Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2013, 21:15
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

Automaatista puoliautomaatti?


Onko tälläsessä mitään perää että automaattilaatikoihin saisi laitettua jonkun sarjan mikä tekee siitä vähän niinkun puoliautomaatin? Esimerkiksi tosta 700-4r lootasta sais tehtyä 4 vaihteisen "manuaalilootan". Siihen kun laittais jonkun räikkäshifterin millä käskyttää, niin vois olla ihan mukava paketti.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2013, 21:28
sampolaattori:n Avatar
sampolaattori sampolaattori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.07.10
Sijainti: Kajjjaani
Viestit: 494
Perusasetus

on perää. Laitat manuaalikoneiston siihen laatikkoon, kysele semmosta vaikka Racers Place:sta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2013, 21:32
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

No helvata! Täytynee kysäistä. Kiitoksia!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.02.2013, 21:30
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

tuotako tarkoitat?


http://www.wsautomatics.com.au/extre...0e_stage_3.php

Ja täysin manuaalia tuosta ei varmaan saa, turbiinilukko ei taida kestää pienillä kierroksilla pistää kiinni, mutta vaihteen pystyy päättämään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.02.2013, 21:58
blazer blazer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: lemu ,finland
Viestit: 122
Perusasetus

Ja täysin manuaalia tuosta ei varmaan saa, turbiinilukko ei taida kestää pienillä kierroksilla pistää kiinni, mutta vaihteen pystyy päättämään.[/QUOTE]

Ei se lukko muutenkaan toimi niinku pitäis. Hyppii päälle ja pois jatkuvasti... Siinä samassa varmaa vois tutkia vähän sitäkin...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.02.2013, 23:15
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Ilmoitteleppas sitten miten kävi itellä ollut kanssa mielessä jos jonkin prepatun turbaanin laittelisi, että kestää rankempaakin runttua ja siihen ohjauksen paineesta/nopeudesta, että kun painetta on sopivasti ja kierroksia niin nappaa lukon päälle jo hitaasta vauhdista ja löysää vasta hidastettaessa tarpeeksi tai vaihtaessa.
Jos jostain jenkki lossista saisi litroja janosta nipisteltyä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.02.2013, 23:45
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
ollut kanssa mielessä jos jonkin prepatun turbaanin laittelisi, että kestää rankempaakin runttua ja siihen ohjauksen paineesta/nopeudesta, että kun painetta on sopivasti ja kierroksia niin nappaa lukon päälle jo hitaasta vauhdista ja löysää vasta hidastettaessa tarpeeksi tai vaihtaessa.
Kyllähän monissa lootissa se homma juuri noin toimiikin ihan automaattisesti, tosin jostain syystä jenkit ei ole älynneet samaa minkä Eurooppalaiset keksi jo joskus 80- luvun puolella, että älyohjatussa laatikossa voidaan sopivalla osakuormalla ajaessa pitää se turbiinilukko kiinni aina 2- vaihteelta alkaen. Ykkösellä ei oikein ole mitään hyötyä ko. hommasta, turhaa sillä on lukita kun se ei yleensä montaa hetkeä ole päällä - ja jos on pidempään niin silloin yleensä ollaan sellaisella kuormituksella liikenteessä että tykkää lukko kyttyrää.

Uudemmissa GM:n sähköohjatuissa lootissa osaava ihminen saa tehtyä laatikolle läppärin, sopivan ohjelman ja -johdon kanssa lähes mitä vain, mutta toisaalta siinä voi sitten myös sössiä aika pahasti. Vähän vanhemmissa ei auta muokata lootan toimintaa oikein muuten kuin shifterillä että saa haluamansa vaihteen aina päälle, ja sopivalla shift- kitillä ja turbiinilla sitten hoitaa loput.

Mitä metsäajoon tulee, niin en ihan äkkiä keksi tilannetta jossa välttämättä pitäisi saada tubiini lukkoon ja vetokoneisto siis olemaan "yhtä puuta".. momentinmuunnin kun kuitenkin lisää vääntömomenttia sitä tarvittaessa, ja toisaalta luistaa aina sen verran että veto (ja eteneminen) on tasaista ja jouhevaa. Jos tuntuu että veto on liian kuminauhamaista, niin siitä mielestäni voi syyttää lähinnä joko vääräntyyppistä turbiinia, tai sitten liian pitkiä välityksiä akseleilla verrattuna käytettyyn rengaskokoon. Ja tietysti liian vähäistä tehoa

Kandee sitten pitää laatikon jäähdytys kunnossa varsinkin jos shift kiteillä, turbiineilla ja shifterillä alkaa leikkiä. Hyvin äkkiä voi ihan vahingossakin nostaa laatikon lämmöt todella korkealle, millä saa hyvin helposti tuhoa aikaan. Kunnon ylimääräinen jäähdytin flektin kohdalle (syylarikierto kannattaa yleensä jättää, ettei talviajossa tiellä laatikko käy liian kylmänä) ja mieluiten vielä öljynlämpömittari kabiiniin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.02.2013, 23:54
Blazer42:n Avatar
Blazer42 Blazer42 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.03.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 114
Perusasetus

mulla on ollut parissa autossa 700 aski ja turbiinilukon käyttö ihan katkaisijalla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.03.2013, 09:58
kelervotti:n Avatar
kelervotti kelervotti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.01.13
Sijainti: Imatra "enso jääsken pitäjä"
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kyllähän monissa lootissa se homma juuri noin toimiikin ihan automaattisesti, tosin jostain syystä jenkit ei ole älynneet samaa minkä Eurooppalaiset keksi jo joskus 80- luvun puolella, että älyohjatussa laatikossa voidaan sopivalla osakuormalla ajaessa pitää se turbiinilukko kiinni aina 2- vaihteelta alkaen. Ykkösellä ei oikein ole mitään hyötyä ko. hommasta, turhaa sillä on lukita kun se ei yleensä montaa hetkeä ole päällä - ja jos on pidempään niin silloin yleensä ollaan sellaisella kuormituksella liikenteessä että tykkää lukko kyttyrää.

