![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Luotettava nykyajan 4-veto?Emännälle uudempaa työmatka-autoa hakusessa, ni aattelin kysyä josko löytyisi kokemuksia. Eli 2000 luvun dieselmoottorinen(ehkä bensa) 4-veto mahdollisesti automaattivaihteistolla, henkilöauto,citymaasturi tai maasturi. Mutta mutta monissa merkeissä on kalliita tyyppivikoja ja en haluaisi semmoseen sekaantua. Mitäs merkkejä/malleja/moottoria kannattaa ehdottomasti välttää ja tietysti kiinnostaa kuulla niitä positiivisia kokemuksia myöskin. Ihan uutta en ollu ostamassa, takuu loppuu aikanaan. Eikä ole kovin mukavaa seisottaa autoa korjaamolla vaikka korjaus menisikin takuuseen. Tietenkään niin luotettavaa nykyautoa ei ole olemassakaan kun joku vanha mekaanisella ruiskupumpulla varustettu dieseli on. Kertokaa kokemuksistanne.
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Manuaalisubaru taitaa olla ainoa oikea neliveto nykyään. Ja mitä on kokemuksia niin varsin luotettavia ovat olleet, pl. kytkimen lyhyt ikä(100-150tkm).
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jos pitää olla oikea neliveto niin eipäs siinä taida olla kuin Audi, MB, BMW ja Subbe vaihtoehtoina. Ja niistä ns. yksinkertaisimmat/vähäongelmaisimmat nelivedon toteutukset on Audissa ja Subessa (MBllä ja BMWllä on jotain pidemmälle vietyä älyä/kytkentää nelivedon toteutuksessa + ylimääräinen kardaani eteenpäin). Jos pitää olla dieseli niin jäljelle jää Audi. Suben ensimmäisen sukupolven dieseleissä on toaalisen pahoja ongelmia alakerran kestävyydessä). Tosin automaatti + diisseli ei toteudeu kuin isoissa moottoreissa Audilla. Bensa subbe + automaatti => pirusti palaa bensaa, varsinkin "maasturimalleissa". Jos automaatista voi tinkiä niin mä laittaisin A4 1,9TDI Q Audin joko B6 tai B7 korimallina => kohtalaisen luotettava perusmoottori ja pomminvarma voimansiirto, maltillinen kulutus eikä lahoa alle.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Suosittelen että tutustut land rover freelander 2 :een. On hyvä, tyyppiviat minimissään huoltokystannukset inhimilliset ym.
-Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa Pajero Sport olla paras vaihtoehto. Perustekniikka ikivanhaa, ei liikaa turhia sähkövermeitä, osat käy pääosin vanhemmistakin Mitsu malleista... Isäukolla ollut nyt peräkkäin kaksi tuollaista ( ajanut noin 200tkm ) ja ainut varsinainen vika on yhdet pinionin laakerit takaperästä. Tuo peräjuttukin outoa koska ei ole tyypillinen vika Mitsulle. Tällä hetkellä ajossa oleva on viimeisen vuosimallin, eli 2006, maahantuojan lastuttama ja se kulkeekin ihan mukavasti. Kannethan noista on aina halki jos sen jostain syystä joutuu irroittamaan ja muutenkin kannentiivisteremppa on jossain vaiheessa esissä mikäli vanhat merkit paikkansa pitää.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Tähänkin topikkiin oikea vastaus on: Toyota. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Marko Nyt tavoittaa myös whatsappilla. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nykyajan nynnyt ! | Samsonite | Chit-Chat | 8 | 26.04.2007 22:55 |
luotettava 4x4 pitkälle reissulle! | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 08.03.2007 16:55 | |
Nykyajan pelastuskoira | Samsonite | Chit-Chat | 5 | 31.12.2006 22:04 |
Nykyajan maasturit | Cruiser2005 | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 05.11.2006 00:26 |
Nykyajan pokaalit | Gazza | Society | 0 | 23.04.2002 14:23 |