löytyy tyhjäkäynnilllä niin se on jees.
Millä meinasit järjestää tuon herätyksen?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#16
|
|||
|
|||
![]()
se lataussäädin voi olla myös lämpötilakompensoitu eli lataa kylmällä kelillä enemmän.
|