![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tummennuskalvon poistoOnko kenelläkään tarjota kikka kolmosta millä saisi huonokuntoisen tummennuskalvon pois takalasista lämmityslankoja tuhoamatta? Tänä ilta tuli kokeiltua kuumailmapuhallinta, mattoveitsen terää ja liuotinta... Laidoista lähtee hyvin mattoveitsen terällä mutta sillä ei ole mitään asiaa lämpölankojen lähelle jos haluaa että ne vielä toimii. Liuottimella lähtee sitten kyllä jäljelle jäänyt liima hyvin. Kuumailmapuhallin ei tunnu auttavan yhtään vai enko uskalla vetästä tarpeeksi kovalla lämpötila-asetuksella - käytin 200 astetta? Lämpölankojen alueella ei saa ilman jotain hyvää konstia irti kun pieniä paloja kerrallaan - eli siinä menee ihan tuhottoman kauan. Onko hyväksi havaittuja konsteja tarjota?
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> ---- MutantRhino by www.SirRai.com ---- >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna... |
#2
|
||||
|
||||
![]()
koitas Fairy / vesi liuosta ja sumutin puilloa, joskus muistelen lukeneeni aiheesta niksin, piti muistaaksein antaa hetken vaikuttaa ...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ootko kokeillu lämmittää ulkopuolelt lasia? Ite oon muutamat irroittanut sillä taval ja liimat asetonilla.En tiedä mitä langat tykkää asetoonista.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tlee äkkiseltään kolme vaihtoehtoa mieleen tässä.
-kuulin että tuo kalvo lähtee joillain liuottimilla ja jopa uuninpuhdistusaineella hyvin. -itse olen kyllä ehnyt sen joskus kaverin kanssa vanhalla partaveitten terällä pidikkeessä fairyliuos liukasteena. -mites on jos koittain sellasta höyrystintä jolla tapettia irroitetaan! Sellanen pistooli josta tulee sitä? Ihannvaan ajatukseksi -joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#5
|
|||
|
|||
![]()
ite oon kans fairilla ja karhukielellä hangannu ihan kohtuuella lähtee.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Vaatii työtä ja vaivaa, ja ennen kaikkea aikaa ja tuuria!
Jos minun pitäis k.o homma tehdä, niin varmaan tekisin seuraavasti:
Lasi irti, ja leikkaat kaikki lämmityslangan ympäristöt 0,5 mm päästä terävällä veitsellä, ja sitten lasi likoamaan fairyveteen, ja rappaisin siellä lankojen ulkopuolella olleet kalvot ja liimat pois. (vaatii esim. katkoteräveitsen terän palaa teräväkärkiseksi hiotuissa lukkopihdeissä...) Ja kun nuo lankojen päällä olevat kalvot ei lähde irti, niin sitten olisi langoilla "varjo"... (siis en usko, että jos kalvot on laitettu kunnolla, että kalvoa+liimaa saa irti lankoja vahingoittamatta kotikonstein) Ja jos pitäis yrittää, niin lasi altaaseen upoksiin fairy?veteen, ja ja lämmöt 100 C astetta, ja pehmeällä kylpysienellä hierotaan poikkisuuntaan.... Toinen vaihtoehto vois olla kuumassa ja kosteassa saunassa höyrypesurilla, mutta kun ainakaan noita halpoja ei saa käyttää saunassa... -> siis vaihda joltain tummennuksista kiinnostuneelta tummennetulla takalasilla tummentamaton!!!!!!!!!!!!! Siis noita kalvoja on useampaa sorttia, esim -80 luvun lopun letukan alkuperäiset? etusivuikkunoiden tummennukset oli paljon,paljon lujemmassa kuin teini bemarin etusivulasien, vaikka nämäkin oli pysynyt kiinni 99%, vaikka ikkunoita oli auottu paljon, ja reunaa ei oltu lakattu. (mutta erityisesti liima oli niin lujassa kiinni, että partakoneen terien puutteessa höylättiin pehmennettyä liimaa pois IRWIN- katkoterävaitsen terillä, ja lähti aina pikkasen, kun liimaa pehmenettiin jarrupesulla/ruosteenirroittimella/bensalla/fairyvedellä/jarrunesteellä jne. Mutta mikään ei ollut ylivertainen, bensa liotti ehkä parhaiten, mutta silloin liima oli limaa.... ja fairy oli huonoin "liuotin", mutta kaikki mikä irtosi terän päälle, niin pääty roskikseen... Ja Aihetta Hipoen, mistä nykyään saa tuota takalasin lämppärin "korjausmaalia", tuo alle 1cm3 pullo alkaa olla niin kerrostunut/jämönyt... ? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ite poistin vanhat kalvot painepesurilla kun ikkunat sattu olemaan irti ja liimat pyyhin pois asetonilla....
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Itse noihin käyttänyt kuumailmapuhallinta, veistä ja vitutusta. Lopulta putsannut asetonilla koko ikkunan. On se niin ihanaa hommaa että ei mielellään jaksa tehdä.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
topic poisto | Heguli | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 2 | 11.05.2011 08:28 |
Lavakaaren poisto | Matias. | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2010 19:20 |
kylkiteippauksien poisto.. | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 30.11.2006 12:30 |
Helinän poisto | tanet | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 20.10.2006 10:15 |
Ilmapumpun poisto | Tron | Vuosimallit 1984-1996 | 14 | 31.12.2004 08:38 |