![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Haukkukaa täällä DiscoII TD5No niin, Haukkukaa täällä DiscoII TD5 ettei tule sellasta ostettua. ![]() Nykysen kulkineen joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan poies, ja DiscoII olis kovasti tapetilla seuraavaks. Vähän vähänlaisesti on saanut mistään mielipidettä ton toimivuudesta- onko kovasti korjaamolla viihtyvää sorttia? Tunnettuja kalliita tyyppivikoja tms? Bensa saattaa ehkä tulla kanssa kyseeseen, kilsat on nykyjään suht kohtuullisia=max 30 tkm/v. Mut ensisijainen vaihtoehto ois kyllä diesel. Nykyseen perävetoseen ruåtsin rautaan (940, pari kappaletta) olen ollut hyvin tyytyväinen. Ovat pirun lujatekosia, luottettavia ja hyviä ajaa. Lykkäänkö käteni caccaan jos tollasen Discon laittaa? Korjaamon vakiasiakkaaks ei oikeen olis motivaatiota ryhtyä, OTOH vanhan dieselin metkut on hyvinkin tuttuja. Niin juu ja yleensä koitan pysyä aurauskeppien välissä. Hinailut on ihan satunnaisia, ja vollekin kiskoo 1.8 tonnia laillisesti. Että mitään oikeeta tarvetta ei ole, muuta kun että johonkin kohta joutuu vaihtamaan, ja näihin nykyajan muovipulkkiin ei vaan pysty kykenemään. Ja olishan Disco sitä paitti ihan kiva. Vai olisko?
Viimeksi muokannut miksin : 05.01.2013 15:40 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki LR tuotteet on ihan syvältä, niihin ei sekaannu kuin vähän hullut. Kaikki rahat ja vapaa-aika menee niiden korjaamiseen.
![]() Mut sitten kun lueskelee vähän tarkemmin vaikka haullakin löytyviä juttuja noista, ja käy tuolla ww.roverfriends.fi niin saa muodostettua ainakin lähes puolueettoman käsityksen aiheesta. Hyviä pelejähän nämä ovat, kun vaan tekee ensin kotiläksyt ja opiskelee kipupisteet ennen hankintaa. Vaarana on sitten se että ilmankaan ei voi olla... EDIT: sitäpaitsi siellä Turkusen suunnalla on asiansa osaava korjaamo näille.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla lienee käyty -> http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewforum.php?f=22
Minkäikäistä autoa on haussa ? Land Rovereissa, kuin ehkä muissakin, mallisarjan alku- ja loppupäällä on valitettavan suuri ero, monessa suhteessa. Joka tapauksessa LR DII bensakoneella ei ole vaihtoehto, jos aikoo ajaa vähääkään kaupungissa tai kilometrejä ylipäätään yli 15-20 tkm/v. Mukavahan se on kasin höpinää kuunnella, mutta... Vertailuna RR classic (3.9) selviää 2 litraa pienemmällä keskikulutuksella (l/100km) vastaavalla kaasujalalla ja siltikin palaa 13-16. Nykyverotuksella DII diesel-pakuna olisi messevä, mukava ajaa ja löytyy monenlaista ylellisyyshärpäkettä, jos sellaisia haluaa. Jos oikein aikoo metsässä rymytä kannattaa miettiä mitä tekee takapään ilmajousille...ja kaikki muovipuskurit yms. lentää huisan kuikkaan. EDIT: Tuossa AVRO veikin -jalat suusta-. Lisätään vielä korjaamot Ylöjärvellä, Espoossa, Hollollassa ja kyllä näille ymmärrystä alkaa löytyä kohtuu hyvin muualtakin (eikä tarvitse kuitenkaan saapastella marmoritiskille). Ja jos haluaa jotain hinata, niin Discossa vetokyvyt on useimmiten yli 3000 kg. Viimeksi muokannut armas : 05.01.2013 16:37 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä on vasta parisen kuukautta ollut alla Disco ykkönen ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Vikojahan kaikissa vanhoissa romuissa on mutta minkäs teet. Aivan käsittämättömän upea auto ajaa maantiellä, kaupungissakin hyvä, osia saa edullisesti maailmalta kotiovelle toimitettuna, kotimaassa huolto pelaa, toimivaa ja yksinkertaista tekniikkaa (ainakin vanhat vuosimallit) jne.
Eli osta vaan, et tule pettymään. Todellinen äijäauto !
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
http://www.landroverhell.com/ mä avaan tän sivun kun rupee tekee land roveria mieli.
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
^
![]() niin haussa olikin DiscoII, ei III. Jos se malli tosta johonkin suuntaan säätyy niin ykköseen päin, mut uudemmaks ei edes aseella uhattuna. Jos noissa sitten jotaan eroa on. ![]() Viimeksi muokannut miksin : 05.01.2013 19:50 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Juu siis speksiä on sen verran haarukoitu että 2000 tai vanhempi.
Siis sellanen missä todnäk on keskuslukko, mut ei sen käyttövivustoa vakiona. Porsivat ilmajousitukset ja kannet, vuotavat kattoluukut ja tuulilasit, joitaan helposti korjattavai tyyppivikoja johdotuksessa, suht normaalit kiisselin ilmansaantijutut imupuolelta, immu, egr, ecu:n johdot, voimansiirrosta taitaa ristikot olla kuluva osa, ja kardaanit/niitten tuennat. Mut olen pistänyt merkille että voimansiirtopuolelta en ole kuullut oikeen mittään ihmeempää. Onks näissä laatikot, sekä kovat että tomaatit, suht lujatekosia? Oliks muita vakiokohteita, tai meniks näissä jokin pieleen? Ei toi nyt ollenkaan niin kauheen pahalta kuulosta, vuosimalli ja englantialaisuus huomioon ottaen. Eiks näissä ollut sivuovet ja katto peltiä, ja loput päälle näkyvät kopan osat ja takaluukku lelumiinia? Viimeksi muokannut miksin : 05.01.2013 19:46 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Sukuvikana ollut jo +30-vuotta LR perheen tuotteet. Perintönä siirtynyt isältä pojalle ja aina vaan mennään.