Uudemmissa GM:n sähköohjatuissa lootissa osaava ihminen saa tehtyä laatikolle läppärin, sopivan ohjelman ja -johdon kanssa lähes mitä vain, mutta toisaalta siinä voi sitten myös sössiä aika pahasti. Vähän vanhemmissa ei auta muokata lootan toimintaa oikein muuten kuin shifterillä että saa haluamansa vaihteen aina päälle, ja sopivalla shift- kitillä ja turbiinilla sitten hoitaa loput.

Mitä metsäajoon tulee, niin en ihan äkkiä keksi tilannetta jossa välttämättä pitäisi saada tubiini lukkoon ja vetokoneisto siis olemaan "yhtä puuta".. momentinmuunnin kun kuitenkin lisää vääntömomenttia sitä tarvittaessa, ja toisaalta luistaa aina sen verran että veto (ja eteneminen) on tasaista ja jouhevaa. Jos tuntuu että veto on liian kuminauhamaista, niin siitä mielestäni voi syyttää lähinnä joko vääräntyyppistä turbiinia, tai sitten liian pitkiä välityksiä akseleilla verrattuna käytettyyn rengaskokoon. Ja tietysti liian vähäistä tehoa

Kandee sitten pitää laatikon jäähdytys kunnossa varsinkin jos shift kiteillä, turbiineilla ja shifterillä alkaa leikkiä. Hyvin äkkiä voi ihan vahingossakin nostaa laatikon lämmöt todella korkealle, millä saa hyvin helposti tuhoa aikaan. Kunnon ylimääräinen jäähdytin flektin kohdalle (syylarikierto kannattaa yleensä jättää, ettei talviajossa tiellä laatikko käy liian kylmänä) ja mieluiten vielä öljynlämpömittari kabiiniin..
Itsellä on -92 blazeri ja 4R700 loota siinä ainakin on turpiinin lukko 3ja4 vaihteella ja menevät päälle kaupunki vauhdissa samoin kyllä puottaa pois kun liikautatkin kaasu polinta eli kaupungissa vatkaa kokoajan turbiini lukkoon ja 3-4 vaihteen kanssa mutta niin se automaati saa tehdäkkin laatikko on itse peukaloitu mutta tuolla sai noin 2-3 litraa kulutusta alas niin kaupungissa kun tiellä, tosin miulla on tosi pitkät kokonais välityksetkin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.02.2013, 23:30
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Sitte kannattaa miettiä vielä minkälaisen venttiilikoneiston ostaa.
Käännetty vaihdekaavio voisi olla hyvä maastoajoon.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2013, 00:05
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blazer Näytä viesti
Onko tälläsessä mitään perää että automaattilaatikoihin saisi laitettua jonkun sarjan mikä tekee siitä vähän niinkun puoliautomaatin? Esimerkiksi tosta 700-4r lootasta sais tehtyä 4 vaihteisen "manuaalilootan". Siihen kun laittais jonkun räikkäshifterin millä käskyttää, niin vois olla ihan mukava paketti.
Mulla on nyt tuollanen seiskasatasessa paikallaan:

http://www.tciauto.com/tc/700-r4-ful...e-braking.html

vaihtaa melkosen napakasti (niinkun tavan manuaaliaski ilman kytkintä) ja valita voi minkä vaan numeron mieli tekee suoraan kepistä.

Vaihdekaavio tuossa on siis P-R-N-1-2-3-4, eli käänteinen.
Pakki ja ykkönen "vierekkäin".
Tuntuis lyhyellä kokemuksella tohon offihommaan sopivan kun on vaan oikeentyyppinen shifteri.
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.03.2013, 17:00
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja blazer Näytä viesti
Onko tälläsessä mitään perää että automaattilaatikoihin saisi laitettua jonkun sarjan mikä tekee siitä vähän niinkun puoliautomaatin? Esimerkiksi tosta 700-4r lootasta sais tehtyä 4 vaihteisen "manuaalilootan". Siihen kun laittais jonkun räikkäshifterin millä käskyttää, niin vois olla ihan mukava paketti.
http://transgoonline.com/products.ph...dcountview=Yes

Mulla on yks tommonen kitti ylimääräsenä vantaalla.

Hinta on 2 lavaa karhuu.

Viimeksi muokannut hpotteri : 01.03.2013 17:02
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Puoliautomaatti haulikko spede80 O/M/V Muut 0 21.09.2011 10:04
Puoliautomaatti napalukot Calmari Tekniikka & Jutustelu 7 02.02.2011 22:10
M/V: Saiga 308 Puoliautomaatti, Pimeätähtäin ym .. nolimits O/M/V Muut 32 25.04.2008 23:18
ZF-automaatista RankkaAnkka Tekniikka & Jutustelu 4 15.12.2007 20:39
m:puoliautomaatti haulikko ja kaksi hirvi pyssyä kelkka700 O/M/V Muut 4 06.09.2007 21:41


Sivu luotu: 08:29 (GMT +2).