Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2012, 00:38
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

4wd Fulltime


Kuinkas näissä tapahtuu tämä neliveto systeemi? tänään ajelin tälläisellä hiacella ja huomasin liukkaassa risteyksessä et vasen taka ja oikea etu löi tyhjää?!?!? auton vuosmalli on 2003 ja 100 heppanen 2.5td

Onko tää Fulltime ihan fuck off time viritys?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2012, 00:47
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Etupää vetää ja takapää vetää mutta kun lukkkoja ei ole niin helpommin pidon menettävä pyörä sutii.
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2012, 01:46
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

onkos siinä välissä jonkinlainen kitkakytkin?
tarviiko tehä huoltoo? tai jotain muuta et pystyy parantamaan "neliveto-ominaisuuksia?"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2012, 08:34
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 Näytä viesti
onkos siinä välissä jonkinlainen kitkakytkin?
tarviiko tehä huoltoo? tai jotain muuta et pystyy parantamaan "neliveto-ominaisuuksia?"
Viime talvena ajelin ihan uudella 4wd hiacella. Mainoksen mukaan perässä piti olla joku kitkalukko, mutta koskaan en sitä löytänyt missään tilanteessa. Ehkä siellä on kitka, mutta se lukko jäänyt vaan pois? Toisella tutulla on taas vm.2004 lyhyt 4wd hiace. Sillä kävi viime talvena pariin otteeseen niin että se neliveto katosi siitä autosta. Rouskutti vaan toisella takarenkaalla. Perässä sillä oli traileri missä oli kaivuri. Oli kuulemma vähän nihkeää etenemistä auraamattomalla mökkitiellä. Eteni ensin ihan ok, mutta yllättäen alkoi tökkiä pahasti ja syyksi sitten selvisi tuo yksi veto. Huolto ei löytänyt 4-vedosta mitään vikaa. Muistelisin että sekin perustui jotenkin siihen että se jakolaatikko ylikuumeni tms. ja sen myötä autosta tuli vain takaveto. Näin se huolto taisi asiaa perustella. En tie yhtään käyttääkö toitsu samaa systeemiä kuin honda cr-v:ssä? Sillä kun ei voi lumihangessa ajaa kuin hetken, neliveto kuumenee ja kytkeytyy pois päältä.

Se vaihtoi sinne myös uudet peräöljyt jos se kitka ja lukko löytyisi sillä. Sitä en tiedä auttoiko peräöljyn vaihto. Pitää kysellä joku kerta siltä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2012, 12:27
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.519
Perusasetus

Mulla oli 98 nelivetohiaste ja kyllä siinä vetii hankisudittelussa kolme rengasta, eli molemmat taka ja toinen etu. Eli takana oli toimiva kitka ja etu ja takapään välillä oli aina yhteys, ei kadonnu etuveto minnekkään. Mut ei sil ollu ajettukaan kuin 560tkm ni ei ollu viel kulunu. Kova laite kaiken kaikkiaan, mut aikansa kutakin.

Yksvedolla ei ois veneraileri noussu tuolta: http://youtu.be/D4qrxI4RzC0
Meikä ajaa, potteri neuvoo ja veneenomistaja haluaa mennä työntämään! :-)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2012, 17:42
nissand22 nissand22 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.10.11
Sijainti: outokumpu
Viestit: 119
Perusasetus

pitää öljyt vaihtaa sinne ja katsoa tapahtuuko mitään muutosta (eipä kai) sillä on ajettu 250 000km.