Käyttiksenä D2nen TD5 ollut jo 5½ vuotta ja suht tarkalleen 1800e saannut laittaa rahaa remontteihin tähän päivään mennessä. Autolla ajettu ostohetkellä 138tkm ja nyt 230tkm. Jarrulevyt x4, kulutustavaraa. Alustan nivelet 4kpl. kulutustavaraa. Kaarrevakaimen kumet 4kpl . kulutustavaraa Pyörän navat/laakerit eteen 2kpl. Kulutustavaraa/tyyppivika? Vesipumppu. Nyt meni kansipahvi ja hehkut palannut ties milloin. Lähtee -20c pakkasessa ilman hehkuja käyntiin hyvin, huomasin sattumalta kun kansi oli irti ja mittasin hehkut varuilta.. Mitään en tiennyt niiden toimimattomuudesta. Mää haluun nähä mitä tojota tässä sanoo kun -20c pakkasta ja ilman hehkuja yrittää tulille.. Jäähdytin vaihdetaan nyt kansirempan yhteydessä kun muovipäädyt ovat pikkusen punastelleet. Kaverilla kenellä ollut japsimaastureita koko ikänsä. Tojota ja pajero, nyt laitto 03sen TD5 Diskon. sano että ihan eri auto kun japsit. Harmitteli kun ei ollut aikaisemmin tajunnut laittaa Diskoa. Tojota kaatuu mutkassa kun Diskolla jossa kaarrevaikain ja 5kpl 100Kg ukkoja kyytissä tohtii vaan painaa kaasua kun tojota ois jo ojassa.. Harmitteli kun tojotassa ei ole mainittavia ajoominaisuuksia.. Metsässä kuulemma paljon mukavempi lastipäällä kun tojota. Itse en laittaisi japsia mistään hinnasta. Kerran ajannut vm 90 pajeroa ja jos sitä vertaa esim 89RRC niin se pajero on ihan hirvee.. Toisella kaverilla ollut pajeroja, ja D1nen. Totesi että jos D1sessä ois kunnon lämmitys ja webasto, niin ehdottomasti Disko. Kuulemma pajeron kulutus verrattuna diksoon kova, ja suorituskyky huono. Nyt sponsori autona pajero 90luvun lopun ja kuulemma ahistavaa vetää 1300kg kiihytysautoa ympäri Suomea.. Kuulemma oli mukavempaa vetää se Disko 1sellä ihan kulutuksen kannaltakin. Ja kerran kännikuskina kyseiselle kaverille niin hän ihasteli TD5 diskon matalaa kierrosaluetta maantieajossa vielä baarissakin. ![]() Ja kerran otin kiihdytyskisan peräkanaa vm 2007 land cruiserin kanssa. Tojotassa isompi mosa ja enempi tehoo. eise päässyt karkkuun, mustaa lykäs putken täydeltä kun disko puskurissa kiinni, mut ohi ei tarvinut edes yrittää. Diskossa lastu, mut silti tojotassa enempi tehoa. Pikkusen väärin verrata eri ikäisiä autoja. Mut kuiteskin.. Ja jos yleisesti ottaa, taitaa diskoon saada helpommin tunauspalikkaa kun tojotaan.. Viimeksi muokannut kokkolanpoika : 08.01.2013 13:59 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
No niin, nyt tuli kokkolanpojalta asiaa, eikä asian vierestä niinkuin aika monta postausta edellä (omat mukaanlukien)
![]() Ja eikös tossa ole tosiaan valintamahdollisuus, jos tarvii kiihtyvyyttä ja suorituskykyä > bensa kasi. Jos voimaa ja vääntöä pienemmällä kulutuksella > Td5. Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
|||
|
|||
![]() Joo tojotat on ihan paskoja!
Joo otetaan tuolta sota alueilta ja rauhanturvaajilta noi HDJ:t sun muut pois ja laitetaa "oikea" maasturi tilalle kuten discovery
![]() ![]() on se vaan jännä että jos joku tojoista tykkää niin se leimataan heti homoksi jne. ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Onko Roover-ukot (muut kuin avro) laittaneet maakaasulaitteita bensajuoppoihin kaseihin? Jos maakaasuverkoston varrella asuu, niin kannattaa ilman muuta perehtyä. Pääsee halvemmilla vuotuisilla pa-kuluilla/veroilla kuin vastaavalla diiselillä, saa samalla rahaa pienemmillä kilsoilla olevan ja tehokkaamman auton sivistyneemmällä käynnillä höystettynä.
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lainaus:
![]() Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone Viimeksi muokannut Kaitsu67 : 08.01.2013 16:45 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta jotenkin nykyään noita toyota rasisteja on paljon enemmän liikenteeseen kun toyota fanaatikkoja. Ei uskalla nykysin sanoa edes mitään hyvää toyotasta saa vielä turpiinsa ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käykääs kaikki täällä | Rytari | Chit-Chat | 9 | 03.07.2006 12:09 |
M:DiscoII/P38 Range teräsvanteet 5kpl"MYYTY" | AVRO | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 15.03.2006 16:23 |
Minä täällä moi | scarecrowman | Chit-Chat | 7 | 18.03.2005 18:21 |
Haukkukaa (tai jopa kehukaa) Trooperia... | tug3 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 02.11.2004 11:12 |
Kehukaa/haukkukaa tojotaa! | kharju | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.10.2004 14:20 |