Lumihangesta piti vetää peräkärry ja silloinkaan ei pyöriny ku toinen taka ja toinen etunen, olihan se vähän nihkeetä liikkumista!
Korostuuko näissä neliveto vehkeissä enenmmän se renkaitten laatu? (taitaa vaikuttaa) tällä hetkellä surkeassa kunnossa olevat pinnoitetut kitkat...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2012, 01:48
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis jos toinen etunen ja toinen takanen veti sutia, niin jo suht`hyvin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nissand22 Näytä viesti
Kuinkas näissä tapahtuu tämä neliveto systeemi? tänään ajelin tälläisellä hiacella ja huomasin liukkaassa risteyksessä et vasen taka ja oikea etu löi tyhjää?!?!? auton vuosmalli on 2003 ja 100 heppanen 2.5td

Onko tää Fulltime ihan fuck off time viritys?
Siis täsmätietoa ei ole, mutta muistaakseni takana on kitkalukko, ja se on aika ranttu öljylle.
ja jos sekä edessä että takan vetää tyhjää, niin tuo neliveto toimii, jopa voisi sanoa hyvin.

Toki tuohan ei ole Offiauto, siis "oikeat" tasauspyörästön lukot puuttuu, mutta pakettiraketissa jo tuo että sekä edessä että takana pyörii tyhjää, on enemmän kuin keskiverto suoritus.
Ja monessa "oikeassa" maasturissa ei ole edes noin paljon "lukkoja", siis jos sekä etu- että taka-akseli veti samaa tahtia (siis jos siinä on LSD, siis kitkalukko takana)

Kaverilla uudempi MB Vito 4x4, ja yritin ehdottaa että peitetään jesarilla tuo 4x4.....

Tänään merkkihuollossa "selvisi" syy, miksi lumessa ei etuset suostu pyörimään tyhjää; huonot renkaat (eikö sähköisten lukkojen pitäisi päästä helpommalla, tähän asti yhdestä toisesta merkistä, on kerrottu että lukitusvoimaa rajoitetaan, että ei tulisi vaurioita, siis vitossa 66% menee taakse ja 33% eteen ja jarrut sitten YRITTÄÄ hoitaa lukkojen virkaa) ja se että pari kuukautta sitten merkkiliikkeestä ostetussa autossa on toisen eturenkaan jarru niin jumissa, että jarrulevyt, -palat ja satulan liukutapit pitää uusia, ja asiakkaan maksettava! toki kilometrejä on tullut reiluhkosti, mutta juuri siksi 15v vanhempi HDJ-80 lähti...
Jos toinen eturangas jarrujen puolesta niin jumissa, että kun se seisoo 10 asteen pakkasessa pari tuntia, ja 20 metrin siirron jälkeen "invaliidi":
Siis pari senttiä polettua lunta, minun HDJ ja tuo vito köydellä kiinni vetokoukuista, (hdj:ssä hidas 4wd, automaatti parkilla, lukot kiinni ja muutaman vuoden ikäiset nokian hakkapeliitta LT 31-10,5-15 tehdas (terveys)nastoilla)
Vitossa molemmat takaset pyöri muutaman sekunnin kerrallaan, mutta eturenkaat ei ottanut sutia ollenkaan (siis Vehon mukaan toisessa eturenkaassa jarrut jumissa, toisessa ei, olisi siis edes sen luullut osallistuvan sutimiseen)
Ja kun vito sai kaivettua takaset asfalttiin, ja etuset napotti kuin vartiosotilaat liikkumatta, niin tuli HDJ:n vuoro: oli muuten sika lujassa tuo vito jarrut sutissa, kun takaset kaivoi poterot asfalttiin asti, no jäätä taisi jäädä väliin mutta ensimmäinen vaaksa teetti töitä varmaan 3 sekunttia, ja seuraava metri tuli kuin huomaamatta

Kaveri tilasi uudet renkaat, pitääpä yrittää houkutella videokameran eteen jonnekin lumeen, noilla vanhoilla renkailla....

Tuota Vehon lappua en ole vielä nähnyt, mutta sopisi politiikkaan.....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Domingo 4wd Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 01.09.2012 19:15
M:Hiace 4wd silver O/M/V Ajoneuvot 0 29.12.2006 13:37
Toyota FullTime 4wd toyovoima Chit-Chat 16 02.11.2006 00:05
O: Hilux 4WD r2ree O/M/V Ajoneuvot 3 16.07.2006 16:54
4wd linkkejä MakeH Linkit 3 15.01.2006 22:05


Sivu luotu: 21:37 (GMT +2).